فتنه 88 پس از ماجرای غم‌بار عصر عاشورای 88 برای هر ایرانی غیوری پایان یافته تلقی می‌شود و طبعا از این باب ضرورتی برای پرداخت رسانه‌ای- اجتماعی به آن احساس نمی‌شود. اگر چه از همان ابتدا نیز از منظر سیاسی پرداخت موضوعی به آن، کاری بی‌حاصل می‌نمود چرا که اصالتا ماجرای فتنه 88 رویکرد امنیتی – قضایی داشته و عملا فتنه مذکور محصول برنامه‌ریزی‌های بلندمدت سازمان‌های جاسوسی نظام سلطه بوده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


 شام هسته‌اي ظريف و اشتون، آغازگر گفت‌وگوها
 
روزنامه آرمان امروز نوشت:  مذاكرات ايران و كشورهاي 1+5 با ضيافت شام محمدجواد ظريف و كاترين اشتون آغاز مي‌شود. قرار است صبح سه‌شنبه (29بهمن‌ماه) دور تازه نشست ایران و 1+5 با حضور محمدجواد ظریف، کاترین اشتون و مدیران سیاسی 1+5 آغاز شده و موضوع‌های گفت‌وگو برای اجرایی کردن گام نهایی توافق‌نامه ژنو که در برنامه اقدام مشترک آمده است، مشخص شود. ظریف و اشتون توافق کرده‌اند که هر ماه برای ادامه مذاکرات یک نشست در سطح عالی داشته باشند. وزیر امور خارجه کشورمان شب شنبه این مذاکرات را سخت و فشرده توصیف کرد و تاکید کرد که در این گفت‌وگوها حقوق هسته‌ای ایران حفظ خواهد شد.

دستيابي به توافق جامع در 6 ماه آينده امكانپذير است

محمدجواد ظریف شنبه شب (26 بهمن ماه) درباره دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: نمایندگان ایران و گروه 1+5 در این دور از مذاکرات تلاش می‌کنند تا بر سر دستور کار و روش پیگیری گفت‌وگوها به توافق برسند و در صورتی که طرف مقابل آمادگی لازم را داشته باشد، دستیابی به توافق جامع در 6 ماه آینده امکانپذیر است. مهدي مطهرنيا، كارشناس روابط بين‌الملل معتقد است: گفت‌وگوهاي اين دور حياتي و بسيار مهم است و مسلما توافق ايران و 1+5 به نتيجه گفت‌وگوهاي اين دور بستگي فراواني دارد. امیدواریم کشورهای 1+5 پیام ملت را دریافت کرده باشند و از این فرصت برای تعامل با ایران استفاده کنند.

توصيه‌هاي كارشناسان به تيم مذاكره‌كننده در آستانه نشست وين

روزنامه وطن امروز نوشت: كارشناسان معتقدند در صورتي اين دور از مذاكرات مي‌تواند عنوان جامع داشته باشد كه ايران در آن به سه دستاورد برسد.به رسميت شناخته شدن حق غني‌سازي به شكلي كاملا شفاف،برداشته شدن تحريم‌هاي ايران و همچنين مشخص كردن زمان دقيق لغو تحريم‌هاي يكجانبه و مورد سوم، خارج شدن پرونده ايران از شوراي امنيت با مشخص كردن زمان دقيق براي رسيدن به اين هدف

لیلا مقدم‌فر: مذاكرات جامع بين ايران و گروه 5+1 فردا سه‌شنبه در وين برگزار مي‌شود، اين در حالي است كه سه ماه از زمان توافق ژنو كه سوم آذرماه به‌ دست آمد مي‌گذرد،بر اساس اين توافق شش ماهه، طرفين مذاكره‌كننده يكديگر را به برداشتن گام‌هايي موظف كردند. در طول اين مدت ايران اقدامات اعتمادساز مورد توافق را يكي پس از ديگري برداشت و گروه 5+1 نيز در همين راستا برخي از تحريم‌هاي موجود را به حالت تعليق درآورد. با توجه به اينكه مذاكرات جامع،اقدامي جهت نهايي كردن توافقات حاصل شده ژنو خواهد بود،به نظر مي‌رسد با توجه به موضع‌گيري‌هاي جديد طرف آمريكايي مذاكرات درباره موضوعات غيرمرتبطي چون موشك‌هاي بالستيك، بحث حقوق بشر در ايران و دخالت در مسائل مربوط به سياست داخلي ايران،كه پس از حصول توافق ادامه داشته است مذاكرات جامع مذاكرات دشواري براي هفت كشور شركت‌كننده در مذاكرات باشد.اقدامي كه در صورت پيشروي منجر به برداشته شدن تمركز گروه‌هاي مذاكره‌كننده از مسئله هسته‌اي ايران خواهد شد. كارشناسان در اين گزارش معتقدند در صورتي اين دور از مذاكرات مي‌تواند عنوان جامع داشته باشد و شائبه ادامه مذاكرات قبلي يا طولاني شدن روند مذاكرات را از خود دور كند كه ايران در آن به سه دستاورد برسد.به رسميت شناخته شدن حق غني‌سازي به شكلي كاملا شفاف،برداشته شدن تحريم‌هاي ايران و همچنين مشخص كردن زمان دقيق لغو تحريم‌هاي يكجانبه و مورد سوم خارج شدن پرونده ايران از شوراي امنيت با مشخص كردن زمان دقيق براي رسيدن به اين هدف.به نظر مي‌رسد در صورت فراهم نشدن چنين شرايطي ادامه مذاكرات تنها به پيش كشيده شدن موضوعات نامرتبط و افتادن در دور باطل مذاكره براي مذاكره خواهد انجاميد.


ادعاهای بی‌اساس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

روزنامه ایران نوشت: شنیدیم که عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی چندین ادعای بی‌اساس را علیه ایران مطرح کرده است. الزیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت نخست با ادعای دخالت ایران در کشورهای دیگر، از ایران خواسته تا نیروهایش را از سوریه خارج کند. وی همچنین با طرح دوباره ادعاهایی درباره جزایر سه گانه، از ایران خواست به آنچه که وی از آن به عنوان اشغال تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی از سوی ایران یاد کرد، پایان دهد تا این نشانه‌های به قول او «مثبت» حاکی از تمایل تهران برای ایجاد منطقه‌ای امن و با ثبات باشد.

جشنواره فجر انقلاب یا تقدیر از عوامل رژیم پهلوی؟!

روزنامه «آسیا» در شماره روز گذشته این نشریه و در خبری با عنوان «روزی با علی‌اکبر صادقی و زندگی جواد مجابی در جشنواره تجسمی فجر» به فیلم مستند «پسرک چشم‌آبی» پرداخت و نوشت: «پسرک چشم‌آبی» روایتی از دغدغه‌ها، عقاید و زندگی «جواد مجابی» نقاش، شاعر و نویسنده است.» در حالی که جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از جمله جشن‌های ویژه پیروزی انقلاب اسلامی است اما در عین ناباوری یکی از روزهای آن به عنصر مرتبط با رژیم پهلوی اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش کیهان، مجابی معروف به آقای ذوذنقه از نویسندگان روزنامه اطلاعات در عصر ستمشاهی است که در رژیم پهلوی قریب دو دهه کارمند دادگستری بود و سپس سمت کارشناس فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر پهلوی را به عهده گرفت.شایان ذکر است جواد مجابی پس از انقلاب مدتی سردبیر مجله «دنیای سخن» بود. او تألیف کتاب ضد جنگ «شب ملخ» در سال‌های پس از دفاع مقدس را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد!«روزنامه آسیا» در شماره دیروز خود در خبری دیگر تحت عنوان بزرگداشت «جمال میرصادقی» نوشت: شب «جمال میرصادقی» صدو پنجاه و یکمین شب از شب‌های مجله بخارا بود که با همکاری موسسه فرهنگی هنری ملت، «دائرهًْ‌المعارف بزرگ اسلامی»، «بنیاد محمود افشار»، گنجینه پژوهشی «ایرج افشار» و «کانون فرهنگی چوک»، عصر پنجشنبه 24 بهمن در کانون زبان فارسی برگزار شد.»

بنابر نوشته روزنامه آسیا، «علی‌اشرف درویشیان» (از اعضای کانون غیرقانونی نویسندگان) از جمله سخنرانان این مراسم بود. قرائت پیام «محمود دولت‌آبادی» توسط «علی دهباشی» سردبیر فصلنامه بخارا (ارگان فعالان فراماسونری) بخش دیگری از این نکوداشت بود. محمود دولت‌آبادی از جمله مسافران کنفرانس رسوای برلین بود. دولت‌آبادی به اتهام ترویج مارکسیسم به 2 سال زندان در رژیم ستمشاهی محکوم شده بود که وادادگی‌های او در مقابل ساواک و مأموران زندان، فریاد اعتراض هم‌مسلک‌های مارکسیست وی را به آسمان بلند کرده و او را مایه سرشکستگی و آبروریزی جمع خود می‌دانستند. گفتنی است در ماه‌های اخیر فعالیت اعضای کانون نویسندگان در سایه حمایت‌ها و پوشش‌های گسترده نشریات زنجیره‌ای تشدید شده است. کانونی که در زمان فعالیت خود به محل تجمع عناصر ضد انقلاب و ضد دین تبدیل شده بود.

 مجوز دولت براي اشتغال 6 بازنشسته ديگر

خراسان نوشت: بر اساس مجوز وزيران عضو کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک که طي روزهاي اخير به تاييد رييس جمهور نيز رسيده است، مقرر شده به استناد ماده ۴۱ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، اشتغال به کار ۶ نفر از افراد بازنشسته در وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي، جهادکشاورزي، آموزش و پرورش، معاونت رييس جمهور در امور زنان و نهاد رياست جمهوري از تاريخ به کارگيري به مدت يکسال مجاز باشد.


«آشتی ملی» یا «دولت تنها»؟!

آقای روحانی تاکنون چندین بار بر ضرورت «آشتی» و زدودن دل‌ها از «کینه» تاکید کرده است. ترجمه این حرف‌های آقای رئیس‌جمهور در رسانه‌های حامی او در قالب مباحثی مانند «رفع‌حصر» صورت می‌گیرد. آقای روحانی همچنین تصریح کرد به همه وعده‌های انتخاباتی خود عمل خواهد کرد. بیایید چند نکته را درباره این موضوع بررسی کنیم.

به گزارش وطن امروز،
متاسفانه و با عرض پوزش از آقای رئیس‌جمهور، دولت لااقل در برهه فعلی نمی‌تواند منادی آشتی و رفع کدورت‌ها باشد. به هر حال اگر قرار باشد از جایگاه مرضی‌الطرفینی اعتدال، سیاسیون به یکدیگر جوش داده شوند، باید شرایط و لوازم این جوش‌سیاسی فراهم شود. از جمله اینکه منادی آشتی باید مورد اعتماد و پذیرش همه طیف‌های سیاسی باشد. آیا دولت فعلی می‌تواند چنین نقشی ایفا کند؟ یعنی آن «اعتماد» و «وجاهت» لازم برای آشتی میان سیاسیون نسبت به دولت مستقر وجود دارد؟ آیا گفتار و کردار دولت و شخص رئیس‌جمهور منطبق بر «بی‌طرفی» بوده است؟ آیا واقعا «اعتدال» در رفتار دولت و رئیس‌جمهور محترم تجلی داشته است؟ جواب این سؤالات مثبت نیست.

دولت محترم باید بپذیرد خواسته یا ناخواسته، بحق یا ناحق مرتکب اقداماتی شده که «اعتماد» عمومی به صداقت آن در موضوعاتی مانند «اعتدال» مخدوش شده است. رفتار تبلیغاتی آقای روحانی در دوره انتخابات نیز متاسفانه بر «انشقاق» مبتنی بوده است. در میان کاندیداها تنها از سوی آقای روحانی تلاش برای ایجاد «دوقطبی» صورت گرفت. دوقطبی «حقوقدان – سرهنگ» بر اساس نگاه اعتدالی ایجاد شد؟

ابطال بخشنامه دولت سابق درباره پاسخگويي به سازمان بازرسي

بر اساس گزارش خراسان، پس از آنکه معاون حقوقي رييس جمهور در دولت دهم، در بخشنامه اي در سال 91 از همه مسئولان و دستگاههاي دولتي خواست براي پاسخگويي به مراجع نظارتي مانند سازمان بازرسي و کميسيون اصل 90، کليه جوابيه ها و اسناد را با تاييد و موافقت اين معاونت به مراجع نظارتي تحويل دهند، اين بخشنامه با شکايت سازمان بازرسي کل کشور به دستگاه قضايي، طي روزهاي اخير ابطال و به دولت ابلاغ شده است.

ردپای آمریکا در گروگانگیری شرق

وطن امروز نوشت:
ماجرای گروگانگیری 5مرزبان کشورمان توسط گروهک تروریستی «جیش‌العدل» همچنان از مهم‌ترین اخبار کشور است و لازم به نظر می‌رسد در اولویت اقدامات دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی قرار گیرد. برخی منابع از پیش‌شرط این گروهک تروریستی برای آزادی مرزبانان خبر داده بودند. رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در واکنش به این خبر ضمن تکذیب آن به نسیم گفت: مذاکره با گروهک غیرقانونی و مجرم، مرسوم نبوده و خارج از رسوم دیپلماتیک است. به اعتقاد کارشناسان نقش آمریکا در ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی ایران و حمایت‌های گسترده عربستان از گروه‌های تکفیری از جمله موضوعاتی است که در بررسی این گروگانگیری لازم است به آن توجه شود. عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه و رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گروهک تروریستی جیش‌العدل نه تنها اهل سنت بلکه مسلمان هم نیستند، به فارس گفت: تشیع و تسنن با هم برادر هستند و اختلافی هم اگر باشد اختلاف میان اعضای یک خانواده است و هیچ‌وقت این اقدام دشمنان نمی‌تواند موجب برهم‌زدن وحدت مسلمانان در ایران شود. فتاحی با بیان اینکه شیعی و سنی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطالبه‌ای جز تامین امنیت ندارند، بیان داشت: ما نمایندگان اهل سنت از نیروهای مسلح می‌خواهیم گروهک تروریستی جیش‌العدل را حتی در خاک کشور همسایه، پاکستان سرکوب و از بین ببرند چرا که اینها از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تفرقه میان مسلمانان ماموریت دارند و سنی نیستند.

پیروزی‌های تازه ارتش سوریه علت ناکامی آمریکا در ژنو 2

به گزارش کیهان، موفقیت‌های عملیاتی ارتش سوریه عامل مهم ناکامی آمریکا و غرب در مذاکرات ژنو 2 بود.روزنامه القدس‌العربی این خبر را به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی غرب منتشر کرد. روزنامه چاپ لندن می‌نویسد: سرویس‌های اطلاعاتی غربی معتقدند تصرف شهر یبرود تأثیر بسزایی در وضعیت میدانی و جایگاه حکومت بشار اسد می‌گذارد و می‌تواند نقشی تعیین کننده و ریشه‌دار در آینده سیاسی سوریه و درگیری‌های جاری در این کشور داشته باشد. نیروهای ارتش سوریه و مبارزان حزب‌الله اخیراً توانستند با حمله به شهر یبرود در 80 کیلومتری دمشق، این منطقه را که اکثریت آن را مسیحیان و مسلمانان سنی تشکیل می‌دهند، تصرف و آن را از کنترل مخالفان خارج کنند.

یبرود آخرین پناهگاه نیروهای مخالف در آن منطقه محسوب می‌شود و از جایگاهی استراتژیک برخوردار است چرا که کلید عبور از کوه‌‌های قلمون که تا مرزهای سوریه- لبنان گسترش می‌یابند، محسوب می‌شود. از سوی دیگر تصرف یبرود توسط نیروهای ارتش سوریه می‌تواند راه دمشق به شهر محاصره شده حمص و دیگر شهرهای علوی طرفدار حکومت بشار اسد در غرب سوریه را نیز باز کند.گزارش‌های اطلاعاتی مختلف غربی نشان می‌دهد که ارتش سوریه حملات گسترده‌ای را در این عملیات ترتیب داده و نیروهای نظامی بزرگی را برای این کار بسیج کرده است و تلاش دارد به هر ترتیبی شده نبرد قلمون را به سود خود به پایان برساند. در این صورت این پیروزی می‌تواند تأثیر روانی بسیاری بر نیروهای ارتش سوریه بگذارد و بر تلاش آنها برای تصرف دیگر مناطق تحت کنترل مخالفان و گروه‌های تروریستی بیفزاید. در عین حال باعث تضعیف شدید روحیه و جایگاه نیروهای مخالف اسد می‌شود و این مسئله همزمان بر روند مذاکرات جاری در ژنو نیز تأثیر می‌گذارد و مواضع آنها را در این مذاکرات تضعیف می‌کند.

همزمان آرون دیوید میلر پژوهشگر مرکز «وودرو ویلسون» آمریکا در تحلیلی تأکید کرد: ایران یکی از عوامل اصلی تردید اوباما در ورود مستقیم به جنگ سوریه است.وی در روزنامه قطری پنینسولا نوشت: دلایل بسیاری برای عدم تمایل اوباما به ورود مستقیم در جنگ سوریه وجود دارد. یک دلیل مهم تمایل آمریکا به اجتناب از رویارویی با ایران در خاورمیانه است که می‌تواند سیاست خارجی اوباما در سال‌های باقی‌مانده را خراب کند.

هم‌آهنگی آمریکا با اصلاح‌طلبان تندرو

روزنامه وطن امروز نوشت:  1- فتنه 88 پس از ماجرای غم‌بار عصر عاشورای 88 برای هر ایرانی غیوری پایان یافته تلقی می‌شود و طبعا از این باب ضرورتی برای پرداخت رسانه‌ای- اجتماعی به آن احساس نمی‌شود. اگر چه از همان ابتدا نیز از منظر سیاسی پرداخت موضوعی به آن، کاری بی‌حاصل می‌نمود چرا که اصالتا ماجرای فتنه 88 رویکرد امنیتی – قضایی داشته و عملا فتنه مذکور محصول برنامه‌ریزی‌های بلندمدت سازمان‌های جاسوسی نظام سلطه بوده است. دادن وجاهت سیاسی به یک فتنه پیچیده که شورش کف خیابانی، آتش‌زدن اماکن عمومی، تخریب اموال خصوصی، کشتار مردم بیگناه، ضرب و جرح مردم عادی و عزاداران حسینی، بمب‌گذاری و در نهایت کودتای خیابانی و براندازی خصمانه وجه ممیزه آن بوده است، ظلمی آشکار به حوزه سیاست و سیاستمداران واقعی است. واضح است تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بر اقدامات خصمانه عده‌ای خاص علیه ملت و کشورشان عنوان فعالیت سیاسی و حتی مبارزه سیاسی داد. حتی در فرهنگ سیاسی غرب نیز این‌گونه رفتارها کمترین همخوانی با دموکراسی و مفاهیم مربوط به آن ندارد. از منظر حقوق کیفری چنین اقداماتی مشمول عنوان مجرمانه اقدام علیه امنیت ملی، خیانت به کشور و دشمنی با نظام و ملت است.

2- نیم نگاهی بر کیفیت زندگی روزمره سران محصور فتنه و انفعال سیاسی آنان، نشان می‌دهد حتی خود آنان دیگر دغدغه فتنه طراحی شده از سوی غربی‌ها را ندارند. شاید در سال‌های گذشته موضع‌گیری‌های حمایتی دولت‌های‌غربی از جریان فتنه برای آنان جذابیت مقطعی و نان و آبی! داشت اما طبیعی است در حال حاضر رفتن به استخر و سونا، گشت‌و‌گذارهای تفریحی هفتگی، دید و بازدید خانوادگی، چک‌آپ پزشکی، نوع غذا و دسر و... شاکله عمده مطالبات کنونی آنان را شکل می‌دهد.

بازگشت 250 تروريست از سوريه به انگليس

تهران امروز نوشت: روزنامه تايمز چاپ انگليس اعلام كرد كه 250 تروريست و فرد مسلح كه در حال جنگ با ارتش سوريه بوده‌اند به انگليس بازگشته‌اند.بر اساس آمارهاي رسمي بيش از 350 تروريست انگليسي در سوريه حضور دارند.اندرو پاركر رئيس دستگاه اطلاعات داخلي انگليس ام‌اي فايو اخيرا در جلسه استماع مجلس عوام اين كشور به حضور صدها تروريست بريتانيايي در سوريه اعتراف كرده بود.وي صراحتا اعلام كرده بود كه بحران سوريه در حال جذب چهره‌هاي القاعده در انگليس است و رابطه تروريست‌هاي انگليسي با گروه‌هاي شبه نظامي در خارج از كشور يكي از مهم‌ترين تهديدهايي است كه بريتانيا با آن روبه‌رو است.

 گلایه آیت‌الله مهدوی‌کنی از اصولگرایان

بر اساس گزارش روزنامه شرق، سکوت، گاه نشانه گلایه می‌شود و دلخوری، نه رضایت؛ مثل وقتی‌که یک سیاستمدار پیر، گوشه‌‌نشینی اختیار کرده و لب باز نمی‌کند. سکوت یک‌سال اخیر پدر معنوی اصولگرایان سنتی از همین جنس است. حالا «محسن کوهکن» نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری راز این سکوت را می‌گوید. او به «خانه ملت» گفته: آیت‌الله مهدوی‌کنی از اصولگرایان «گلایه» دارد. کوهکن با بیان اینکه محور وحدت اصولگرایی باید یک شخصیت کاریزماتیک همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی باشد، افزود: «تا آنجایی که اطلاع دارم ایشان (آیت‌الله مهدوی‌کنی) از عملکرد اصولگرایان مقداری گلایه دارد و این گلایه‌ نیز وارد است.»

اگر آیت‌الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان انتخابات نسبت به تجزیه جامعه مدرسین هشدار داد و از برخی اتفاقات گلایه کرد اما آیت‌الله مهدوی‌کنی سکوت کرده و هنوز انگار تصمیم ندارد سخنی بگوید. آیت‌الله یزدی به خبرگزاری «مهر» گفته بود که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، ضربه خورده و به گفته او «کار تا تجزیه جامعه مدرسین هم پیش رفت.»اصولگرایان در جریان انتخابات سال 92، با وجود تلاش‌های زیاد برای ائتلاف‌، نتوانستند به نامزد واحدی برسند. «جامعه روحانیت مبارز» با دبیرکلی مهدوی‌کنی به‌طور رسمی از هیچ‌یک از نامزدها حمایت نکرد، اما «جامعه مدرسین»، «علی‌اکبر ولایتی» را به‌عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات اعلام کرد ولی به گفته آیت‌الله یزدی، شماری از چهره‌های نزدیک به «آیت‌‌الله مصباح یزدی»، در مورد صحت جلسه‌ای که به این انتخاب منجر شد، ابراز تردید کردند. آیت‌الله یزدی درباره ماجرای انتخابات ولایتی به‌عنوان نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین گفته بود که روز یازدهم خرداد پس از یک روز تاخیر، جامعه مدرسین باید تصمیم نهایی می‌گرفت. به گفته او، ولایتی با اکثریت آرا انتخاب شده بود اما بعد «بعضی از دوستان و اعضای جامعه محترم مدرسین و از علاقه‌مندان آیت‌الله مصباح از جمله آقایان عبداللهی، رجبی، کعبی گفتند که این جلسه فوق‌العاده قانونی نبوده و این اکثریت نیست... مخالفت این دو، سه‌نفر از آقایان سبب شد که در رای اکثریت شک و شبهه ایجاد شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    ملاک دولت برای تشخیص کم درآمدها . قشر آسیب پذیر چیست؟! بیشتر مشاغل آزاد و شرکتهای خصوصی دارای بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی هستند و با توجه به اینکه برخی از آنها درآمدهای بسیار بالایی دارند فقط آمار بیمه تامین اجتماعی جزو اقشار آسیب پذیر شناخته شده اند!!! مصداق آن در توزیع سبد کالا بسیار بود!!بنده یک کارمند هستم با دریافتی حدود 900 هزارتومن با هزارتا بدهی و مشکلات اقتصادی خیلی ها مثل من بودن ولی متاسفانه در آمارها بعنوان قشر آسیب پذیر شناخته نشدیم چون در وحله اول توزیع سبد کالا پاسخ منفی دریافت کردم!! نگرانی این است که در مرحله دوم هدفمندی نیز این رویه باعث بروز خطا در توزیع شود!!! خواهشمند است اصلاح شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس