کد خبر 360111
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

هافبک تیم فوتبال پیکان گفت: می‌دانم امام حسین (ع) در راستای رسیدن به حق و هدفش از نزدیکان و عزیزترین کسانش گذشت و آنها به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، مراسم عاشورای حسینی روز گذشته باشکوه‌تر از همیشه و در سراسر جهان برپا شد. یکی از شاخصه‌های امام حسین (ع) ابراز علاقه تمامی مردم و جهان با هر دین و آئینی نسبت به این بزرگوار است که توانسته تمامی دلها را به تسخیر در آورد. در همین راستا در ایام محرم می‌بینید که مردم ایران با هر آئین و مذهبی روز عاشورا سیاه‌پوش شده و در عزای آن امام بزرگ شرکت می‌کنند.

جی‌لوید ساموئل بازیکن سابق استقلال و فعلی پیکان در دسته‌های عزاداری شرکت کرده و در ایام محرم به سوگواری برای امام حسین (ع) پرداخته است.

وی در مورد ایام محرم و عزاداری امام‌حسین صحبت‌های زیرا را بیان کرد.

در مراسم عزاداری حضرت سید‌الشهدا شرکت کردی ،به عنوان یک بازیکن تیرینیداد و توباگویی در مورد مراسم عزاداری امام حسین چه نظری داری؟

در این مدت که در ایران حضور دارم مردم ایران را طی روزهای محرم می‌دیدم که همه سیاه‌پوش می‌شوند و برای غربت امام مظلوم خود عزاداری و گریه می‌کنند و به عظمت و جایگاه امام حسین نزد ایرانیان پی بردم. به همین دلیل من هم خواستم در این مراسم شرکت کنم و در کنار این عزاداران حاضر شوم.

چقدر از امام حسین (ع) شناخت داری؟

من در مورد امام امام حسین مطالبی را خواندم و از دوستانم هم در این ارتباط سوال کردم. امام حسین از 1400 سال قبل به شهادت رسیده و می‌دانم او که بوده و چه کرده است. می‌دانم امام حسین به همراه فرزندانش و خیلی از نزدیکان خود در راستای رسیدن به هدفی که حق‌شان بوده به شهادت رسیدند و در راستای احقاق حق از جانشان گذشتند. امام حسین حتی در راستای این هدف خود عزیزترین کسان و فرزندان خردسال خود را از دست داده است.
 
ساموئل:عزاداری مردم ایران را متحد می‌کند 

نظرت در مورد مراسم عزاداری‌ای که مردم ایران می‌گیرند چیست؟

واقعا مردم و جوان‌های ایران سرشار از احساسات هستند و در این ایام به عزاداری امام حسین می‌پردازند. احساس می‌کنم داستان زندگی امام حسین با گوشت و خون و جان مردم ایران پیوند عمیقی خورده و این را می‌توانیم از رفتار‌های آنها شاهد باشیم و وقتی عزاداری و گریه‌های آنها را می‌بینیم می‌فهمیم که مردم چه رفتار عاطفی‌ای دارند.

از این صحبت‌ها متوجه می‌شویم که خودت هم فرد مذهبی‌ای هستی؟

بله، من مسیحی هستم و با وجود مسیحی بودن به تمامی ادیان احترام می‌گذارم. به شخصه معتقدم دین چیز بسیار خوبی است و بهترین برنامه برای انسان اعتقادات او است.

در ایام محرم که عزاداری می‌کردی چه چیزی در نظر تو جالب‌تر بود؟

نکته جالب اینجا بود که در یک مراسم عزاداری که در آن حزن زیادی وجود دارد مردم ایران یک شکل و متحد عزاداری می‌کنند و این عزاداری‌ها می‌تواند اتحاد و یکدلی را در آنها به وجود بیاورد. همه مردم در مراسم عزاداری یکی می‌شوند و عمیقا به کاری که می‌کنند باور دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس