کد خبر 351870
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

یک محقق آمریکایی فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از ژوئن گذشته اطلاعات مفصلی درباره داعش و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه و عراق در اختیار داشتند اما با این اعتقاد که اوباما تمایلی به حمله به تروریست‌ها ندارد، این اطلاعات را در اختیار کاخ سفید قرار ندادند.

به گزارش مشرق، "ایلی لیک"، محقق آمریکایی و خبرنگار معروف نشریه "دیلی بیست"، با تایید این مقوله که سرویس های اطلاعاتی آمریکایی اطلاعاتی دقیق درباره برنامه های داعش داشته اند ولی این اطلاعات را در اختیار اوباما قرار نداده اند، گفت: سیاست اوباما در آن زمان مبتنی بر مخالفت با اجرای عملیات ضد داعش و گروه های تروریستی بود.

ایلی لیک، در سخنانی که از سی ان ان پخش شد، با بیان این که سرویس های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات مفصلی درباره شبکه های تروریستی القاعده و فهرست اهداف آنها (در عراق و سوریه) جمع آوری کرده بودند و گروه تروریستی موسوم به "خراسان" را نیز شناسایی کرده بودند، خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات آمریکا بیم آن داشت که این گروه با استفاده از مواد منفجره ویژه، به انفجار هواپیماهای خطوط خاورمیانه به آمریکا، بر فراز اروپا بپردازد.  

وی افزود: در این خصوص به شرکت های هواپیمایی ذی ربط هشدار داده شد و سپس این گروه تروریتسی(خراسان) تماس های خود را محدود کرد و برای مدتی از انظار پنهان شد.
لیک در پایان گفت: گمان می کنم سرویس های اطلاعاتی آمریکا اینک اطلاعات کافی در اختیار مسئولان خود قرار داده اند زیرا "جیمز کلابر" رئیس دستگاه امنیت ملی آمریکا پیشتر تاکید کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا وجود تمایل برای مقابله با داعش را کمرنگ جلوه داده اند، این در حالی است که خیلی ها در پاسخ به اظهارات وی گفتند: دیدگاه وی بیانگر حقایق نیست.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس