کد خبر 1601781
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
حوادث

آشپز رستوران که به خاطر حسادت همکارش را کشته و کارت بانکی او را برداشته بود تصور نمی‌کرد همین کارت او را لو بدهد.

به گزارش مشرق، ساعت ۷ عصر جمعه ۲۱ اردیبهشت، رهگذری در حال عبور از خیابانی در غرب تهران بود که متوجه صدای ناله مردی شد.

وقتی با دقت به اطراف نگاه کرد با بدن نیمه جان مرد جوانی در میان شمشادها مواجه شد و بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت.

لحظاتی بعد امدادگران راهی محل شدند و مرد زخمی را بیرون کشیدند تا به مرکز درمانی منتقل کنند. در این میان مرد میانسالی که در آن نزدیکی‌ها رستوران داشت با دیدن مرد زخمی بلافاصله گفت: این مرد یکی از آشپزهای رستوران من است اما نمی‌دانم چه بلایی سرش آمده است.

مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد، اما لحظاتی بعد به علت شدت جراحات وارده فوت کرد. گزارش مرگ مرد جوان به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. بلافاصله مأموران راهی محل شده و در تحقیقات اولیه صاحب رستوران گفت: فرید مدتی است که به همراه مرد جوان دیگری به نام امیر برایم آشپزی می‌کند. روز حادثه هم رستوران شلوغ بود و آنها در آشپزخانه مشغول به کار بودند، اصلاً نمی‌دانم چه شد که او از رستوران خارج شد و چه کسی او را به قتل رساند.

در بازرسی از جیب‌ها و وسایل مقتول مشخص شد که کارت بانکی و وسایل شخصی او به سرقت رفته است.

باتوجه به اینکه امیر آخرین نفری بود که با فرید در آشپزخانه دیده شده بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ او رفتند. اما مرد جوان که با دیدن مأموران رنگش پریده بود در تحقیقات منکر اطلاع از ماجرا شد با این حال تناقض گویی‌های او و رنگ پریده‌اش شک مأموران را به او بیشتر کرد. وقتی افسر پرونده به بازرسی بدنی از امیر پرداخت در بازرسی از جیب‌های مرد آشپز کارت بانکی مقتول کشف شد. امیر ابتدا مدعی شد که کارت بانکی را مقتول خودش به او داده تا خرید کند. اما در نهایت راز قتل همکارش را برملا کرد.

او به قتل اعتراف کرد و بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

من حرفه‌ای‌تر بودم اما...

۳۵ سال دارد و مدت‌هاست آشپزی می‌کند؛ جمعه شب به اتهام قتل همکارش بازداشت شد و از جنایت ناخواسته‌ای که مرتکب شده پشیمان است.

با مقتول اختلاف داشتی؟

به ظاهر دوست بودیم و مشکلی نداشتیم اما در باطن قبولش نداشتم. از نظر سابقه و تخصص من خیلی بالاتر از او بودم، اما کسی به این موارد توجه نمی‌کرد.

چطور؟

صاحبکارم و دیگران بیشتر به او اهمیت می‌دادند و تصور می‌کنم که حقوقش نیز از من بهتر بود. اما در عمل تخصصش در آشپزی از من خیلی پایین‌تر بود.

مدام سر پخت غذا و دسر باهم بگومگو داشتیم. گاهی اوقات رفتاری از او سر می‌زد که مرا عصبانی می‌کرد.

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟

رستوران خیلی شلوغ بود و سفارشات زیادی داشتیم. به فرید گفتم شعله زیر غذاها را کم کن تا هم خوب پخته شود و هم اینکه نسوزد و مشکلی پیش نیاید و ما هم وقت کنیم غذاهای پخته شده را سرو کنیم. اما او گفت در کارش دخالت نکنم و خودش بهتر از من می‌داند.

سر همین مسأله دعوایمان شد و برای اینکه سر و صدای ما به گوش مشتری‌ها و همکارانمان نرسد به او پیشنهاد دادم بیرون برویم تا صحبت کنیم. با فرید در بیرون رستوران و میان شمشادها در حال صحبت بودم که او صدایش را بلند کرد و دعوا بالا گرفت.

عصبانی شده بودم و یک دفعه متوجه نشدم و با چاقویی که برای درست کردن غذا همراهم بود، به او ضربه زدم.

به خودم که آمدم، فرید را خونین و نیمه جان دیدم، ترسیده بودم و به اطراف نگاه کردم. کسی ما را ندیده بود و خودم را به رستوران رساندم.

چرا وسایل و کارت بانکی فرید دست تو بود؟

کارت و وسایل را برداشتم تا صحنه‌سازی کنم و نشان دهم که او در جریان درگیری با دزدان و سارقان به قتل رسیده است. فکرش را نمی‌کردم همین کارت بانکی مرا لو بدهد و به دام بیفتم. اما از کاری که کرده‌ام پشیمانم و ای کاش می‌توانستم همه دارایی‌ام را بدهم اما زمان به عقب برمی گشت و فرید زنده بود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    20 7
    من ازاین دست جانورهازیاددیدم پشیمانی اش فقط برای این است که گرفتارشده وبس فقط اعدام
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 5
      چقدر حق به جانب و احمقانه !! همیشه همینطور همه چیز دانید ؟
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      دقیقا
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 3
      حتما نظافتچی باغ وحشی!!!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      بیشتر بنظر میرسه احمقانه اون دفاعیه که تو داری از یه قاتل می‌کنی براش سینه چاک میدی ،حق با ایشونه توام بساط رمل گمراه کنندگیتو ببر جای دیگه اگرم حسودی به دکتر مراجعه کن تا درمان بشی
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      ظاهراً تو که جواب دادی و خودتو عقل کل می‌دونی آیا متن رو هم کامل خوندی ؟ خودش داره میگه بخاطر حسادت کشتمش! به همین صراحت ، دیگه ازین واضحتر!؟ نوشته چون فکر میکنم(!)از من بیشتر حقوق می‌گرفت!! یعنی حتی مطمئن هم نبوده فقط بخاطر این دلایل چرت و پرت زده یک انسان رو کشته،خب نظرت چیه که بمناسبت همدردی با یک قاتل بری زندان خودت رو به دستش بسپری ؟ چون اونجا هم ممکنه به هرکسی حسودی کنه بخاد بزنه مردم از پای دربیاره تو که باهاش همدردی می‌کنی زودتر برو خودتو قربانی کن، دلسوزی ت برای یک چنین شخصی بهمین اندازه غیر منطقی و خنده داره، پس آنقدر حرفهای الکی نزن
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      دقیقا باهات موافقم موجود حسود در عمل هیچ فرقی با جانور نداره چون شیطان داره ازش سواری میگیره کسی که نتونه روی خودش کوچکترین تسلطی داشته باشه هنوز فرق بین واقعیت با توهمات بی اساس ذهنی رو هنوز نمیفهمه مثل بچه ها حسادت می ورزد تا جاییکه براش آدم می‌کشه نباشه بهتره اعدام کمترین مزدشه
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 9
    الان به عده اعدامگرا و افراطی میان مینویسن فقط اعدام اینا خوی وحشی دارن و با دیدن اعدام شدن و جون دادن دیگران لذت میبرن.هیچ انسانی حق نداره جان یک انسان رو بگیره جان رو ما ندادیم که بگیریم.تو فکر میکنی چون این قاتله حقش اعدامه اونم پیش خودش یه فکری در مورد همکارش میکرده که کشتتش و سزاوار مرگ میدونستتش هیچکس نباید برای جان ادمها تصمیم بگیره
    • م ث IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      نوشته ایی "اونم پیش خودش یه فکری در مورد همکارش میکرده که کشتتش و سزاوار مرگ میدونستتش " خوب ما هم پیش خودمان یه فکری در مورد این می کنیم که کشتنش و سزاوار مرگ میدونیم. به خدا هر کی باشی و هر چی باشی باید برات هزار تن اسپند دود کرد تو انیشتن زمانه ایی
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      شما چقدر حرفت غیر منطقیه ،دلیلی داشته که کشته؟!چه دلیلی ؟بدلیل حسادت بچگانه یا افکار پارانویایی که معلوم نیست از چه وقت توی سرش بوده ! ؟تازه کسی دلیل درست و برحق هم داشته بازم حق نداره کسی رو بکشه چه برسه برای همچین علت احمقانه ای، اتفاقا شما داری با دفاع از یه مریض حسود از ترویج جنایت و حسادت در جامعه مسلمانان لذت میبری ، غلط کرده کشته بر خودش لعنت، خربزه خورده باید پای لرزش هم بشینه ،جان گرفته پس باید اعدام بشه، پس چی؟مردم رو بکشه چون مریضه ؟بره خودشو اصلاح کنه، من خودم بشخصه سر قبر همچین آدم که نه سر قبر چنین حسود جانوری شیرینی پخش میکنم میخام ببینم کی حرفی میزنه؟ تا کور شود هرآنکه نتواند دید
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      نعوذبالله از نظر شما حرف خدا تو قرآن هم اشتباهه که فرموده قصاص کنید.
    • طاها IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      آن کسی که به جان دیگری رحم نکرد رحم بر او چه حکایت باشد ؟! در ضمن اولیای دم میتون ببخشن و اگر درخواست قصاص داشته باشن حکم باید اجرا بشه و حق اونهاست
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 0
      باشه تو برو وصیت کن هروقت کشتنت قاتلت رو اعدام نکنن بالاخره اونم حتماً دلایلی داشته
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 3
    میگن آشپز نباید دو تا بشه. باید ی آشپز باشه با جندتا کمک آشپز. درکش میکنم. امیدوارم قصاص نشه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 0
    عجب خری حالا برو تو جهنم سر آشپز شو.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 0
    برای یک بگو مگوی ساده زده چاقو رو کاشته توی شکم بنده خدا, زده طرف رو کشته ،حالا که از سر حسادت احمقانه زده زندگی از طرف گرفته میگه ناخواسته کشتم! که مثلن بگن قتل غیر عمد بوده قسر در بره!مرتیکه حسود حیله گر خدا لعنتش کنه
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 0
    «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: کیفر آدم حسود برای تو همین بس که در وقت سرور و خوشحالی‌ تو، او غمگین و غصّه‌دار است! (بحار، ج ٧٣، ص ٢٥٣)
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 0
    امان از دست افرادی که به هر دلیل خود را محق تر میدانند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    یکی بی اعصاب یکی قاتل فقط پناه بر خدا
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    حسد در واقع یک بیماری علاج‌ناپذیر است که جز با مرگ و از پای درآمدن حسود و یا مرگ طرف مقابل زوال نمی‌پذیرد از مولای موحدان علی علیه السلام
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 0
    خداوند قرین آرامش و رحمت بفرمایند آیت الله فاطمی نیا رو ، در مورد چاره حسد چه زیبا فرمودند: تنها چاره حسد اینه نباید به حسد در عمل ترتیب اثر داد و نباید بهش هیچگونه توجهی کرد ،تا این شیطان دمش رو بذاره روی کولش و از انسان دور بشه ، به عبارتی تنها چاره حسد بی محلیست.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس