عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه سالم‌سازی فضای کار گام مثبتی در جهت تحکیم بنیان خانواده و افزایش بهره‌وری است، افزود: اگر القائات ذهنی و شانتاژهای تبلیغاتی نباشد زنان از سالم‌سازی فضای کار استقبال می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، زهرا آیت‌اللهی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به لزوم سالم سازی فضای کار برای زنان و مردان، گفت: تفکیک محیط‌های کاری زنان و مردان در صورت مدیریت صحیح، باعث ارتقای بهره‌وری در محیط کار می‌شود چرا که در این‌صورت حواشی که ممکن است در محیط اختلاط بین زن و مرد ایجاد شود از بین می‌رود و تمرکز افراد بر کار معطوف خواهد شد.

وی ادامه داد: طبیعی است که سالم سازی فضای کار به نفع هر دو جنس است و به صورت طبیعی اگر ذهن افراد تحت تأثیر القائات خارجی قرار نگیرد خانم‌ها از چنین فضاهایی استقبال می‌کنند مانند پارک‌های بانوان که مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یک خواسته از سوی زنان مطرح می‌شود.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که عده‌ای مطرح می‌کنند تفکیک فضای کار به نوعی بی احترامی به زنان و مردان است اما اگر بخواهیم با واقعیت روبرو شویم باید این نکته را در نظر بگیریم که تمام مردان ذهن صد در صد سالمی ندارند و اگر در محیط خانه نیازهای عاطفی آن‌ها برآورده نشده باشد و یا انتظارات زیادی داشته باشند در محیط کار ممکن است به دنبال برآورده کردن نیازهای خود باشند که در دراز مدت باعث سرد شدن روابط میان زن و شوهر می‌شود.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از تبعات اختلاط در فضای کار سردی روابط بین زن و شوهر و در ادامه آن از هم پاشیدگی خانواده‌ها است که بزرگترین صدمه آن به فرزندان وارد می‌شود و به این ترتیب بنیان خانواده دچار تزلزل و از هم پاشیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم برخی القائاتی را که هم اکنون از سوی عده‌ای  در داخل مطرح می‌شود نمونه آن‌ها از سوی رسانه‌های بیگانه نیز بیان می‌شود و شانتاژهای تبلیغاتی علیه سالم سازی فضای کاری زنان و مردان موضوعی است که از منبعی در حال القا شدن است در غیر اینصورت اگر زنان جامعه با واقعیت‌های این موضوع مواجه شوند به طور حتم از جداسازی فضای کار استقبال می‌کنند.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: البته باید دقت شود که در نتیجه تفکیک فضای کار شرایط و امکانات برای هر دو یکسان باشد و شرایط به گونه‌ای نباشد که به دلیل یکسان نبودن امکانات باعث اعتراض زنان شود که البته در این مورد هم چیزی که باعث اعتراض می‌شود اصل موضوع جداسازی نیست بلکه یکسان نبودن امکانات است.

آیت‌اللهی با بیان اینکه در صدر اسلام و در آیات و روایات دینی ما نیز جلوگیری از اختلاط در محیط جامعه بین زن و مرد تأکید شده است، افزود: روزی پیامبر گرامی اسلام(ص) در حال خروج از مسجدی مشاهده کردند که زنان ومدران برای خروج از مسجد همگی از یک در خارج می‌شوند و ایشان فرمودند: برای مسجد دو در ساخته شود که زنان و مردان هر کدام از یک در خارج شوند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در آنجا نفرمودند زنان به مسجد نیایند بلکه فرمودند راه خروج زنان و مردان از هم جدا شود. بنابراین اصل حضور زنان در اجتماع محل چالش نیست و سالم سازی فضای کار گام مثبتی در جهت ارتقای بهره وری است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس