روایت نیویورک پست از اشغال پل منهتن توسط مخالفان اسرائیل

«نیویورک پست» اذعان کرد: صدها معترض ضد اسرائیلی بر روی پل منهتن در نیویورک تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی در حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، خواستار پایان جنگ در غزه شدند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از حامیان فلسطین در آمریکا، از جمله یهودیان ضدصهیونیست ارتدوکس، شنبه شب با اهتزاز پرچم فلسطین و پوشیدن روسری های موسوم به چفیه فلسطینی، در محله بروکلین نیویورک راهپیمایی کردند.

طبق این گزارش و بر اساس تصاویر منتشر شده در پلتفرم ایکس، تظاهرکنندگان ضد اسرائیلی در حرکتی اعتراضی با تجمع بر روی پل معروف منهتن، ‌مانع از عبور و مرور وسایل نقلیه بر روی این پل شدند.

بر اساس گزارش ها، تظاهرکنندگان ابتدا در نزدیکی مرکز بارکلیز بروکلین تجمع کرده و سپس به سمت شمال غربی روی پل منهتن حرکت کردند. شرکت کنندگان حامی فلسطین در حالی که بازوهای خود را به یکدیگر گره زده بودند تلاش کردند تا از دستگیر شدن دیگر دوستانشان توسط پلیس جلوگیری کنند. با این حال، ‌پلیس نیویورک برخی از معترضان و همچنین خبرنگارانی که در حال تهیه گزارش از این تظاهرات بودند را بازداشت کرد.

طبق یکی از پست‌های منتشر شده در رسانه اجتماعی ایکس، ‌تظاهرکنندگان در حالی که به صورت کاملا مسالمت آمیز بر روی پل حرکت می کردند شعارهای ضد جنگ سر داده و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

برخی از معترضان تابلوهای ضد اسرائیلی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: "نکبت پایان ناپذیر، انتفاضه تسلیم ناپذیر" .

گفتنی است این شعار اشاره ای به «روز نکبت» یعنی ۱۵ آوریل ۱۹۴۸، مقارن با اعلان منشور استقلال اسرائیل و همچنین دوره های مقاومت فلسطینیان علیه اسرائیل موسوم به «انتفاضه» در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ و وایل دهه ۲۰۰۰ دارد.

این تظاهرات ضد اسرائیلی جدیدترین اقدام اعتراضی است که از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر (مهرماه) توسط حامیان فلسطین صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس