دادستان کل کشور گفت: امروز تداوم جریان راهبردی استکبار برای مقابله با اسلام و خط سرخ عاشورا جریان‌های تکفیری هدایت شده هستند و امتداد جریان عاشورایی برافراشته‌شدن پرچم انقلاب ایران توسط حضرت امام(ره) است که امروز این پرچم به دست رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، در آخرین جلسه از مراسم عزاداری سالار شهیدان که در مسجد امام(ره) در محفل رزمندگان اسلام برگزار شد، گفت: انسان می‌تواند به جایی برسد که نفس اماره و نفس لوامه را به نفس مطمئنه و به مقام راضیه مرضیه برساند.

وی با اشاره به اینکه اگر نفس اماره در وجود انسان سرکشی کند سبب می‌شود انسان معاصی خود را توجیه کند،‌ گفت: بزرگترین سرمایه انسان نفس الهام بخش به سوی تقوا است و با هدایت‌های این نفس انسان می‌تواند به رشد و کمال و بالاترین درجات تعالی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: عاشورا تجلی بهترین صفات انسانی است، در عاشورا شاهد صبر، تسلیم،‌ توکل،‌ مساوات، عدالت، ایثار،‌ اوج توجه به خدای متعال و اوج دلسوزی حجت الهی برای بندگان هستیم.

وی ادامه داد: برای انسان سالک به سوی خدا تابلوی عاشورا با همه مظاهر انسانی ترسیم شده و تلاش شده عاشورا در تاریخ بماند که انسان را به بهترین و نیکوترین اعمال رهنمون کند، توجه به این مؤلفه‌ها موجب تجلی این صفات در انسان می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حضرت زین‌العابدین(ع) بعد از واقعه کربلا اقداماتی در جهت ماندگاری پیام عاشورا کردند، گفت: نخستین مجلس عزاداری برای حضرت اباعبدالله(ع) را حضرت سجاد(ع) برپا کردند و برگزاری مجلس عزاداری امام حسین(ع) را به شیعیان یاد دادند.

وی ادامه داد: اقدام دیگر حضرت زین‌العابدین(ع) این بود که ایشان همواره به سجده بر خاک متبرک کربلا تأکید می‌کردند و می‌فرمودند بهترین اعمال در پیشگاه خداوند متعال نماز و بهترین رکن نماز سجده و بهترین سجده بر خاک کربلا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اربعین نماد و نمودی است که عاشورا در عاشورا متوقف نشود، افزود: سومین اقدام حضرت زین‌العابدین(ع) برای جاودان ماندن پیام عاشورا در تاریخ، زیارت اربعین بود، در میان ائمه(ع) مراسم اربعین تنها ویژه امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عاشورا یک فرهنگ است، افزود: در این فرهنگ مبارزه با ظلم،‌ احقاق حق‌،‌ ابطال باطل، ایستادگی و مقاومت است و عاشورا رمز امر به معروف‌ها و نهی از زشتی و پلشتی و منکرها است.

دادستان کل کشور با گرامیداشت روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی خاطرنشان کرد: عاشورا رمز نجات یافتن انسان در طول تاریخ از ظلم استکبار است، واقعه عاشورا پیامی عقلانی دارد و انسان‌های عاقل این پیام را در جهت نجات خود به کار می‌برند.

وی ابراز کرد: امروز تداوم جریان راهبردی استکبار برای مقابله با اسلام و خط سرخ عاشورا جریان‌های تکفیری هدایت شده هستند و امتداد جریان عاشورایی برافراشته‌شدن پرچم انقلاب ایران توسط حضرت امام(ره) است که امروز این پرچم به دست مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: امتداد جریان عاشورا دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و تاریخ چنین رقم خورده که خط عاشورا امتداد داشته باشد تا به حضرت ولی عصر(عج) برسد، پیام حضرت اباعبدالله(ع) منشأ تحول در تفکر و اندیشه بشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس