کد خبر 367252
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نامتعارف نرخ دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر گفت: مذاکرات اخیر مثبت پیش رفته است و هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز وجود ندارد ؛بنابراین آرامش بزودی به بازار ارز بر‌می‌گردد.

 به گزارش مشرق، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت به اتفاقات اخیر بازار ارز اشاره کرد و گفت: هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز وجود ندارد و آرامشی که پیشتر در بازار ارز حاکم بود، مجدد بازمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصاد ایران باثبات است، گفت: نوسان‌ها گاهی پیش می‌آید ولی اقتصاد ایران از عوامل بنیادین برخوردار است و بزودی شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز خواهیم بود.

سیف با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفت: الان شرایط به گونه ای است که باید از لحظه‌های آن استفاده شود چرا که مذاکرات اخیر مثبت پیش رفته است.

وی با بیان اینکه اتفاقی که چند روز قبل افتاد (تمدید مذاکرات) می توانست باز هم به تاخیر بیفتد گفت: بانک ها باید آمادگی لازم برای برقراری ارتباط بین المللی را داشته باشند چرا که اگر بنا به فعالیت بانکهای خارجی در داخل باشد معلوم نیست رقابت تا چه حد پیش برود.

رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط افزود: این هفته (در مذاکرات) نگفتند تا 7 ماه بلکه تاکید کردند در این هفت ماه مذاکرات پیش می رود یعنی بانکها آماده باشند چرا که هر چه سریعتر ممکن است این کار عملی شود. این مساله چیزی نیست که بیش از این به تاخیر بیفتد.

وی خطاب به بانکها تاکید کرد: بانکها نباید اجازه دهند بازار خارج از منطق جلو برود بلکه باید با دقت نظر و توجه امور را به دست بگیرند؛ از آنجایی که ما نمی خواهیم دستوری عمل کنیم و فضای انحرافی ایجاد کنیم از بانک‌ها خواستیم از رقابتهای غلط جلوگیری کنند.

وی به ایجاد تعادل ارزی، ورودی ارز به بازار و تقاضای باراز ارز اشاره کرد و گفت: تمام این شاخصها متعادل است اما اخبار موقتاً نوسان را در بازار ایجاد می کند ولی به سرعت تعادل باز می گردد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاوید ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    یادش به خیر! آدم یاد حرفهای دکتر بهمنی میافته. اونم خیلی از این حرفا میزد اما شما ها می گفتید چه معنی داره دولت نتونه ارز رو کنترل کنه؟ حالا دیدید کنترل هیجانات بازار ارز و به تبع اون تورم به این راحتی ها نیست که بشینید کنار گود بگید لنگش کن؟ پس کوش اون بسته اقتصادی 100 روزه که قرار بود ظرف 100 روز اقتصاد احیا بشه؟؟؟ من شخصا آرزومه که این اتفاق بیفته و از گرانی خوشحال نمیشم, اما نکته اینه که آدم ادعای الکی هم نباید بکنه و باید واقعیات رو بپذیره!! به قول اون سریال دودکش که می گفت: "بلدم!!! بلدم!!! بلدم!!!" همین بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس