کد خبر 291698
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

سخنگوی رئیس جمهور روسیه، روز جمعه، اعلام کرد مسکو امیدوار است با غرب درباره اوکراین به تفاهم برسد تا جنگ سرد جدیدی آغاز نشود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «اسکای نیوز» نوشت:«دمتری پسکوف» سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت: «همچنان این امیدواری وجود دارد که در نتیجه گفت وگو- که هنوز شرکایمان رد نکرده اند- نقاطی از تفاهم دیده شود.»

پسکوف افزود: «معتقدم جنگ سرد جدید آغاز نشده است و امیدوارم آغاز نشود.»

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد «تهدیدها غیر قابل قبول است.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد تصمیمی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قبال مسکو اتخاذ کرده است، موید این واقعیت است که ناتو رویکرد «جانبدارانه و مغرضانه» را در بحران اوکراین دنبال می کند.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل ناتو، پنجشنبه گذشته، اعلام کرده بود که این سازمان در همکاری خود با روسیه به دلیل تحرکات این کشور درباره اوکراین، تجدید نظر می کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی اوکراین گزارش داد روسیه تصمیم گرفته است روابط دیپلماسی خود را با کیف در پی بحران شبه جزیره «کریمه» قطع کند.

«آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کشورش آماده گفت وگو با روسیه است اما مسکو بایستی ابتدا نیروهایش را از کریمه خارج کند و به توافقنامه های بین المللی پایبند بماند و به حمایت هایش از «جدایی طلبان و تروریست ها» پایان دهد.

یاتسنیوک تصریح کرد که این درخواست ها را در دومین مکالمه تلفنی خود با «دمتری مدودف» نخست وزیر روسیه مطرح کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس