کد خبر 366871
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

یک کارشناس بازار ارز با بیان اینکه پیش‌بینی دلار 2850 تومانی و کاهش قیمت نفت از عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت ارز است، گفت: بهتر است بانک مرکزی در بازار دخالت نکند.

به گزارش مشرق، یک کارشناس و فعال بازار ارز با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار ارز، اظهارداشت: عوامل متعددی زمینه‌ساز افزایش قیمت ارز در بازار شده که یکی از آنها اعلام تعیین ارز 2850 تومانی در بودجه سال آینده است.

وی افزود: از طرف دیگر کاهش قیمت نفت به زیر 70 درصد، منابع ارزی کشور را کاهش می‌دهد و تاثیر این پدیده در بازار نمودار شده است.

این کارشناس و فعال بازار ارز تصریح کرد: اگر بانک مرکزی ارز به بازار تزریق نکند، قیمت‌ها در این سطح باقی می‌ماند و فاصله خود را با نرخ رسمی ارز حفظ خواهد کرد؛ البته بهتر است بانک مرکزی در بازار دخالت نکند زیرا با توجه به محدودیت منابع ارزی، عرضه کوتاه مدت بوده و قیمت‌ها به صورت مقطعی و مصنوعی تعدیل می‌شود.

وی با اشاره شرایط بازار ارز در سال 89، گفت: در آن سال بانک مرکزی ارز زیادی به بازار تزریق کرد اما قیمت‌ها شکسته نشد، بنابراین اگر بانک مرکزی دخالت نکند، بازار حرکت منطقی خود را ادامه داده و به تعادل می‌رسد.

این فعال بازار ارز تاکید کرد: تفاوت قیمت ارز مصوب بودجه سال 93 با ارز پیش بینی شده برای بودجه سال آینده حدود 8 درصد است و همین مساله موجب واکنش بازار شده است.

وی در خصوص شرایط خرید و فروش در بازار گفت: در روزهای اخیر تقاضای فعالان اقتصادی برای ارز افزایش یافته و مراجعه‌ برای فروش وجود ندارد.با اتفاقاتی که در سال‌های 89 به بعد رخ داد، ریسک نگهداری ارز برای صراف‌ها به شدت افزایش یافت و به همین دلیل صراف‌ها به جای ارز، معمولا ریال ذخیره می‌کنند.

در بازار تهران دلار با 50 تومان رشد 3385 تومان، یورو با 40 تومان افزایش 4200 تومان و درهم با 10 تومان افزایش 915 تومان به فروش رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس