کد خبر 292020
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی فاش کرده است که سازمان اطلاعاتی آمریکا(سیا) در حاضر 10 هزار سوری را در اردن تحت آموزشهای نظامی قرار داده تا مقدمات پیوستن آنها به گروههای تروریستی مسلح فراهم شود.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون در گزارشی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از آموزش 10 هزار نفر در اردن توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پرده برداشت.

بنابراین گزارش، واشنگتن آموزشهای نظامی را به این افراد جهت فراهم شدن مقدمات پیوستن آنها به گروههای مسلح در سوریه ارائه می کند.

همچنین بر خلاف اخباری که طی ماههای اخیر درباره اختلافات میان واشنگتن و ریاض در موضوع سوریه مطرح شده، این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: اردن و عربستان سعودی با آمریکا در طرح آموزش و تسلیح این افراد همکاری می کنند.

"نجیب الغضبان" نماینده ائتلاف ملی مخالفان در آمریکا نیز در اظهاراتی در این زمینه تاکید کرد: 10 هزار جنگجوی حاضر در اردن توسط متخصصان نظامی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تحت آموزشهای نظامی قرار گرفته اند.

وی اعلام کرد: بیشتر این افراد آوارگان سوری هستند که در اردوگاه آوارگان در داخل اراضی اردن حضور داشته اند.

به گفته وی، مقامات اردنی نیز با ایجاد اردوگاههای جدید جهت آموزش نظامی این افراد موافقت کرده اند.

روزنامه های آمریکایی همچنین اعلام کرده اند: هدف اصلی آمریکا از آموزش نظامی به این 10 هزار سوری در اردن، ایجاد ارتشی است که همواره در حال حمله به ارتش سوریه و حامیان آن باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس