پرونده لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی در حالی امشب با صعود 2 تیم دیگر بسته خواهد شد که اکثر کارشناسان شانس بارسلونا و دورتموند را برای صعود بیشتر می دانند.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برموداگروه ورزشی مشرق - مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 2 دیدار امشب به پایان می رسد و جمع 8 تیم نهایی تکمیل خواهد شد. در دیدارهای امشب بارسلونا میزبان منچسترسیتی است و دورتموند از یوونتوس پذیرایی خواهد کرد.

در بخش دوم معرفی مردان تاثیرگذار هفته دوم دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا بازیکنان بزرگی حضور دارند که به تنهایی قادر خواهند بود سرنوشت یک بازی را تغییر دهند. برای آشنایی بیشتر با این بازیکنان با ما همراه باشید:

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا

یکی از دو قطب بزرگ فوتبال اسپانیا برای رسیدن به مرحله بعدی کار سختی ندارد چرا که موفق شده در دور رفت در خانه من سیتی با برتری 2-1 بار خود را ببندد و با یک تساوی هم صعودش حتمی می شود.
شاگردان لوئیز انریکه در حالی در 15 دیدار اخیر خود 14 برد و 1 باخت کسب کرده که در 5 دیدار آخر لیگ قهرمانان هم همه بازی‌هایش را برده و 14 گل به ثمر رسانده و جالب‌تر اینجاست که 13 گل را 3 مهاجم خطرناک بارسا که به مثلث برمودا تشبیه شده اند به ثمر رسانده اند؛ مسی 7 گل، سوارز 4 گل و نیمار 2 گل.

مسی در انتظار 540 دقیقه فرصت

لیونل مسی که در اوج آمادگی به سر می برد امشب هدف اول مدافعان و خط هافبک منچسترسیتی برای از کار انداختن مثلث خط آتش بارسا خواهد بود. لئو این فصل در لالیگا طی 27 دیدار و 2384 دقیقه تلاش 32 گل به ثمر رسانده است. مشکل امشب منچستری‌ها، برابر رایاوالکانو، لوانته، دیپورتیوو، اسپانیول و سویا هت تریک کرده و در فصل جاری لیگ قهرمانان هم برابر آپوئل قبرس هت تریک داشته است.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

این ستاره آرژانتینی طی 7 دیدار و 606 دقیقه 8 گل وارد دروازه رقبای بارسا کرده است. لئو در فصل 2011-2012 قهرمانان اروپا 14 گل زده و امیدوار است با رسیدن بارسا به فینال فصل جاری 6 بازی(حداقل 540 دقیقه)فرصت داشته باشد تا رکورد 3 سال قبل خود را بشکند.

مسی فعلا با 76 گلی که در تاریخ لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بالاتر از رائول گونزالس اسپانیایی و رونالدوی پرتغالی بهترین گلزن ادوار این رقابت‌هاست.

سوارز در پی منفورتر شدن

لوییز سوارز بعد از گاز گرفتن ایوانوویچ در دیدار چلسی و لیورپول به اندازه کافی تبدیل به شخصیتی منفور در فوتبال جزیره شده بود. این اروگوئه ای در جام جهانی برای منفورتر شدن گل پیروزی اروگوئه برابر انگلستان را هم وارد دروازه جزیره نشینان کرد تا با امضای سند حذف سه شیرها به یک دشمن ملی تبدیل شود.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

مهاجمی که در برزیل 2 بار به انگلستان گل زده بود در بازی رفت بارسلونا و منچسترسیتی در طول بازی توسط تماشاگران رقیب بارسا هو شد اما با زدن 2 گل زهر خود را ریخت تا امشب در نیوکمپ با خیال راحت به فکر افزایش تنفر انگلیسی‌ها از خودش باشد. این دو گل تعداد گلهای سوارز در این فصل چمپیونز لیگ را به عد 4 و جمع گلهای وی در تاریخ این رقابت ها را به 9 رساند. سوارز در لالیگا هم برای بارسا طی 18 بازی و 1407 دقیقه 7 گل زده است.

نیمار امروز بهتر از دیروز

نیمار 23 ساله فصل قبل برای بارسلونا طی 26 بازی تنها 9 گل زده بود، اما این ملی پوش سرشناس برزیلی در فصل جاری لالیگا روز به روز بهتر از قبل شده و در 19 بازی 17 گل برای بارسا به ثمر رسانده است. نیمار در لیگ قهرمانان هم فقط 6 بازی فرصت خواست تا 3 گل به ثمر برساند و بدون شک یکی از ارکان اصلی مثلث آتشین کاتالان‌ها به شمار می رود.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

منچسترسیتی

شاگردان مانوئل پلگرینی که این روزها نتایج خوبی نمی گیرند و در 5 بازی اخیر خود 3 بار باخته اند باید قید ادامه کار در لیگ قهرمانان امسال را هم بزنند و مانند سال گذشته حکم خروج از این لیگ معتبر را در همین مرحله از بارسا بگیرند. شاید چشم امید سیتیزن ها به یحیی توره باشد که در دیدار رفت به علت محرومیت غایب بود.

آگوئرو امید اول سیتیزن‌ها

امشب سرخیو آگوئرو آرژانتینی که تک گل من سیتی در دیدار رفت را به ثمر رسانده امید اول من سیتی در نیوکمپ خواهد بود. سرخیو در لیگ جاری جزیره طی 21 بازی و 1738 دقیقه برای من‌سیتی و تیم مانوئل پلگرینی 17 گل به ثمر رسانده و در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر ایستاده است.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

آگوئرو که این فصل بهترین نمایش خود را با زدن 4 گل به تاتنهام روی صحنه آورده تا قبل از بازی امشب 6 گل در فصل جاری لیگ قهرمانان زده و امیدوار است مثل بازی رفت دوباره دروازه بارسا را باز کند و آمار 23 گل زده در تاریخ لیگ قهرمانان را افزایش دهد.

سرخیو فصل قبل در مصاف با بایرن مونیخ هت تریکی تاریخی داشت تا امشب شاید با درخشش مجددش لبخند را روی لبان هواداران فوتبال انگلستان بنشاند.

گلزنی سیلوا بعد از 15 ماه؟

داوید سیلوا هافبک اسپانیایی من‌سیتی بازیکن باکیفیتی است. این چپ پای 170 سانتی متری در لیگ جاری جزیره طی 23 بازی و 1875 دقیقه تلاش 10 گل برای تیمش زده است. با این حال داوید آخرین بار سه شنبه 19 آذر سال 92 موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شده است. سیلوا بعد از اینکه یک سال و 3 ماه و 8 روز قبل موفق به باز کردن قفل دروازه بایرن مونیخ شد دیگر گل نزد و باید دید امشب طلسم ناکامی های سیلوا در خاک کشورش شکسته خواهد شد؟

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا


یوونتوس

بانوی پیر ایتالیا که در آستانه قهرمانی زودهنگام در سری A قرار دارد می خواهد برای دومین بار در 5 فصل اخیر به جمع 8 تیم برتر برسد و برای تحقق این امر کار سختی در پیش رو دارد چرا که برد خانگی 2-1 در دور رفت برابر دورتموند خفیف بوده و نمی توان رای به صعود یوونتوس داد. علاوه بر این دورتموند نشان داده بر خلاف بوندسلیگا در اروپا بسیار خطرناک و خوب ظاهر شده است. یووه از 5 بازی اخیر خود 3 برد یک مساوی و یک باخت دشت کرده و 6 گل زده و 4 گل هم دریافت نموده است.

توز؛ ریز نقش 2 پا

بی تردید کارلوس توز(توس) مرد شماره یک یوونتوس برای آزار خط دفاعی دورتموند در بازی امشب خواهد بود. مهاجم 31 ساله آرژانتینی در کالچوی این فصل طی 25 بازی 15 گل برای تورینی‌ها زده و البته در لیگ قهرمانان در 629 دقیقه 4 گل زده است. 4 گلی که 3 تای آنها قسمت مالمو سوئد بوده است. بهترین خصیصه این آرژانتینی توانایی استفاده از هر دو پا در شوتزنی است.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

توز که صدرنشین جدول گلزنان ایتالیاست در 5 بازی اخیر هم 2 گل سرنوشت ساز برای یووه مقابل رم و دورتموند زده تا نشان دهد در دیدارهای سخت بهترین کلید برای گشودن قفل دروازه رقباست.

یووه و این 3 نفر

یوونتوس سه بازیکن مستعد گلزنی دیگر هم دارد؛ نفر اول آرتور ویدال شیلیایی است، هافبکی 27 ساله که هنوز بعد از 6 بازی در لیگ جاری قهرمانان اروپا گل نزده اما در کالچو 6 بار برای یوونتوس گل زده است. گزینه دیگر آلوارو موراتاست. مهاجم سابق رئال مادرید که در 22 سالگی امیدوار به درخشش بیشتر است. آلوارو در بازی رفت روی پاس پوگبا (42)دروازه رقیب را گشوده و می خواهد این بار در برابر دیدگان تماشاگران دورتموندی دوباره یوونتوس را به گل برساند.

سومین مهره قابل اتکای تورینی‌ها در بازی امشب فرناندو یورنته اسپانیایی است. فرناندو 30 ساله طی 23 بازی فصل 5 گل زده اما در لیگ قهرمانان فقط موفق به فتح دروازه مالمو سوئد شده است.

بروسیا دورتموند

تیم دهم بوندسلیگا پس از کسب نتایج بسیار ضعیف در نیم فصل اول و نبردن 5 باز ی پیاپی در 6 هفته اخیر بوندسلیگا 4 برد و 2 تساوی کسب کرده تا کاملا از قعر جدول فاصله بگیرد. این تیم محبوب آلمانی با هدایت یورگن کلوپ در اروپا بر خلاف بوندسلیگا خوب نتیجه گرفت و با 4 برد و یک تساوی و یک باخت به عنوان صدرنشین به جمع 16 تیم رسید و با پشتوانه یک گل زده در خانه یوونتوس به صعود امیدوار است.

ابومیانگ؛ گابنی 10 گله

پیر امریک آبومیانگ گابنی که در فرانسه متولد شده در بوندسلیگا طی 24 بازی برای دورتموند 10 گل زده. این بازیکن پرقدرت در لیگ قهرمانان هم 2 گل به گالاتاسرای زده و یک گل به آرسنال. شاید کلید رهایی دورتموند در بازی امشب در دستان فاتح دروازه آرسنال باشد.

سیتیزن‌ها به دنبال راه فرار از مثلث برمودا

رویس در انتظار درخشش در خانه

مارکو رویس متولد شهر دورتموند پیش چشم همشهری‌هایش انگیزه زیادی دارد که به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. رویس تا کنون 12 گل در تاریخ لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.

این هافبک 25 ساله در بوندسلیگا جاری در 15 ماسابقه پیراهن دورتموند را پوشیده تا 7 گل به ثمر برساند. مارکو در لیگ قهرمانان طی تنها 251 دقیقه تلاش 2 گل به گالا زده و البته در دیدار رفت برابر یوونتوس تک گل امیدبخش دورتموند را به ثمر رسانده است.

سیرو ایموبیله ایتالیایی هم در لیگ قهرمانان خوب کار کرده و با زدن 4 گل یکی دیگر از کاندیداهای گلزنی به یوونتوس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس