کد خبر 510967
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

سرمربی پیشین تیم ملی روسیه با رد شایعه احتمال بازگشتش به جمع قرمزپوشان ایتالیا، تصمیم فصل گذشته رئیس باشگاه رئال مادرید برای برکناری هموطنش را زیر سؤال برد.

به گزارش مشرق، فابیو کاپلو که به عنوان سرمربی تیم ستاره‌های پیشکسوت فوتبال دنیا برای مصاف با تیم ستارگان کویت راهی این کشور شده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به اتفاقات اخیر دنیای فوتبال از زمان برکناری کارلو آنچلوتی از سرمربیگری تیم فوتبال رئال مادرید تا اخراج ژوزه مورینیو، اشاره داشت.

کاپلو که خود دو دوره در رئال مادرید مربیگری کرده است (97-1996 و 07-2006) درباره برکناری کارلتو از سرمربیگری کهکشانی‌ها در پایان فصل گذشته، اظهار داشت: تصمیم فلورنتینو پرس برای برکنار کردن سرمربی که برای آن دسیما را به ارمغان آورد، عجیب بود چون آنچلوتی همه کارهایش را خوب انجام داد و از حمایت کامل بازیکنانش هم برخوردار بود. من دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را از سوی پرس درک نمی‌کنم، اما به هر حال این نظر رئیس است و چه خوب و چه بد، همیشه باید به آنها احترام گذاشت. آنچلوتی در ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیا ثابت کرده که مربی موفقی است. نمی‌دانم چرا او برکنار شد. بهتر است این سؤال را از فلورنتینو بپرسید.

اخراج اخیر ژوزه مورینیو از تیم فوتبال چلسی، موضوع دیگری بود که «دُن فابیو» به آن اشاره داشت. وی گفت: مورینیو از برهه سختی عبور کرده است، اما من هنوز هم او را جزو بهترین مربیان دنیا می‌دانم.

عملکرد رافائل بنیتس در رئال مادرید و داستان‌هایی که درباره نارضایتی بازیکنان رئال از تصمیمات او و برکناری احتمالی‌اش در پایان فصل وجود دارد، سوژه دیگری بود که سرمربی پیشین تیم‌های ملی روسیه و انگلیس درباره‌اش اظهارنظر کرد.

کاپلوی 69 ساله عنوان کرد: هر سرمربی شیوه کاری خودش و رویکردی متفاوت برای ارتباط برقرار کردن با بازیکنانش دارد، اما واقعیت این است که مربیگری یک مقوله است و مدیریت رختکن تیم مقوله‌ای دیگر. ورود به تیمی که خودش دارد خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد، آن هم در شرایطی که فکر و ذهن بازیکنانش معطوف سرمربی قبلی باشد، کار آسانی نیست. شما باید این موضوع را درک و آرام آرام کارتان را شروع کنید. اگر بخواهید ضربتی کارتان را شروع کنید، مطمئناً شکست می‌‌خورید. من نمی‌دانم که رافا بنیتس در رئال چه کارهایی انجام داده و نمی‌خواهم که وارد این موضوع شوم.

بنیتس هشتمین سرمربی است که رئال مادرید در 10 سال گذشته استخدام کرده است. کاپلو که خودش هم جزو این مربیان بوده است، تأکید کرد: رئالی‌ها هرگز راضی نیستند و همیشه یکی در این تیم هست که فکر می‌کند با تغییر مداوم سرمربی تیم اوضاع بهتر می‌شود.

سرمربی پیشین رم در پایان به شایعاتی که درباره بازگشت احتمالی‌اش به رم برای جانشینی رودی گارسیا مطرح شده است اشاره‌ای داشت و آنها را تکذیب کرد. رم در این فصل با سرمربی فرانسوی‌اش در حد انتظار نتیجه نگرفته است و هفته پیش نیز با قبول شکست برابر یک تیم دسته دومی از گردونه رقابت‌ها حذف شد که این موضوع ناراضایتی هواداران رم را به اوج رسانده است.

کاپلو در این باره گفت: امکان ندارد که من به رم برگردم، چون نمی‌خواهم خاطرات فوق‌العاده‌ای که با این تیم برای کسب اسکودتو داشتم از یاد کسی برود. امیدوارم که رم کارهای بزرگی انجام دهد و بتواند رئال مادرید را (در مرحله یک هشتم نهایی) از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. گارسیا در دو فصل اخیر خوب کار کرده است. او امسال مشکلاتی داشته که نظیر آن را تمام مربیان دارند. هر مربی روزهایی همراه با افتخار و روزهایی پر از مشکل دارد. مهم این است که این موضوع را بپذیرید و با احتیاط تصمیم‌گیری کنید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس