کد خبر 330879
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: حدود 20 هکتار از جنگل‌های آسارا در آتش روز جمعه سوخت و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال برآورد دقیق خسارات آتش سوزی است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام اینکه در آتش سوزی روز جمعه جنگل آسارا (اُرس) حدود 20 هکتار از جنگل‌های دست کاشت در آتش سوخت، گفت: پیش از ظهر روز جمعه گزارشی از نیروهای محلی مبنی بر آتش سوزی در منطقه به ما ارسال شد که بلافاصله و در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی محیط بانان و جنگبانان در منطقه حاضر و با انجام اقدامات اولیه اطفاء حریق مانع توسعه این آتش سوزی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: اما متاسفانه آتش بر اثر وزش باد، تشدید شد تا جایی که سه بار پس از خاموشی آتش، مجدداً حریق شعله ور و نهایتاً  نیمه شب گذشته آتش به صورت کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: این منطقه یک منطقه تحقیقاتی ذخیره گاه ارس دست کاشت و طبیعی است که سال‌هاست در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است. درختان اُرس از لحاظ طبیعی به راحتی شعله ور می‌شوند و از این رو به دلیل طبیعت درختان منطقه و خشک بودن علف‌های منطقه، مهار آتش به سختی انجام شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال برآورد دقیق خسارات آتش سوزی است.

محمدی با ابراز تشکر از تلاش و فداکاری نیروهای محیط زیست و همکاری نیروهای بخشداری منطقه، مسئولان ستاد مدیریت بحران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، بسیج و به ویژه هلال احمر که با اعزام بالگرد کمک بزرگی در اطفاء آتش داشت، اعلام کرد: اطفاء حریق پس از ده ساعت تلاش بی وقفه و گستردگی حادثه بار دیگر به ما یادآوری کرد که به دلیل کمبود نیروی آموزش دیده و تجهیزات در این عرصه تا چه حد آسیب پذیر هستیم.

وی تأکید کرد: از همین رو طی تفاهم نامه‌ای با دانشگاه محیط زیست به دنبال آموزش محیط بانان هستیم که از جمله سرفصل‌های این آموزش، آموزش اطفاء حریق هست. ضمن آنکه باید تلاش کنیم تجهیزات لازم به ویژه بالگرد به منظور واکنش سریع به آتش سوزی‌ها را فراهم کنیم، زیرا خاموش کردن خط آتش‌های طولانی با ارتفاع بسیار زیاد در جنگل‌ها نیاز به بالگرد آب پاش دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس