کد خبر 500954
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

وزیر دفاع آلمان از تصمیم برلین برای اعزام 650 نیروی نظامی به مالی به منظور کمک نظامی به فرانسه پس از حملات تروریستی اخیر در این دو کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، «ارسلا ون درلین» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، برلین در نظر دارد تعداد 650 نیروی نظامی به کشور غرب آفریقا، مالی اعزام کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «الجزیره»، ون درلین تأکید کرد: ما از پارلمان درخواست‌ کرده‌ایم تا حکم اعزام این 650 نظامی به مالی را به منظور انجام عملیات حفظ صلح در منطقه در کوتاه مدت صادر کند.

بر اساس این گزارش،‌ این اظهارات وزیر دفاع آلمان درست ساعاتی قبل از سفر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به پاریس به منظور دیدار «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح شد.

وزیر دفاع آلمان گفته که این نظامیان پس از حادثه هفته گذشته حمله افراد مسلح به هتلی در مالی و کشته شدن حدود 20 نفر در این جریان به این کشور اعزام می‌شوند.

ون درلین اعلام کرد، هدف از اعزام این تعداد نظامی به کشور مالی کمک به کاهش فشار نظامی بر فرانسه در مقابله با نیروهای داعش است.

بنا بر این گزارش، مرکل نیز قرار است در پاریس با رئیس‌جمهور فرانسه به گفت‌وگو درباره حمایت آلمان از این کشور پس از حملات 13 نوامبر توسط نیروهای داعش در پاریس بپردازد.

نظامیان آلمانی قرار است در مالی بر عملیات پشتیبانی و شناسایی گروه‌های تروریستی به عنوان بخشی از مأموریت حفاظت از صلح سازمان ملل در این کشور متمرکز شوند.

در حال حاضر حدود هزار و 500 نظامی فرانسوی به عنوان بخشی از مأموریت مبارزه علیه گروه‌های مسلح که در سال 2012 کنترل شمال مالی را به دست گرفتند،‌در این کشور مستقر هستند. بخش عمده مالی تحت کنترل دولت و نیروهای خارجی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس