کد خبر 342482
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به تداخل برنامه‌های بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان گفت: در صورتی که تیم ملی به فینال مسابقات جهانی برود با پرواز مستقیم از ترکیه بازیکنان را به اینچئون می‌فرستیم.

به گزارش مشرق، نشست خبری محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در کمیته المپیک برگزار شد.

داورزنی با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: والیبال ایران کار بسیار سختی را پیش رو دارد. در این مدت شدت مسابقات مختلف و خستگی بازیکنان فشار زیادی را به تیم آورد. بازی با تیم‌های قدرتمند در مسابقات جهانی و بازی در بالاترین سطح رقابت‌ها بسیار دشوار است. شما شاهد آن هستید که ایتالیا به پورتوریکو امتیاز می‌دهد و آمریکا به فرانسه نتیجه را واگذار می‌کند و هیچ چیزی در این سطح از والیبال قابل پیش‌بینی نیست. شاهد بودید که بلژیک با تمام قوا با ایران بازی کرد و حتی پس از اینکه نتیجه را واگذار کرد سرمربی این تیم گفت که از نتیجه راضی نیست.

وی ادامه داد: جا دارد که از حسین معدنی یاد کنیم. او واقعاً مهره اثرگذاری در والیبال ایران بود که نقش موثری در آماده‌سازی این تیم داشت. والیبالیست‌های ایران تلاش می‌کنند تا با موفقیت در این مسابقات روح معدنی را شاد کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون برای بازی‌های آسیایی گفت: یکی از مشکلات ما تداخل برنامه‌های جهانی با آسیایی است. در رنکینگ جهانی برای مسابقاتی مثل بازی‌های آسیایی امتیازی در نظر نگرفته‌اند اما این رقابت‌ها از جهت اعتبار در قاره کهن بسیار مهم است. از آنجایی که بازیهای آسیایی مثل المپیک در همه رشته‌ها برگزار می‌شود کشورهای مختلف حساب ویژه‌ای روی آن باز می‌کنند. ما دوره قبل هم همین مشکل را داشتیم. حتی در 2006 قطر هم با مشکل تداخل بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی روبه‌رو بودیم. خب طبیعی است که فشردگی مسابقات در عملکرد تیم تاثیر منفی بگذارد اما بازیکنان ایران مصمم هستند که در این دوره از بازی‌های آسیایی موفق شوند.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: در ابتدا تصمیم داشتیم تیم ب را به این رقابت‌ها اعزام کنیم اما با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی برای کشورمان و اینکه قبلاً والیبال نتوانسته مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد تصمیم گرفتیم تا ریسک نکنیم. ژاپنی ها که نتوانستند به مسابقات جهانی بروند مدت‌هاست که برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی می‌کنند. چین همیشه از قدرت‌های آسیاست. کره‌جنوبی هم که با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی و سرمربی سابق ایران (پارک کی وون) یکی از مدعیان محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین در مورد مسابقات جهانی گفت: پیش‌بینی من این است که تیم ایران در دور مقدماتی دوم می‌شود و باید با تیم‌های آرژانتین، لهستان، صربستان و احتمالاً استرالیا در مرحله نهایی بازی کند. اگر تیم ایران به جمع شش تیم برتر راه پیدا کند عملاً تا روز 19 سپتامبر(28 شهریور) مسابقه خواهیم داشت و اگر بتواند به فینال برود تا 21 سپتامبر(30 شهریور) بازی خواهیم داشت در این صورت تدارک بلیط بیزینس از ورشو به استانبول و از آنجا به اینچئون را دیده‌ایم. اگر هم تیم به این مرحله نرسید بازیکنان به تهران می‌آیند و با پرواز دوحه به اینچئون می‌روند.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی درباره کادر فنی تیم ملی گفت: برای آماده‌سازی تیم باید کادر فنی از مدت‌ها قبل با همدیگر هماهنگ باشند. همچنین زمان مناسب را برای آشنایی و آمادگی بازیکنان تیم داشته باشند. ما بعد از درگذشت حسین معدنی، بحث‌های فراوانی در این‌باره داشتیم. رحمان محمدی راد با توجه به اینکه قبلاً با کواچ آشنایی داشت و حتی به همراه حسین معدنی تیم را آماده می‌کرد در جریان مرحله نهایی لیگ جهانی روی نیمکت نشست و حالا هم او گزینه مورد نظر کواچ بود. ما فرصتی برای تغییر نداشتیم. رحمان در حال حاضر خوب کار کرده است و بحث درباره کادر فنی را به فروردین سال آینده و دور بعدی اردوهای تیم ملی موکول می‌کنیم. اگر روند نتایج مطلوب باشد همین کادر ادامه خواهد داد و در غیر این صورت تغییراتی خواهیم داشت.

داورزنی همچنین درباره پرداخت پاداش به بازیکنان والیبال گفت: من قبل از سفر به لهستان جلسه‌ای با وزیر خواهم داشت و در این مورد صحبت می‌کنم. البته نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و در این‌باره درخواست داده‌ایم. خوشبختانه هفته گذشته پاداش قهرمانی آسیای سال قبل بازیکنان توسط رئیس‌جمهور پرداخت شد. البته برای بازیکنان پاداش مادی تعیین‌کننده نیست و پاداش اصلی آن‌ها همان لبخند رضایتی است که از مردم می‌گیرند و این پاداش‌ها شیرینی کار است. امیدوارم شما اهالی رسانه کمک کنید تا بتوانیم پاداشی در خور شأن تیم ملی والیبال بگیریم. بازی‌های والیبال بسیار مهم و تعیین‌کننده است. ما در تاریخ نداشته‌ایم تیمی اینچنین در رده گروهی موفق باشد و در بالاترین سطح مسابقات جهانی و رشته‌های تیمی بدرخشد. باید پاداشی در خور تلاش بازیکنان به آن‌ها بدهیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس