تیم‌های بارسلونا و یوونتوس با پیروزی مقابل منچسترسیتی و دورتموند در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا صعود کردند.

به گزارش مشرق، دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب با برگزاری دو دیدار باقی مانده ادامه پیدا کرد که طی آن تیم‌های بارسلونا و یوونتوس با پیروزی برابر منچسترسیتی و دورتموند در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

تیم بارسلونا که در زمین منچستر سیتی پیروزی 2 بر یک را رقم زده بود چهارشنبه شب در ورزشگاه نیوکمپ دیدار برگشت را مقابل این تیم برگزار کرد و در پایان با تک گل ایوان راکیتیچ حریف انگلیسی خود را پشت سر گذاشت تا در هر دو بازی رفت و برگشت این تیم را شکست داده باشد.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

مسابقه همانند انتظار با حملات آبی اناری های آماده همراه بود و در همان اغاز نیمار با یک ضربه بغل پا تیرک عمودی دروازه جو هارت را لرزاند. پس از این موقعیت روند بازی کمی آرام بود اما بازی خشن بازیکنان سیتی که با دریافت 4 کارت زرد همراه بود و از آن سو درخشش فوق العاده لیونل مسی که با دریبل های خود استادیوم را به وجد آورده بود ادامه پیدا کرد.

ضربه کاشته خطرناک مسی در دقیقه 17 موقعیت دیگر آبی اناری‌ها بود که از دست رفت. مسی یک بار دیگر هم در دقیقه 25 ضربه کاشته خود را هدر داد.

در اواسط نیمه و در دقیقه 31 با حرکت مسی و ضربه راکیتیچ بارسا به گل رسید. مسی از راست فرار کرد و پشت مدافعان حریف با یک پاس زیبا راکیتیچ را صاحب موقعیت عالی کرد که ضربه وی از بالای سر جو هارت درون دروازه سیتی قرار گرفت.

تیر خلاص بارسا بر پیکر آخرین بازمانده جزیره/ یوونتوس با گلباران دورتموند صعود کرد

پس از این گل بر خلاف انتظار باز هم شاهد حملات بارسایی ها بودیم و آن ها این بار توسط لوئیز سوارز یک بار دیگر نیز در آخرین دقایق این نیمه تیرک دروازه سیتی را به لرزه در آوردند تا نتیجه نیمه اول تغییری نکند.

شروع نیمه دوم با حملات بارسلونا همراه بود. دو شوت محکم از آلبا و مسی واکنش‌های جو هارت را به دنبال داشت. بعد از آن من سیتی کمی به خود آمد و چندین خطر نصفه و نیمه را ایجاد کرد. ضربه سوارز و تک به تکی که مسی خراب کرد ادامه موج حملات بارسا بود. در طرف دیگر آگوئرو یک موقعیت خوب را در دقیقه 65 هدر داد. چند دقیقه بعد ضربه محکم یحیی توره به تور کنار دروازه بارسلونا برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

تیر خلاص بارسا بر پیکر آخرین بازمانده جزیره/ یوونتوس با گلباران دورتموند صعود کرد

در دقیقه 75 بازی بارسلونا توسط جوردی آلبا به گل رسید ولی کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. منچستر سیتی در دقیقه 78 صاحب یک ضربه پنالتی به دست آورد. آگوئرو با زیرکی از پیکه یک پنالتی گرفت و خودش هم پشت این ضربه ایستاد اما ترشتگن ضربه وی را مهار کرد.

تیر خلاص بارسا بر پیکر آخرین بازمانده جزیره/ یوونتوس با گلباران دورتموند صعود کرد

بارسلونا بعد از آن در ضد حملات چندین موقعیت را توسط مسی و سوارز با درخشش جو هارت از دست داد تا در نهایت بازی با حساب یک بر صفر تمام شود. با توجه به برد 2 بر یک آبی اناری‌ها در دیدار رفت، این تیم در مجموع 3 بر یک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این بازی یک مهمان ویژه داشت. پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا و مربی کنونی بایرن مونیخ با حضور در جایگاه ویژه جدال دو تیم را زیر نظر گرفت. واکنش های وی با هر حرکت لئو مسی جالب توجه بود.

صعود بی حرف و حدیث یوونتوس با گلباران دورتموند

به گزارش مشرق، در دیگر دیدار همزمان تیم دورتموند میزبان یوونتوس بود. هنوز بازیکنان دو تیم در زمین جا نیفتاده بودند که کارلوس توس با شوتی سنگین دروازه میزبان را گشود. این گل در دقیقه 3 به ثمر رسید. بعد از این گل تیم دورتموند خیلی تلاش کرد تا کار را به تساوی بکشاند اما نیمه نخست با همین تک گل خاتمه یافت.

تیر خلاص بارسا بر پیکر آخرین بازمانده جزیره/ یوونتوس با گلباران دورتموند صعود کرد

در نیمه دوم باز هم دورتموند رو به جلو بازی کرد اما این یوونتوس بود که در ضد حمله به گل رسید. کارلوس توس در دقیقه 71 از کمند مدافعان حریف گریخت و در حالی که با دروازه‌بان دورتموند تک به تک شده بود با یک پاس عرضی موراتا را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا او دروازه را باز کند.

این پایان کار نبود. توس که ستاره میدان بود در دقیقه 79 بار دیگر فرار کرد و با ضربه ای محکم گل سوم تیم یوونتوس را به ثمر رساند تا این تیم در زمین دورتموند به بردی پرگل دست یابد. شاگردان آلگری در مجموع 4 بر یک برنده شدند و به مرحله بعد صعود کردند.



به گزارش مشرق، بدین ترتیب تیمهای رئال مادرید، پاریسن ژرمن، بایرن مونیخ، پورتو، بارسلونا، یوونتوس، موناکو و اتلتیکو مادرید به عنوان 8 تیم برتر به یک چهارم نهایی رسیدند و در قرعه کشی روز جمعه 29 اسفند حریفان خود را خواهند شناخت

دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی روزهای 25 و 26 فروردین 94 و دیدارهای برگشت 1 و 2 اردیبهشت برگزار خواهد شد. دیدار فینال هم 16 خرداد در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس