کد خبر 333825
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

در برخی محافل که معتقد به کم‌کاری دولت در قبال تحولات غزه هستند؛ این نامه رضایی به عنوان یک اعتراض محترمانه به عملکرد دولت در قبال ماجرای غزه تلقی شد. به هر حال واکنش یک مقام دولتی به اقدام تحسین شده رضایی در روز قدس، در چنین شرایطی که چنین تحلیل‌هایی وجود داشته، رخ داد.

به گزارش مشرق، کاری که محسن رضایی در روز قدس امسال انجام داد با تحسین همه گروه‌های وفادار به انقلاب و نظام مواجه شد. محسن رضایی روز قدس امسال با لباس سپاهی خود به میان مردم آمد. او که خود از بنیانگذاران سپاه است و در تمام مدت جنگ و 9 سال پس از آن نیز فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشته است؛ با لباس سپاه به میدان آمد تا با این اقدام نمادین توجه و حساسیت خود به موضوع غزه و تحولات منطقه را نشان دهد.

یک روز پس از این اقدام نمادین وطن امروز خبری به نقل از حداد عادل منتشر شد که خاستگاه این اقدام نمادین محسن رضایی را نشان می‌داد. گویا در یکی از جلسات مجمع تشخیص، محسن رضایی تحولات منطقه را به صورت مبسوط تشریح کرده که در این حین حداد عادل از او می‌خواهد به صورت مستقیم وارد میدان و اصطلاحا «دست به کار» شود و رضایی نیز قول می‌دهد این کار را خواهد کرد. پس از اقدام نمادین محسن رضایی در روز قدس، موجی از تحسین همه گروه‌های وفادار به نظام نسبت به وی ایجاد شد.

با این حال در کمال حیرت، یکی از مدیران ارشد وزارت کشور با یک منطق عجیب، این اقدام رضایی را زیر سوال برد و نوشت: «آیا محسن رضایی به سپاه پاسداران بازگشته است؟» این فرد که رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور است؛ در این مطلب خواسته یا ناخواسته، اقدام ارزشی محسن رضایی را زیر سوال برد. پس از این اقدام عجیب، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی با عنوان «اطلاعیه مهم معاونت اطلاع‌رسانی و بین‌الملل» پاسخ محکمی به این واکنش دولتی داد و اقدام این مقام مسؤول دولتی را مشکوک و تفرقه‌انگیز دانست.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است: «به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند در شرایطی که همه آحاد ملت، ارکان نظام و گروه‌ها و جناح‌ها در خصوص مواضع اصلی و سیاست‌های کلان نظام تحت زعامت رهبری عظیم‌الشأن انقلاب می‌بایست همگرایی و همدلی داشته باشند، متاسفانه مواضع سوال‌برانگیز یک مقام مسؤول دولتی در وزارت کشور مایه شرم و نگرانی شدید شده است. در این خصوص دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقبیح چنین اقدامات مرموز و تفرقه‌انگیزی که باید آن را بازی در زمین دشمنان نظام و اسلام توصیف کرد، به زودی پاسخ مکتوب و محرمانه خود را درباره ابعاد این اقدام مشکوک خطاب به وزارت کشور ارسال خواهد کرد».

آن نامه و این واکنش!

مناسبات محسن رضایی و دولت روحانی مناسبات نسبتا مناسب و مساعدی بوده است. رضایی بسته‌های اقتصادی مشخصی را به روحانی پیشنهاد داده و روابط نزدیکی با وی داشته است. او حتی در سفر روحانی به استان خوزستان نیز روحانی را همراهی کرد تا از جایگاه خود در این استان به سود روحانی استفاده کند. با این حال او اخیرا با توجه به تحولات غزه و کشتار بی‌رحمانه فلسطینی‌ها توسط این رژیم سفاک، نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور نوشت و از او خواست از ظرفیت دولت در مجامع بین‌المللی و دیپلماتیک برای دفاع از مردم بیگناه غزه استفاده کند.

در برخی محافل که معتقد به کم‌کاری دولت در قبال تحولات غزه هستند؛ این نامه رضایی به عنوان یک اعتراض محترمانه به عملکرد دولت در قبال ماجرای غزه تلقی شد. به هر حال واکنش یک مقام دولتی به اقدام تحسین شده رضایی در روز قدس، در چنین شرایطی که چنین تحلیل‌هایی وجود داشته، رخ داد.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    خیلی غلط کردند که این جو رو بر علیه سردار محسن رضایی درست کردند!!!!
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    درود بر سربازان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس