کد خبر 411738
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

دروازه‌بان ایرانی گراس‌هاپرز در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» افزود: اشتباه کردم پیشنهاد آنها را قبول نکردم/ دلیل نیمکت‌نشینی من فنی نیست/ پرتاب‌های دست بیرانوند اعجاب‌انگیز است

به گزارش مشرق، دروازه‌بان ایرانی گراس‌هاپرز که فصل گذشته عملکرد خوبی در اینتراخت برانشوایگ داشت، این فصل روزهای بسیار بدی را در باشگاه گراس‌هاپرز سپری می‌کند. او حالا که حتی روی نیمکت هم نمی‌نشیند و به دروازه‌بان سکونشین این تیم سوئیسی تبدیل شده است.

داوری ادعا می‌کند رئیس باشگاه گراس‌هاپرز تمایلی به حضور او ندارد اما همچنان فوتبالش را در فوتبال اروپا دنبال خواهد کرد. او همچنین ادعا می‌کند بیرانوند در بین دروازه‌بان‌های ایرانی می‌تواند روزی به یک دروازه‌بان بزرگ تبدیل شود. گفتگوی «داوری» را بخوانید:

- امسال فصل بسیار بدی را در گراس‌هاپرز سپری کردی. چه شد که شرایطت به اینجا رسید؟

واقعا حرف شما را قبول دارم و نمی‌خواهم حتی به فصلی که گذشت فکر هم کنم. این بد‌ترین فصل فوتبالی من بود و تا به حال شبیه این شرایط را تجربه نکرده بودم. یک راه پیش روی من این است که بنشینم و غصه بخورم و راه دیگر این است که تلاش کنم اوضاع را بهتر کنم و روزهای خوب گذشته را تکرار کنم. من قطعا راه دوم را انتخاب خواهم کردم و اصلا دوست ندارم پا پس بکشم. این تنها راه من است و می‌خواهم حرفه‌ای فکر کنم.

- اصلا چه شد که تصمیم گرفتی به لیگ سوئیس بروی؟

یک سری اتفاق‌های فوتبالی باعث شد به گراس‌هاپرز بیایم. البته از شرایط این فصل تیم که عبور کنیم، تیم ما به همراه بازل یکی از پرافتخار‌ترین تیم‌های لیگ سوئیس است. به هرحال زمانی که به این تیم آمده بودم، تعداد زیادی از بازیکنان با تجربه رفته بودند و بازیکنان جوان جایگزین آن‌ها شده بودند. به همین دلیل ما با شروع فصل نتوانستیم نمایش خوبی داشته باشیم؛ چون زمان می‌برد تا بازیکنان جوان تیم ما با شرایط آشنا شوند. گراس‌هاپرز جوان شده و باید زمان بگذرد تا این تیم به روزهای پرافتخار گذشته‌اش برگردد.

 

 

- فصل قبل در برانشوایگ عملکرد نسبتا موفق داشتی اما امسال به لیگی رفتی که سطحش به مراتب از بوندس‌لیگا پایین‌تر است. چرا چنین تصمیمی گرفتی؟

بازهم می‌گویم که اتفاق‌های فوتبالی باعث این مساله شد. من فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان برانشوایگ بودم اما اتفاق‌هایی افتاد که آن‌ها به من پیشنهادی برای تمدید قرارداد ندادند. به همین دلیل باید تیم جدیدی انتخاب می‌کردم که همین کار را هم کردم. به هرحال یک بازیکن باید با توجه به شرایط بهترین تصمیم را بگیرد و من هم فکر می‌کنم در آن برهه تصمیم خوبی گرفتم.

- اما  خیلی‌ها انتظار داشتند تو به تیم بزرگتری بروی. واقعا پیشنهاد بهتری برایت وجود نداشت؟

من در انتخاب تیم اشتباه کردم و اگر برای شما توضیح بدهم متوجه می‌شوید که اشتباه من از چه بابت است. قبل از اینکه با تیم ملی به جام‌جهانی بروم، مدیربرنامه‌های من برایم چهار پیشنهاد فوق‌العاده آورد. من از سه تیم در بوندس‌لیگا و استون‌ویلا از لیگ بر‌تر انگلیس پیشنهاد داشتم اما در آن زمان یک اشتباه بزرگ کردم که بی‌تردید در اتفاق‌های این فصل برای من تاثیرگذار بود. من در آن زمان فکر کردم که دروازه‌بان ثابت تیم ملی هستم و در پایان جام‌جهانی پیشنهادهای بزرگتری به من می‌رسد اما در آن مسابقات به من بازی نرسید و باشگاه‌هایی که به من پیشنهاد داده بودند دروازه‌بان مورد نظرشان را گرفته بودند. این شد که من مجبور شدم به گراس‌هاپرز بروم.

- یعنی بعد از جام‌جهانی پیشنهادی بهتر از گراس‌هاپرز نداشتی؟

این یک اتفاق طبیعی در فوتبال است. وقتی بازی نمی‌کنی، کمتر دیده می‌شوی و به هرحال پیشنهاد چشمگیری هم به تو نمی‌رسد. تمام ماجرا همین است. البته بازهم تاکید می‌کنم که گراس‌هاپرز اصلا تیم کوچکی نیست و اوضاع بد من باعث شده همه این انتخاب را زیر سوال ببرند. همه تلاش من این است که بتوانم دوباره به روزهای خوبم برگردم.

 

 

- زمانی که به تیم ملی آمدی، همه در ایران می‌گفتند که یک دروازه‌بان مطمئن آمده که می‌تواند سال‌ها دروازه تیم ملی را بیمه کند. انتظار داشتی که در تیم ملی ذخیره علیرضا حقیقی شوی؟

من به خاطر بازی برابر گینه که دو اشتباه بد داشتم در جام‌جهانی ذخیره شدم اما واقعا در آن زمان اصلا با مدافعان تیم ملی هماهنگ نبودم. به همین دلیل چند اشتباه پی در پی انجام دادم و ذخیره شدم. البته علیرضا حقیقی واقعا در تیم ملی خوب بازی کرده و همیشه برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. حقیقی با نمایشی که در جام‌جهانی داشت، نشان داد که دروازه‌بان مطمئنی است و شما دیدید که در جام جهانی یکی از بهترین دوستانم حقیقی بود. من هرگز اینکه دوست خوبم فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کرد، ناراحت نیستم.

- از کی‌روش ناراحت نیستی که در جام‌جهانی به تو شانس بازی کردن نداد؟

نه؛ چرا ناراحت باشم؟ این ماهیت فوتبال است که یک مربی باید در هر شرایطی بهترین تصمیم را بگیرد. آقای کی‌روش هم بی‌تردید تصمیمی را گرفت که در آن زمان فکر می‌کرد بهترین انتخاب ممکن است. شک ندارم که کی‌روش جزو ۲۰ مربی بر‌تر جهان است و اگر تصمیمی می‌گیرد، حتما برای خودش استدلال دارد. عملکرد حقیقی در جام‌جهانی هم نشان داد که تصمیم کی‌روش کاملا منطقی بوده.

- به جز حقیقی عملکرد بقیه گلرهای ایرانی را دنبال می‌کنی؟

بله از طریق چندتا از دوستانم در ایران فیلم بازی چند دروازه‌بان ایرانی را دیده‌ام.

- و کسی هم هست که نظر تو را جلب کرده باشد؟

بله؛‌فکر می‌کنم بیرانوند گلر فوق العاده‌ای است. فیلم بازی‌های او را در تیم باشگاهی‌اش دیده‌ام و عملکرد او فوق‌العاده است. به نظرم بیرانوند می‌تواند روزی به یک دروازه‌بان بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شود. به خصوص پرتاب‌های دستش خیلی عالی است. در دنیا دروازه بانی نداریم که بتواند چنین پرتاب‌هایی داشته باشد.

 

 

- خیلی‌ها می‌گویند خیلی از بازیکنان ایرانی که خارج از کشور بازی می‌کنند، وقتی قبول می‌کنند که برای تیم ملی ایران بازی کنند نابود می‌شوند. فریدون زندی، امیر شاپورزاده، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد از این دست هستند.

من با دژاگه و قوچان‌نژاد هم بازی بوده‌ام و می‌دانم که این اتفاق برایشان افتاده اما برای من اتفاقی که برای فریدون زندی افتاد خیلی عجیب بود. او کاپیتان کایزرسلاترن بود و در آلمان خیلی روی او حساب می‌کردند. واقعا برای من جای سوال است که چرا این اتفاق برایش افتاد.

- به عنوان بازیکنی که در خارج از کشور بزرگ شده‌ای، نمی‌توانی دلیل این اتفاق را تحلیل کنی؟

نه چون دقیقا نمی‌دانم چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده. البته اشکان از نظر حرفه‌ای قبول کرده که در فوتبال قطر به فعالیتش ادامه بدهد. او زندگی در قطر را انتخاب کرده و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم اما هرگز نمی‌توانم این اتفاق را تحلیل کنم که برای زندی چه اتفاقی افتاد که در اوج شهرت بعد از حضور در تیم ملی مجبور شد به لیگ قبرس برود. او واقعا در آن زمان بازیکن بزرگی بود.

- چرا شرایط خودت این‌قدر عوض شد؟

با اطیمنان به شما می‌گویم که دلیل نیمکت نشینی من فنی نیست و حاضرم این ماجرا را به همه ثابت کنم. من به خاطر حضور در اردوی تیم ملی رابطه‌ام با اسکیبه به هم خورد وحالا هم که او از کار برکنار شده، مدیرباشگاه علاقه‌ای به حضور من ندارد.

- و اگر به هردلیل ازگراس‌هاپرز جدا شوی، فکر می‌کنی فوتبالت را در اروپا دنبال می‌کنی یا تو هم مجبور می‌شوی به کشورهای حوزه خلیج فارس بروی؟

قطعا در اروپا خواهم ماند. نمی‌گویم دروازه‌بان خیلی خوبی هستم ولی به طور قطع عملکردم در حدی است که بتوانم حداقل در لیگ سوئیس به فعالیتم ادامه بدهم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس