کد خبر 1598471
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در ابتدای دولت سیزدهم ١۴ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقداماتی که در دست انجام است این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: صنعت برق بیش از ۴٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند که با مصرف بهینه برق می توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه پویش «با انرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش طرحهای تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقداماتی که در دست انجام است این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    چرا دولت در ساخت نیروگاه خورشید کم کاری کرد فقط فکرشون شد شکم مردم گوشت مرغ ...
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    چه جالب با این وضع خودرو برقی هم آوردید ؟ بجاش همرو هیبرید میاوردید و فقط حمل و نقل عمومی و تاکسی برقی میکردید
  • حسین IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    برامن جالبه همیشه آمار ناشی از موفقیت های بیشتر نسبت به دولت قبلی و سالهای قبل هستش ولی حافظطه تاریخی ی چیز دیگه رو نشون میده... پارسال که میگفتین خاموشی معنی دار نداشتیم و صرفا 2000 مگاوامات کمبود داریم ک اونم با مدیریت حلش کردیم..... الان چی شد با این همه رشد 3 ساله ناشی از دولت فخیمه، امسال میگین شدیم 11000؟
  • DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    وزارت نیرو میتونه با راه اندازی پروژه های خلاقانه فنی بشکل موازی با برنامه های فعلی اش ، با سرمایه گذاری مالی مالکان منازل، خدمات فنی به مالکان داده بشه و درازاش ازشون پول دریافت بشه واز پشت بام ها بوسیله سیستم خورشیدی برق بخشی از برق ساعات روز یک بلوک آپارتمانی مالکان با ضوابط تولیدبشه. برق تولید شده سدها برای تامین بودجه کشوری مثل بقیه کشورها صادر بشه و خزانه ملی ایران ثبات بیشتر داشته باشه. این نور خورشید چندصد روزه در سال ثروت تمام نشدنی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس