کد خبر 528968
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: برای اولین بار جشنی را برای نامزدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، محمد حیدری در تازه ترین اظهارات خود درباره روند برگزاری جشنواره فیلم فجر با اشاره به تلاش برای برگزاری جشنوره آبرومند، اظهار داشت: وقتی وارد سینما شدم شناخت خوبی از این حوزه داشتم و امروز خوشحالم از اینکه در فضای سینما هستم.

وی در ادامه درباره اضافه شدن بخش کاخ مردمی جشنواره توضیح داد: دلیل اضافه کردن بخش مردمی به جشنواره امسال باید بگویم که مردم بخش مهمی از سینمای ایران را تشکیل می دهند و ما باید آنها را در نظر بگیریم هرچند ظرفیت جشنواره به قدری نیست که بخش های زیادی را در خودش داشته باشد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: جشنواره فیلم فجر تنها جشن برای سینماگران نیست، بلکه برای مردم است و ما همچنان شرمنده ایم که بخش کمی یعنی تنها پردیس ملت را در اختیار آن ها قرار داده ایم.

حیدری در پاسخ به این پرسش که بخش های تبلیغاتی بیشتر از محتوای جشنواره شده است، اظهار کرد: به هر حال تشریفات بخشی از جشن ها را تشکیل می دهد و باید به این نکته دقت کنیم که مشتاقان سینما بیشتر از گذشته شده و بیشتر آن ها را هم جوانان تشکیل می دهند.
وی دامه داد: با اینکه سینمای قصه گوی خوبی داریم اما شاید گاهی ارتباطی با این بخش برقرار نمی کند. هرچه بیشتر بتوانیم با مردم ارتباط بگیریم و صادق تر باشیم، اتفاق بهتری می افتد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: این موضوعی است که به مرور زمان رخ می دهد و در همین جشنواره امسال می توانیم جوان هایی را ببینیم که با کسب تجربه از بزرگان خودشان کارهای بزرگ و خوبی انجم دهند و ما فیلم های درخشانی در بخش نگاه نو داریم و باید مراقب باشیم که نسل نو مطالباتی دارند که فیلم سازها باید به آن ها توجه بیشتری کنند.

برگزاری مراسم فرش قرمز از دیگر موضوعاتی بود که حیدری در توضیح آن گفت: فرش قرمز افتخار سینمای ایران است و اصلا فرش ایرانی در همه دنیا شناخته شده است. انتقادهایی هم در این زمینه وجود دارد اما دوستانی که در جشنواره های دیگر هم بوده اند این موضوع را دیده اند و از اهمیت آن باخبر هستند، چرا ما استفاده نکنیم و نگران باشیم؟ اتفاقا ما می توانیم خیلی خوب آن را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: اختلاف سلیقه وجود دارد که مثلا فرش قرمز نمادی از غرب است اما مردم ما این مراسم شاد را دوست دارند و من با افتخار می گویم که فرش قرمز لازمه جشنواره است.

**جشنی جداگانه برای نامزدها
دبیر جشنواره درباره برگزاری نشست ها در صبح روز بعد نمایش فیلم ها نیز،گفت: سال های قبل سریع بعد از هر فیلم نشست ها شروع می شد و خیلی ها فیلم بعدی را از دست می دادند، برای رفع این مشکل نشست ها صبح برگزار می شود.

وی ادامه داد: فیلم ساعت 9 شب روز 21 بهمن را جابه جا کردیم که به زودی ساعت آن اعلام می شود تا نشست فیلم های همان شب ساعت 21 تا 22:30 خواهد بود. نشست فیلم های عصر پنجشنبه، صبح روز جمعه و کمی دیرتر حتما برگزار می شود.

حیدری درباره برگزاری جشنواره در شهرستان ها نیز گفت: شرایط مالی به آن ها اجازه نمی دهد که این برنامه ریزی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه تقدیری برای عوامل پشت صحنه ندارید، اظهار کرد: بخش پشت صحنه باید مورد تقدیر قرار گیرند اما در این دوره به نتیجه واحدی نرسیدیم و چهار نفر انتخاب شد.

حیدری خبر داد: برای اولین بار جشنی را برای کاندیدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.

وی همچنین مهمترین نقطه ضعف جشنواره را نداشتن دبیرخانه ثابت دانست و تاکید کرد: به نظرم باید بلافاصله بعد از تمام شدن جشنواره برنامه ریزی ها برای سال بعد شروع شود زیرا نبود برنامه ریزی مدون یکی از مشکلات این جشنواره است.

دبیر جشنواره درباره آثار حاضر گفت: بیشتر این فیلم ها نقدهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دارد و شاید برخی فیلم ها تلخ باشند اما تلخی آن رو به روشنایی است.

حیدری در پایان اظهار کرد: با این که خیلی اذیت شدم اما اگر سال بعد از من بخواهند دبیر شوم، باز هم قبول می کنم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خب حالا که بنا به شادی مردم آن هم با تقلید از غربی هاست لطفا بگید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس