پاسخ رئیس‌جمهوری کلمبیا به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به نتانیاهو که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه غزه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس از اتهام‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: یهودی‌ها نباید معمار یک نسل‌کشی باشند، با این دلیل که خود از آن رنج برده‌اند. همانطور که نسل‌کشی یهودیان در اروپای نازی غیر قابل قبول است، نسل‌کشی فعلی علیه مردم فلسطین نیز غیر قابل قبول است.

این چریک سابق کلمبیایی در پاسخ به نتانیاهو که وی را «یک یهود ستیز و حامی حماس» معرفی کرده بود، گفت: من طرفدار حماس نیستم، زیرا طرفدار دموکراسی جمهوری‌خواه، مردمی و سکولار هستم.

وی افزود: اصول دموکراتیک، جمهوری‌خواهانه، مردمی، سکولار و مذهبی من باعث می‌شود تا بربریتی که نتانیاهو مرتکب می‌شود و به آن نسل‌کشی و ضد بشریت می‌گویند را رد کنم.

رئیس‌جمهوری کلمبیا تاکید کرد: نه یهودستیز و نه ضد بشر. اگر غزه بمیرد، بشریت می‌میرد.

گوستاوو پترو در پیامی دیگر خطاب به رژیم صهیونیستی نوشت: انداختن بمب بر روی هزاران کودک، زن و سالخورده بی گناه، از شما قهرمان نمی‌سازد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا روز جمعه از دیوان بین‌المللی کیفری خواست برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر کند.

کلمبیا به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است.

پترو با بیان اینکه «اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد»، به روابط با رژیمی پایان داد که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای بوگوتا از نظر امنیتی و همچنین در حوزه تجاری بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    وجدانهای بیدار در سراسر عالم بر ضد صهیونیستهای جنایتکار قیام کرده اند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    دمش گرم / مردم دنیا و آزاده های جهان دارند بیدار میشوند ، اونوقت ی عده برعنداز داخلی بیسواد و جیره خور انگلیس طرفداری از اسرائیل می کنند .
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس