«کارلوس ساتی» اگرچه در پشت صحنه است اما نقشی پررنگ در موفقیت تیم ملی والیبال ایران داشته است. وی راز موفقیت والیبالیست‌های ایران در رقابتهای لیگ جهانی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران جمعه و یکشنبه در هفته هفتم رقابتهای لیگ جهانی با لهستان دیدار می کند. پیروزی در این دو دیدار می تواند تا حدود بسیار زیادی مسیر صعود به مرحله بعدی را هموار کند. اما به راستی چگونه است که ایرانی ها با توجه به ضعیف‌تر بودن فیزیک نسبت به روس‎ها و آمریکایی‌ها، اینچنین توانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند؟

کارلوس ساتی در گفتگو با روزنامه تهران تایمز راز این برتری را فاش کرده است. وی گفت: در اینجا یک سوء تفاهم وجود دارد. وقتی در مورد شرایط فیزیکی در والیبال صحبت می شود آنها در خصوص بلندی قد ورزشکار و اینکه چقدر عضله‎ای هستند صحبت می کنند. بازیکنان ایرانی مطمئنا به بلندی آمریکایی‎ها نبودند و این نکته ای بود که سرمربی آمریکا جان اسپرا هم به آن اشاره کرد. اما بازیکنان ما سریع‎تر بودند و تقریبا یک متر می پریدند.

ساتی با اشاره به تمرینات بازیکنان تیم ملی والیبال گفت: تمرین کردن آن هم هر روز کار ساده ای نیست. بازه زمانی تمرینات فیزیکی آنها مرتبط است با مسابقه ای که آنها در پیش دارند. به عنوان مثال ما برای بازی با آمریکا پنج هفته تمرین آماده‎سازی داشتیم. هر هفته ۹ جلسه دو تا سه ساعته تمرین کردیم. صبح ها بازیکنان تمرین با وزنه های سنگین را در دستور کار داشتند.

بدنساز ایتالیایی تیم ملی والیبال با اشاره به شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در ماه مه در لس آنجلس، به این نکته اشاره کرد که راه دراز سفر بر توانایی آنها تاثیر منفی گذاشته بود.

وی در این خصوص گفت: بی تردید، هماهنگ نبودن زمانی بر روی عملکرد ما در بازی با آمریکا نقش بازی کرد. به اضافه اینکه تیم اعتماد به نفس خودش را هم از دست داد. این را هم در نظر بگیرید که آمریکا در آن دو بازی که با پیروزی های مشابه ۳ بر یک به پایان رسید عملکرد خیلی خوبی داشت.

ساتی در پایان اظهار کرد: بازیکنان ما بهترین عملکرد را از خودشان نشان دادند و من به آنها افتخار می کنم. هیچکس انتظار نداشت ما اینگونه آمریکا را ببریم. اما این را بدانید زمانی که ما سرشار از پیروزی مقابل آمریکا بودیم به سالن رفتیم و خودمان را برای بازی لهستان آماده کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس