کد خبر 326794
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس اتاق اصناف تفاهمنامه همکاری امضاء کردند که بر اساس این تقاهمنامه قرار است میزان وام اشتغال به مددجویان افزایش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور و علی فاضلی رییس اتاق اصناف در شیر خوارگان آمنه تفاهمنامه همکاری امضاء شد.

 در این مراسم هاشمی، رییس سازمان بهزیستی با اشاره به حمایت‌های اصناف کشور از اقشار جامعه هدف سازمان بهزیستی اظهار داشت: مشارکت مردم و کمک‌های مالی آنها، رقم قابل توجهی است اما این مقدار برای رسیدن به اهداف مورد نظر کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به توانایی های 170 اتحادیه و اصناف تحت پوشش اتاق اصناف کشور افزود: اصناف می‌توانند در آموزش و حرفه آموزی به کودکان بی سرپرستی که وارد جامعه می‌شوند، مشارکت کنند.

فاضلی رئیس اصناف کشور هم پس از امضاء این یادداشت تفاهم افزود:‌ از هرگونه خدمت و پشتیبانی از سازمان‌های خیریه مانند سازمان بهزیستی که خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند یک تکلیف است و با امضاء این یادداشت تفاهم اصناف کشور در خصوص افزایش ایجاد فضای کار و آموزش برای معلولان ونیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی گسترده تر خواهد شد.

تفاهم نامه امضا شده بین اتاق اصناف کشور و سازمان بهزیستی عمدتاً در دو محور بازسازی و تجهیز اماکن سازمان بهزیستی و حرفه آموزی به کودکانی است که از پوشش سازمان بهزیستی خارج و وارد جامعه و محیط کار می شوند.

آموزش مهارت های زندگی،‌آشنایی در خصوص ازدواج، تحکیم خانواده، ایجاد شرایط شغلی و توسعه فضای کارآفرینی از جمله این مواد تفاهم نامه است.

در ادامه این مراسم ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی بازدیدی را از بخش‌های مختلف شیرخوارگاه آمنه داشت و گفت: خدمت به این کودکان کاری ارزشمند، عاطفی و دارای اجر اخروی و دنیوی است.

سیف در خصوص چگونگی کمک و پشتیبانی بانک مرکزی از این گونه افراد در مراکز حمایتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: ما در خصوص پرداخت تسهیلات در جهت آموزش و حمایت بهتر و بیشتر از این کودکان برنامه هایی را تدارک خواهیم دید.

وی گفت: همچنین در حد توان، به افراد شاغل در این مجموعه از طریق اعطای وام های قرض الحسنه کمک خواهیم کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس