کد خبر 334181
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

عبدالرحمن رستميان در خصوص اصلاحات کميسيون بهداشت در طرح افزايش نرخ باروري و پيشگيري از کاهش رشد جمعيت کشور گفت: در بررسي‌هاي کميسيون بهداشت، برخي بندها مربوط به حبس و مجازات افرادي که از روش‌هاي دائمي براي جلوگيري از بارداري استفاده کرده اند، حذف شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، نائب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در تشريح اصلاحات کميسيون بر طرح ا فزايش نرخ باروري و پيشگيري از کاهش رشد جمعيت کشور گفت: محکوميت‌ها براي زن يا مردي که عمل وازکتومي يا توبکتومي را انجام دهند برداشته شد اما محکوميت‌هاي چند مرحله اي براي تيم پزشکي که اين اعمال جراحي را در انجام بدهند وضع شد.

عبدالرحمن رستميان در گفتگو با مهر در خصوص اصلاحات کميسيون بهداشت در طرح افزايش نرخ باروري و پيشگيري از کاهش رشد جمعيت کشور گفت: در بررسي‌هاي کميسيون بهداشت، برخي بندها مربوط به حبس و مجازات افرادي که از روش‌هاي دائمي براي جلوگيري از بارداري استفاده کرده اند، حذف شد.

نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بر اين اساس هرگونه تبليغات براي وازکتومي يا توبکتومي ممنوع شد و محکوميت قضايي براي آن تعيين شد و چارچوب‌هايي نيز براي وازکتومي يا توبکتومي براي موارد ضروري نيز تعيين شد.

وي اظهار داشت: محکوميت‌هايي که براي سقط جنين در نظر گرفته شده بود همچنان ادامه دارد اما محکوميت‌ها براي زن يا مردي که از عمل جراحي وازکتومي و توبکتومي براي جلوگيري دائمي از بارداري استفاده کرده است، برداشته شد.

رستميان ادامه داد: براي پزشک يا تيم پزشکي که اعمال جراحي وازکتومي يا توبکتومي را انجام دهند مجازات چند مرحله اي شامل تذکر شفاهي، کتبي و تعطيلي واحد تجاري در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر بر اساس طرح مجلس که تير ماه سال جاري در صحن علني مورد بحث قرار گرفت و جهت بررسي بيشتر به کميسيون بهداشت فرستاده شد کليه اقدامات راجع به سقط جنين، عقيم سازي، وازکتومي، توبکتومي و هرگونه تبليغ راجع به تحديد مواليد و کاهش فرزند آوري ممنوع است و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامي (دو تا پنج سال حبس) محکوم خواهد شد.

علاوه بر اين اشخاص حقوقي که هرگونه تبليغي در خصوص تحديد مواليد کنند توسط وزارت ارشاد بايد شناسايي شده و به مراجع صالح قضايي معرفي شود.بر اين اساس بررسي گزارش کميسيون بهداشت از طرح افزايش نرخ باروري و پيشگيري از کاهش رشد جمعيت کشور هفته جاري در دستور کار صحن علني مجلس قرار دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: روزنامه ابتکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این مسخره بازیها دیگه چیه !!!تا زمانیکه اوضاع کشور درست نشه من نمیخوام بچه بیارم به کی چه مربوطه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس