آنچلوتی در بیش از 2 ساعت مصاحبه اختصاصی با آس اسپانیا که از تلویزیون این شبکه خبری نیز پخش شد، تنها دو بار اسم خود را برد و به کارهایش اشاره کرد و آن نیز با اصرار خبرنگار بود!

گروه ورزشی مشرق - سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا که تیمش در صدر جدول لالیگا ایستاده و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده، در حالی که می‌تواند خود را در اوج شهرت و قدرت ببیند در پاسخ به سوال خبرنگار as اسپانیا درخصوص علت موفقیت خود می‌گوید: «مدیون تمام کارمندان باشگاه رئال مادرید هستم، خود من کار مهمی انجام نداده ام».

شخصیت کارلو آنچلوتی چندان تک بعدی و ساده نیست که بشود درباره اش حکم صادر کرد، مثلا این که بسیار جدی یا خیلی منظم است، از طرفی مشخص است که انسان کاملی نیست و نقص‌هایی نیز دارد و هدف از طرح این موضوع در این فرصت نگارشی بالابردن نام یک مربی ایتالیایی نیست که ذاتا ارزشی نخواهد داشت اما بهانه‌ای است برای تامل بیشتر و نگاهی مقایسه آلود، به وضعیت مربیان محترم و دوست داشتنی داخل ایران. قضاوت نیز مثل همیشه باشد با خود خوانندگان عزیز.

یک مصاحبه و یک دنیا نکته اخلاقی
آنچلوتی بر اصول مهمی چون نظم، اخلاق، احترام به پیشکسوت و تعصب در کار تاکید جدی دارد و شاید این فاکتورها را در زمان مربیگری او در تیم آ.ث میلان بسیار پررنگ‌تر و جدی‌تر دیده باشید و به یاد بیاورید. او در حالی که تیمش به نوعی در اوج است و باید از این فرصت بهترین استفاده رسانه ای را داشته باشد به خبرنگار آس اسپانیا اینگونه پاسخ می دهد:
« هر کسی وظیفه ای دارد و من هم تلاش می کنم وظیفه خود را به درستی انجام بدهم، نمی دانم موفق بوده ام یا خیر به هر حال من بیشترین نقش را ندارم، اگر می خواهید بدانید که بیشترین نقش را چه کسانی در موفقیت رئال مادرید دارند باید سری به خود باشگاه بزنید، مثلا کارمندانی که گاه در دو شیفت کاری در بخش اداری حضور دارند تا به موقع قراردادها را بررسی کنند، کسانی که به عنوان داوطلب در آکادمی رئال مادرید مشغول هستند، کسانی که به عنوان کارگر ساده در زمین چمن کار می کنند و بخش تدارکات تیم که عالی هستند و من همیشه به دنبال راهی می گردم تا از آنها تشکر کنم

آنچلوتی در بیش از 2 ساعت مصاحبه اختصاصی با آس اسپانیا که از تلویزیون این شبکه خبری نیز پخش شد، تنها دو بار اسم خود را برد و به کارهایش اشاره کرد و آن نیز با اصرار خبرنگار بود!

به سوال دیگری از آس اسپانیا توجه کنید: با این همه بازیکن گران قیمت و ثروتمند چگونه کار می کنید؟ اداره کردن چنین تیمی سخت نیست؟
و پاسخ کارلتو: « هرگز سخت نیست، این بازیکنان دوستان صمیمی من هستند، از طرفی یک اصل وجود دارد و آن اینکه همه ما در خدمت هواداران هستیم، آنها پول می دهند و بلیط، لباس و محصولات رئال مادرید را خریداری می کنند، با کمک هواداران است که این بازیکنان حقوق می گیرند و ثروتمند می شوند. شهرت انها نیز به لطف هواداران است. کسی که حواسش به هواداران نباشد در تیم من جایی ندارد. از طرفی رعایت نظم یعنی همه چیز. بازیکنی که نظم را رعایت نکند خودش به خوبی می داند که باید برود و مقابل چشمان من حاضر نشود.»
آس: « چه کسی بیشترین نقش را در موفقیت رئال مادرید دارد؟ مدیرعامل؟»
آنچلوتی: « مدیرعامل انسان بسیار باهوش و مدبری است و برای شخصیت او احترام زیادی قایل هستم اما باید صادقانه بگویم که بیشترین نقش در موفقیت رئال مادرید را کارگران باشگاه رئال مادرید دارند، آنها نباشند ما هم دچار مشکل خواهیم شد. منظورم همه کسانی هستند که شرایط را برای رشد ما فراهم می کنند، کارگری که به چمن استادیوم رسیدگی می کند، 15 درصد از حقوقش را مالیات می دهد و من به عنوان یک مربی خارجی معاف از مالیات هستم، این برایم حس خوبی ندارد و همیشه مدیون این مردم هستم. آنها هستند که باعث موفقیت ما می شوند ما کار مهمی نمی کنیم.»

در ذهن خود این سخنان را با برخی سخنرانی ها از سوی مدیران یا مربیان تیمهای باشگاهی در کشور خودمان مقایسه کنید، جمله معروف « همه جا خوب و بد دارد» به کنار، اما می‌شود از خوبی‌های عالم درس گرفت و گامی به سوی تعالی در هر عرصه‌ای مثل عرصه ورزش برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظر میرسد جناب آنچلوتی در عمل به وصایای حضرت علی ع از ما مدعیان دینداری سبقت گرفته است
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دقیقا مثل ما که همه پیشرفتها را مختص به زمان خاصی میدانیم!!!!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ياد بگيرند بعضيا. مشرق واقعا ممنونيم كه به توسعه جنبه هاي مثبت فوتبال كمك مي كني.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    گزارش خوبی بود ممنونم
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    بی خودی نیست ها رئال مادرید است وضعشو با بهترین تیم لیگ ما مقایسه کنید
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی هم خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس