طبق یک نظرسنجی، از هر 10 بریتانیایی، یک نفر خود را حامی گروه داعش می‌داند؛ همچنین به رغم وحشی‌گری‌ها و اعدام‌های دهشتناک داعش، حمایت از داعش در بریتانیا از 7 درصد سال پیش به 9 درصد افزایش یافته است.

گروه بین‌الملل مشرق- پایگاه تحلیلی "اینفووارز" طی مقاله‌ای با عنوان "نظرسنجی: از هر 10 بریتانیایی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند" به بررسی نتایج عجیب یک نظرسنجی در انگلستان پرداخته است.

از هر 10 انگلیسی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند
از هر 10 بریتانیایی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند

اخیرا روزنامه میرور، در گزارش خود خبری شوکه کننده ای را منتشر کرده است. به گفته این روزنامه طبق نظرسنجی به عمل آمده از سوی موسسه نظرسنجی عمومی ICM، از هر 10 بریتانیایی، یک نفر خود را حامی گروه داعش می‌داند. این تحقیق، نشان می‌دهد که به رغم وحشی‌گری‌ها و اعدام‌های دهشتناک داعش، حمایت از داعش در بریتانیا از 7 درصد سال پیش به 9 درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی به عمل آمده، سه درصد (1 درصد بیشتر از سال پیش) از مردم بریتانیا اعلام کرده‌اند که "به شدت" به داعش علاقه دارند. بدین ترتیب می‌توان گفت که در حدود نیمی از مسلمانان بریتانیا حامی و یا هم‌اعتقاد داعش هستند.

۶ درصد دیگر، نظر بر "تقریبا مطلوب" بودن داعش دارند که بازهم شاهد رشد این نوع نگاه نسبت به سال گذشته هستیم.

درعین اینکه حمایت از داعش افزایش یافته است، 80 درصد از مردم بریتانیا اعلام کرده‌اند که داعش به هیچ وجه قابل هضم نیست. این آمار در سال گذشته 45 درصد بود.

"عمر الحمدون" (رییس جامعه مسلمانان بریتانیا) علت این افزایش در حمایت از داعش را عملکرد دولت بریتانیا خوانده است. وی معتقد است که دلیل اصلی این تمایل به داعش، مخالفت این گروه با دولت‌های غربی و نارضایتی مردم از سیاست‌های اخیر دولت بریتانیا (شامل وضع قوانین مالیاتی جدید و تبعیضات حقوق بشری) است و آنها این تریبون ناشناس را برای ابراز نارضایتی خود انتخاب کرده‌اند.

از هر 10 انگلیسی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند
نظر شما درباره داعش چیست؟
قرمز: بسیار موافق؛ نارنجی: نسبتاً موافق
سبز: بسیار مخالف؛ آبی: نسبتاً مخالف؛ زرد: نمی‌دانم

طبق مطالعه دیگری، نتیجه این نظرسنجی در کنار نتیجه 4 نظرسنجی دیگر، اینگونه نشان می‌دهد که در سرتاسر جهان 8.5 میلیون نفر دید کاملا "مثبت" نسبت به داعش دارند و 42 میلیون نفر دیگر دارای نگاه تقریبا مثبت هستند.

پژوهش به عمل آمده سال گذشته موسسه واشنگتن نشان می‌دهد که داعش در کشورهای عربی به نسبت کشورهای غربی شامل بریتانیا، از محبوبیت کمتری برخوردار است. طبق این مطالعه، داعش در لبنان، مصر، و عربستان از هیچ محبوبیتی برخوردار نیست.

طبق نظرسنجی سال گذشته ICM، از هر 6 فرانسوی یک نفر به گروه داعش علاقه دارد و این رقم، تقریبا دو برابر بریتانیا محسوب می‌گردد.

"حرس رفیق" (کارشناس اتاق فکر ضد افراطی‌گرایی کوئیلیام) معتقد است: "این میزان حمایت از داعش، پس از یک سال مشاهده قتل عام و ستمگری این گروه، خیلی نگران‌کننده است. البته تعجبی هم ندارد. دهه‌هاست اسلامگرایان، بدون آن‌که کسی مزاحمتی برایشان ایجاد کند، ذهن جوانان مسلمان را با افکار افراطی خود شستشو می‌دهند."

رفیق افزود: "فوج افراد تروریستی که عازم سوریه و عراق می‌شوند، گواه این حمایت است. هنوز، بسیاری از افراد به این گروه نپیوسته‌اند؛ اما به مجرد فتح اراضی بیشتر توسط داعش، شاهد پیوستن بسیاری از حامیان این گروه به آن خواهیم بود. هم اکنون، رهبران جوامع مسلمان در اقدامی غیر عرفی و غیر اخلاقی، جوانان مسلمان را به سمت تفکر فاشسیم و کمونیسم‌وار سوق می‌دهند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 0
    حرمزاده از حرامزاده دفاع می کنه
  • ناشناس ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    چه نظر سنجی وآمار مسخره ای یعنی از 100میلیون انگلیسی 10میلیون داعشیه
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    این نظرسنجی از همۀ انگلیسی هاست یا از مسلمانان انگلیس؟
  • محمدم ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    اونایی که از داعش دفاع می کنند شاید خودشون حاضر به جنگیدن در کنار داعش نیستند اونها از این دارند ازش دفاع می کنند چون می بینند داعشی ها دارند مردم مسلمان را می کشند که این باعث خوشحالی آنها شده و برای این از اونها دفاع می کنند
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    این نژاد ذاتا درنده خوست
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    فکر می کنم دارند با این کارها مسلمان های انگلیسی رو بدنام می کنند
  • أبرار ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    نه عزيز معني اش اين هست كه در نظام اموزشي اين كشور وقتي به توصيف و تعريف اسلام ميرسند عقايد ابن تيميه خبيث و محمد ابن عبدالوهاب را به نام عقايد ناب اسلامي ترويج و توصيف ميكنند . طبيعي هم هست به علت اينكه تشكيل عربستان سعودي با به كار بردن ال سعود وهابي اهل نجران براي در هم كوبيدن حكومت عثماني و تشكليل كشور هاي عربي فعلي از سوريه و لبنان كرفته تا امارات و عراق ووو توسط دولت انكلستان بعد از جنك جهاني دوم صورت كرفت . براي همين هم هست كه جوان هاي انكليسي بي سواد وقتي به موضوع داعش ميرسه واقعا قاطي كردن كه بالاخره اين عقايد واقعا حقه يا دروغ ؟ البته به نظر مياد انكليسي ها خواستند با يك تير دو نشان بزنند و با رو كار أوردن ال سعود هم ترتيب حكومت اسلامي را بدهند و با روي كار أوردن خشن ترين أفكار و اعمال به نام اسلام بزرك ترين ضربه را به اسلام عزيز بزنند غافل از اينكه مكرو ا و مكر الله والله خير الماكرين ال عمران ايه ٥٤ نيرنك زدند
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    حمایت حیوانات از حیوانات!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    منظورشون مسلمانان ساکن انگلیسه .
  • احمد ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    تعجب نداره. بالاخره دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید. از نظر اروپاییها انگلیسی ها بدترین و مغرورترین مردمی هستند که خدا خلق کرده. و از نظر مردم خاورمیانه، تکفیریها بدترین قشر هر جامعه هستند. دوستی بین بدترین های دو قاره تعجب آور نیست.
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    انگلیس ۵۰ میلیون جمعیت داره خیلی خوبه که پشت مانیتورت نشستی و از روی شیکم مبارک نتیجه نظرسنجی رسمی رو فرستادی هوا.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    نگویید انگلیسی بگویید مسلمانان انگلیس.
  • علی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    بهتر است DNA شان گرفته شود تا دلیل مشخص شود . به غیر از ادم کافر و حرامزاده کسی از داعش حمایت نمیکند و این میتواند میزان سنجش خوبی بدون ازمایش باشد
  • ناشناس ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    جمعیت انگلیس 61 میلیون نفره منظور بنده این بود که اگه 100میلیون جمعیت داشته باشه با این نظر سنجی 10میلیون طرفدار داعش دارند با 61 میلیون می شود 6میلیون و 100هزار نفر طرفدار داعش این نظر سنجی نه تنها واقعیت نداره بلکه مسخره هم هست
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    طبق این مطالعه، داعش در لبنان، مصر، و عربستان از هیچ محبوبیتی برخوردار نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهندس م ش ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    در واقع مسلمانان انگلیس هستند. نوشته از هر ۲ مسلمان انگلیسی یکی‌ حامی‌ داعش است! وقتی‌ از ثقلین یکی‌ را فقط بردارید همین میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس