کد خبر 1598293
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

معرفی برترین برندهای پنجره ساختمانی

امروزه نصب پنجره‌ دوجداره با توجه به الزام استفاده از آن در مقررات ملی ساختمان و از آن مهم‌تر، مزایایی نظیر کاهش اتلاف انرژی و آلودگی صوتی و جلوگیری از ورود گردوغبار و دوده غیرقابل اجتناب و ضروری است.

یکی از مهمترین چالشها در سفارش پنجره‌های دوجداره، انتخاب برندی معتبر است تا جوابگوی نیازهای فنی و کیفی موردانتظار از پنجره‌های نصب شده باشد.

در ایران بیش از 50 کارخانه، تولیدات پروفیل UPVC و آلومینیومی خود را به بازار عرضه می‌کنند که تعدادی از آنها توانسته‌اند استانداردهای لازم برای تولید پروفیل را کسب نمایند.

سوابق پروفیل و خوشنام بودن در بازار را نیز می توان به عنوان عامل دیگر مورد نظر قرار داد. ولی یک نکته مهم در این میان انتخاب یک پنجره ساز خوب است که بتواند بهترین پروفیل را برای ساخت پنجره با توجه به نیاز مشتری و همچنین خدمات مناسب را ارائه دهد.

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و آفتاب 40 تا 50 درجه که جزو اقلیم سخت محسوب می‌شود، می‌بایستی از پروفیل‌های مطابق این اقلیم استفاده نمود. یکی از مراکز معتبر در ایران که می‌تواند درجه بندی پروفیل‌ها را بر این اساس تعیین کند مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است.

همچنین برای انتخاب پروفیل خوب می‌توان رجوع کرد به استانداردهای اخذ شده توسط شرکت تولید کننده پروفیل رجوع کرد که از معتبرترین استانداردها می‌توان RAL آلمان را نام برد.

بهترین پنجره به لحاظ جنس بدنه و قاب آن، دوگزینه زیر است که در ادامه برترین برندهای تولیدی آنها نیز معرفی می‌گردد:

1- پنجره UPVC

2- پنجره آلومینیومی

برندهای مصرفی در پنجره UPVC

پنجره یوپی‌وی‌سی متداول‌ترین و پرکاربردترین نوع پنجره هست که ساختار تشکیل دهنده پروفیل آن از PVC به همراه درصدی از مواد افزودنی برای بهبود خواص و مقاومت آن در برابر شرایط جوی تشکیل شده است.

پروفیل‌های UPVC موجود در ایران نیز با برندهای مختلفی نظیر ویستابست، وینتک، هافمن، ایده‌آل، آبایان، انزو، پلاسپن و غیره عرضه می ‌گردند. هر کدام از این برندها نیز پروفیل های مختلف با ضخامت و کارایی های مورد نیاز مشتریان ارایه می‌نمایند.

معرفی برترین برندهای پنجره ساختمانی

برندهای مصرفی در پنجره دوجداره آلومینیومی

این پنجره‌ها از پروفیل جنس آلومینیوم استفاده شده است که این پروفیل های آلومینیوم در انواع نرمال و ترمال بریک قابل ساخت است و فقط نوع ترمال بریک آن، عایق می‌باشد. در پنجره آلومینیومی ترمال بریک با قرارگرفتن لایه‌ پلیمری، عایقی از جنس پلی آمید بعنوان سد حرارتی، مانع انتقال حرارت و اتلاف انرژی از جداره بیرونی به جداره داخلی در پنجره آلومینیومی شده و آنرا تبدیل به عایق انرژی یا همان ترمال بریک می‌نماید.

پروفیل‌های آلومینیوم موجود در ایران نیز با برندهای مختلفی نظیر آکپا، آلترال مازندران، کوپال اصفهان، آکرول، آلپکو، آلوتک، آساش، البرز، سارای یا بندینی و غیره در ایران عرضه می شود.

استحکام پروفیل‌های آلومینیومی بالاتر از پروفیل‌های UPVC است و ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به انواعUPVC خواهد داشت. اما قیمت پنجره ترمال بریک بطور معمول بالاتر از قیمت پنجره upvc است. همچنین می‌تواند شیشه‌های بزرگ‌تری نسبت به یو پی‌وی‌سی در خود جای دهد، بنابراین اگر می‌خواهید پنجره‌های دو جداره بزرگ با کمترین خطوط دید داشته باشید، استفاده از قاب آلومینیومی ارجحیت بالاتری دارد.

مقایسه قیمت پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

بطور کلی قیمت تمام شده پنجره های آلومینیوم ترمال بریک حدود 50 درصد نسبت به پنجره‌های UPVC بالاتر است. به عنوان مثال اگر محدوده قیمت یک پنجره UPVC مترمربعی بین 3 تا 4 میلیون تومان باشد قیمت متناظر پنجره ترمال بریک آن حدود مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان خواهد شد.البته باید اذعان داشت استحکام، آببندی و زیبایی پنجره آلومینیوم ترمال بریک به مراتب بالاتراز پنجره UPVC است.

معرفی برند های یراق آلات پنجره‌های دوجداره

استفاده از یراق آلات مناسب در کیفیت و راندمان پنجره‌های دوجداره تاثیر بسزایی دارد. یراق‌آلات می توانند تکحالته، دوحالته، کشویی،کلنگی یا سرویسی، لیفت‌واسلاید، محوری انتخاب گردد. برندهای برتر از کشور آلمان عبارتند از: روتو، جی‌یو، زیگینیا و برندهای با کیفیت از کشور ترکیه نیز عبارتند از کاله، ورنه، آکادو، اندو و وی‌اچ‌اس می‌باشند.

بطور معمول بهترین انتخاب نوع بازشو یا یراق، یراق دوحالته است. به این دلیل که این یراق ها کارایی بیشتری نسبت به یراق تکحالته دارند و از طرفی نیز آببندی بالاتری نسبت به یراق تکحالته و کشویی دارند و همچنین گزینه جایگزین مناسبی برای یراق کشویی نیز می‌باشند.

شیشه دوجداره

پرمصرف‌ترین شیشه‌های دوجداره به لحاظ رنگ، به ترتیب، شیشه دوجداره ساده، شیشه دوجداره برفی یا مشجر، شیشه دوجداره رنگی و رفلکس هستند.

بهترین انتخاب ضخامت نیز، استفاده از شیشه دوجداره 4-6 است. طبق تحقیقات انجام شده در ارتباط با کاهش صدا، انتخاب دو ضخامت مختلف برای شیشه دوجداره باعث صداگیری بیشتری به نسبت شیشه‌های دوجداره با ضخامت یکسان شده است.درضمن اینکه شیشه دوجداره 4- 6 استحکام بالاتری نسبت به شیشه دوجداره 4-4 و قیمت پایینتری هم نسبت به شیشه دوجداره 6-6 دارد.

شیشه ها بایستی از نوع فلوت درجه یک و با استفاده از چسب اولیه و ثانویه مرغوب تولید گردد. همچنین شیشه‌ها باید با استفاده از ماشین‌آلات مناسب و اصطلاحا کارخانه‌ای و با تزریق گاز آرگون به میزان حداقل 75 درصد ساخته شود.

معرفی برترین برندهای پنجره ساختمانی

معرفی شرکت بهسامان انرژی

شرکت بهسامان انرژی یکی از شرکتهای فعال در زمینه تولید و نصب پنجره و سازه‌های مدرن شیشه‌ای با سابقه ۱۵ ساله است.

برندهای مصرفی بهسامان انرژی در بخش پنجره‌های دوجداره UPVC از برندهای ویستابست، وینتک، هافمن و در بخش پنجره ‌های آلومینیوم ترمال‌بریک از برند آکپا است.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس