کد خبر 1598476
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد.

به گزارش مشرق، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    6 8
    احسن به این شجاعت و درایت
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      3 0
      کافی است برای روشن شدن حقیقت به زبان های انگلیسی یا آلمانی Persian map و Sinus persicus یا Persian gulf را در زمان امپراتوری هخامنشیان (Achaemenian Empire)، با دید تحقیق جستجو کنید تا ببینید که در بالای رودخانه ارس فقط و فقط نام های Caspians و Armenia دیده می شود و بس!!! نام آذربایجان نیز پس از سلطه اسکندر مقدونی و سلسله سلوکیان با بنیان گذاری سلوکوس سردار یونانی بر ابران با شکست هخامنشیان در نقشه های یونانی ها و سپس رومی های همسایه غربی ظاهر می شود!
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      1 0
      شهروند باکویی در یوتیوب: انشاالله آذربایجان یکی میشه. دولت بزرگ و قدرتمندی میشه و مردم ما در فراوانی و نعمت به دور از درد زندگی می‌کنند. دومی: کجا با ما یکی بشه؟ در ایران سوخت، گاز، درمان، غذا ارزانه. ما را به ایران الحاق کنید. مرز را اگر باز کنید، ملت برای پر کردن شکم به ایران فرار می‌کنند!
  • US ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    9 8
    باکو و ترکیه دنبال تجزیه هستند البته موذیانه، شک نکنید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    7 9
    حکومت شیطانی آذربایجان
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      5 6
      شیطان باباته
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      9 5
      شیطان خود شما هستید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    5 6
    شب و روز خبرگزاری وابسته به رزیم علیف، علیه ایران زمین و تمامیت ارضی آن و تحریک قومیت های گوناگون به فارسی مطلب می نویسند و آن وقت انتظار دارند که ایراینان دست روی دست بگذارند. این در حالی است که اگر شهدای قهرمان لشکر عاشورای تبریز در 30 سال پیش نبودند، ارمنستان که در آن هنگام دست برتر را در جنگ داشت می توانست حتی تا بادکوبه پیش برود. ولی این الهام و پدرش پس از نجات از سقوط جتمی توسط ایران، نمک نشناسی کردند و به دامن اسرائیل و ترکیه جعلی غلتیدند. پس از آن، ایران سیاست بی طرفی را در پیش گرفت و اگر می خواست که طرف ارمنستان را بگیرد هم اکنون نام و نشانی از رژیم بادکوبه اشغالی نبود. بدانید که ایران مقتدر با الهام مثل یک طفل بی ترتیب و لوس با ملاطفت و صبر و مدارا برخورد می کند. ولی وای به حال روزی که ایران تصمیم بگیرد تا مرز شمالی آران و شروان همانند کاری که روسیه در بازگرداندن اراضی اوکراین انجام داد، پیش روی کند!
    • سید IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      2 1
      تو را خدا وله کن
    • من IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 1
      با کفار صلیبی همپیمان هستید؟
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 0
      بر طبق نقشه های جغرافیایی اروپاییان و جهانگردان مسلمان، نیمه غربی شمال رودخانه ارس همیشه Armenia یا ارمنیه، و نیمه شرقی شمال رودخانه ارس آلبانیا یا الران یا آران نام داشتند. همچنین، در یک نگاه بی طرفانه، قبل از شاه عباس صفوی اکثریت ساکنان ارمنستان را به گواهی تمام نقشه های جغرافیایی ثبت شده، نوشته های جهانگردان اروپایی و مسلمان، ارامنه مسیحی تشکیل می دادند و پس از آن، تا زمان عهدنامه ترکمنچای در سال ۱۸۲۸ میلادی، به تدریج به دلیل پاکسازی های قومی و کوچ دادن های اجباری نسبت مسلمانان در ارمنستان بیشتر شد تا به اکثریت رسید. اما، پس از اشغال ارمنستان توسط تزارها و جدایی آن از ایران زمین، دوباره نسبت جمعیتی با فراخوان ارمنیان فرار کرده یا کوچ داده شده، به نفع ارامنه مسیحی تا پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۸ عوض شد و به حالت اول خود در پیش از شاه عباس صفوی بازگشت.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 0
      به «من» که مزدور علیف است: شما کمونیست های منافق مسلمان نما و عوام فریب که در جنگ غزه طرف اسرائیل را گرفته اید و سوخت بمب افکن های نتانیاهو را نه تنها کم نکردید بلکه افزایش هم داده اید، چگونه خجالت نمی کشید و حیا هم نمی کنید و دم از اسلام و مسلمین می زنید؟ خلافت اسلامی بر طبق سنت رسول الله ص با مسیحیان اهل کتاب در صورت پرداخت جزیه با ملاطفت برخورد می کردند و آنها را از خانه و زندگی شان آواره نمی کردند!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    8 4
    وقتی که فرانسه از تجزیه طلب ها ارمنی حمایت کرد آذربایجان هم حق داره مقابله به مثل کنه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    11 3
    باید از تجزیه طلب ها در غرب حمایت کنند تا غربی ها دست از سر کشور های اسلامی بردارند
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    7 5
    بیش از ۷۰ درصد کودکان فرانسوی زنا زاده هستند از فرزندان نامشروع انتظاری جز دروغ گویی و مزدوری شیطان نیست هر جا نفرت از اسلام و مسلمین است یک پای آن فرانسه ماسونی و شیطانی می باشد
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 0
      آلهام علیف یهودی است نه مسلمان لطفا قرآن له نیزه نکنید اینجا صفین نیست
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    4 0
    پفرانسه تنها موردی که درست می گوید درباره رژیم جعلی باکو است
  • بهزاد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    نقاط ضعف اروپایی ها رو باید شناخت و بهشون فشار آورد.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 0
    ترکیه جعلی 100 سال است که بر خلاف خلافت اسلامی عثمانی از شر.ه تأسیس خود با کردهای پهلوی زبان آریایی که حدود 50 درصد جمعیت اش را پس از پاکسازی های شدید قومی تشکیل می دهند جنگ دارد و تا هنگامی که دست از نژادپرستی بر ندارد، هرگز این جنگ حل نخواهند شد. تورم در ترکیه جعلی این کشور همیشه در حال جنگ با قومیت های خود، هم اکنون به 70 درصد افزایش پیدا کرده است.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    4 0
    🔴 الینا بورداچ یالوف، معاون سابق کنست (پارلمان) اسرائیل گفت: روابط اسرائیل و آذربایجان در چند وقت اخیر به بالاترین سطح رسیده است و روابط اسرائیل با آذربایجان بیشتر توسعه خواهد داشت. 🔸یالوف تاکید کرد: روابط آذربایجان و اسرائیل می تواند الگویی برای سایر کشورهای مسلمان باشد. 🔸وی ادامه داد: همکاری های موفقی بین آذربایجان و اسرائیل در زمینه های مختلف نظیر: «همکاری در زمینه‌های صنایع نظامی، کشاورزی، استفاده مؤثر از منابع آبی و پتانسیل انرژی موجود، بهداشت و درمان و تبادل دانشجو وجود دارد و افزایش هم خواهد داشت.»
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    سریال های فاسد ترکیه جعلی، آیینه تمام نمای فرهنگ کثیفی است که این پان های بوز قورت زردپوست مغولی به دنبال آن هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس