کارشناس والیبال کشورمان می گوید: آناستازی تنها کسی است که می‌تواند برای ایران مثل ولاسکو باشد و اگر وی به هر دلیلی روی نیمکت ایران ننشیند، زوج لوزانو و سیچلو هم می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت ملی‌پوشان کشورمان باشد.

آناستازی بهترین گزینه است اما زوج لوزانو و سیچلو هم بد نیستگروه ورزشی مشرق – این روزها داغ‌ترین بحث والیبالی کشور مربوط می‌شود به سفر سفیران والیبال ایران به لهستان. هر چند داورزنی کماکان معتقد است که کواچ را از دست نداده ایم اما از سوی وی امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی و محمود افشاردوست دبیر فدراسیون به لهستان سفر کرده‌اند تا مذاکراتی را با 2 گزینه هدایت تیم ملی والیبال کشورمان داشته باشند.

مسئله‌ای که تا امروز مشخص شده این است که تا امروز حضور سیچلو، دستیار سابق ولاسکو به عنوان کمک مربی در ایران تا حدود زیادی قطعی شده و تنها مانده مذاکره و انتخاب یکی از 2 گزینه اصلی فدراسیون؛ یعنی آندره آناستازی ایتالیایی یا رائول لوزانو آرژانتینی.

جمشید حمیدی در این مورد به مشرق می‌گوید: «من معتقدم آناستازی تنها کسی است که می‌تواند برای ایران مثل ولاسکو باشد. او مربی بزرگی است. من چند سال قبل با این مربی صحبت کردم و اتفاقا برای حضور در ایران هم راغب بود. او به واسطه دوستان ایرانی خود که در ایتالیا با آنها آشنا شده فرهنگ مردمان کشورمان را می‌داند.»

این کارشناس والیبال می‌افزاید: «آناستازی سال‌هاست مسابقات مهم ایران را دنبال کرده و شناخت خوبی از والیبال کشورمان دارد. یادم می‌آید همان موقع در مورد والیبال ایران اظهار نظر جالبی داشت. او می‌گفت بازیکنان ایران هم هوش خوبی دارند و هم از لحاظ فیزیکی خوب هستند.»

آناستازی بهترین گزینه است اما زوج لوزانو و سیچلو هم بد نیست
حمیدی در پاسخ به این سوال که از بین آناستازی و لوزانو کدام گزینه برای موفقیت ایران مناسب‌تر است، اظهار می‌کند: «همانطور که گفتم از نظر من آناستازی بهتر است. لوزانو در تیم‌های ملی چندان موفق عمل نکرده و طبق اطلاعات من معمولا در ارتباط با بازیکنان خارجی دچار مشکل می‌شود؛ همان اتفاقی که در تیم ملی آلمان هم برایش افتاد.»

وی اشاره‌ای هم به حضور احتمالی سیچلو به عنوان کمک مربی دارد و خاطرنشان می‌کند: «البته شنیده می‌شود سیچلو برای بازگشت به ایران ابراز علاقه کرده و این موضوع باعث می‌شود تا کمی از نگرانی‌ها کاسته شود چرا که سیچلو با انعطافی که دارد می‌تواند در کنار لوزانو تیم خوبی را روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران تشکیل دهد. البته همه این‌ها را گفتم اما قطعا این زوج بعد از آناستازی می‌تواند گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی باشد.»

آناستازی معمولا کمک مربیانش را خودش انتخاب می‌کند و با توجه به اینکه داورزنی گفته سیچلو قطعا کنار سرمربی آتی تیم ملی خواهد بود، آیا این موضوع باعث نمی‌شود تصمیم‌گیری برای آناستازی سخت شود؟ حمیدی در مواجهه با این سوال به مشرق می‌گوید: «آناستازی معمولا هر جا که می‌رود آندره گاردینی، کاپیتان سابق و تاریخی تیم ملی والیبال ایتالیا را با خودش می‌برد. البته او با سیچلو هم غریبه نیست اما همه این‌ها بستگی به توافق فدراسیون با وی دارد.»

آناستازی بهترین گزینه است اما زوج لوزانو و سیچلو هم بد نیست
کارشناس والیبال کشورمان در پایان صحبت‌هایش با ابراز نگرانی این‌طور به فدراسیون والیبال هشدار می‌دهد: « تیم ملی کشورمان نیاز به یک شوک دارد تا از این حالت دربیاید. با همه این تفاسیر که شانس المپیکی شدن ایران را 90 درصد می‌دانم اما امیدوارم هرچه زودتر فدراسیون والیبال مربی مورد نظر خود را انتخاب کند. تا جایی که اطلاعات گرفتم ژاپن و استرالیا برای آخرین مسابقات سهمیه المپیک سخت در تلاشند. حتی می‌دانم ژاپنی‌ها مبنای لیگ خود را بر اساس برد تیم ما برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کمی نگران کننده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میروسلاوا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط آندره آناستازی از پس بعضی از والیبالیستای خودخواه ما بر میاد......
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    آفرین بر این تیم قدر
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    این والیبال دیگه مثل دوره ولاسکو نمیشه
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط والیبال از فوتبال که ناامید شدیم
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    خودخواه رو از کجا آوردی؟
  • مرادیان ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا مربی داخلی خوب نداریم همش باید از خارج بیاریم؟1
  • محمود ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    مربیی باید بیاد که به جوانگرایی اعتقاد داشته باشه
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    باید مایلی کهن سرمربی بشه
  • میروسلاوا ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط آندره آناستازی از پس بعضی از والیبالیستای خودخواه ما بر میاد......
  • امیر ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    دقیقا اگه بیاد ایران میترکونه..
  • بهنام ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    علییییی دایییییییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس