کد خبر 286111
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴

سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را خطری برای لبنان و فلسطین دانست و گفت: همه کشورها امروزه به امور کشورهایشان مشغولند و خطر اسرائیل را به فراموشی سپرده‌اند.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی‌اش گفت: به روان رهبران شهید، استادان مقاومت و «سید عباس موسوی» سرور شهیدان مقاومت اسلامی، شیخ «راغب حرب» و شهید «عماد مغنیه» و همچنین همه شهدای ارتش، نیروهای امنیتی، شهدای مقاومت، شهدای فلسطینی و سوری و همه افرادی که خونشان این زمین را آبیاری کرده و پیروزی‌ها آفریدند، درود می‌فرستم.

وی در ادامه به روان شهدای انفجارهای اخیر لبنان درود فرستاد و با عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، با مجروحان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد و برای آنها آرزوی بهبودی عاجل کرد.

سید نصر الله درباره موضوعات سخنرانی امشب خود گفت: سخنان بنده درباره سه موضوع است. نخست درباره دشمن اسرائیلی و مقاومت، دومی درباره رویارویی جاری در لبنان و سوریه و منطقه و پیامدهای امنیتی و سیاسی و مسائل مشابه آن. سومین موضوع درباره کابینه جدید است.

وی با بیان اینکه در سالروز رهبران شهید،‌ ابتدا درباره موضوعی بدیهی آغار می‌کنم، افزود: یک موضوع بدیهی که متاسفانه نزد بسیاری از افراد به فراموشی سپرده شده است و آن اسرائیل، خطرات و تهدیدات آن است و اینکه از فرصت‌های موجود با مساعدت آمریکا بیشترین استفاده را می‌برد.

سید نصر الله با بیان اینکه درباره فلسطین و لبنان ما نیازمند تذکر و یادآوری‌هایی هستیم، افزود: آیا لازم است که خطر اسرائیل علیه فلسطین را یادآوری کنیم؟ خطرش برای ملت فلسطین و مقدسات را یادآوری کنیم؟ اینها موضوعاتی بدیهی هستند ولی امروزه به فراموشی سپرده شده‌اند. همه کشورها امروزه به امور کشورهایشان مشغولند. بلکه برخی از این کشورها درگیر جنگ تمام عیار هستند. متاسفانه برخی‌ها دوست ندارند که درباره فلسطین و اسرائیل سخنی گفته شود.

وی وضعیت فعلی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه را خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از همه پیروزی‌های محور مقاومت خواند و افزود: آنچه (آمریکا و اسرائیل) می‌خواهند این است که فلسطین و نبرد با دشمن اسرائیلی نه تنها از دایره اولویت‌ها خارج شوند، بلکه از دایره مسائل مورد اهتمام، از عقل، قلب و عاطفه خارج شوند و اینکه به مرحله‌ای برسیم که وقتی بگوییم «فلسطین» مردم بگویند «رهایمان کنید». این همان چیزی است که می‌خواهند ملت‌های اسلامی به آن برسند. آنچه مهم است رسیدن به مکانی حتی در سطح عقل، عاطفه است. اینکه فلسطین در یک جهان دیگری باشد. در اینجا نیز یک مسئولیت فلسطینی وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید اعتراف کرد که آنها تا سطح بالایی موفق شده‌اند، ولی می‌توان از پیشرفت این روند جلوگیری کرد و گزینه‌هایی که همچنان در اختیار هستند را اتخاذ کرد، علت اهمیت قائل شدن آمریکایی‌‌ها برای دستیابی به سازش نهایی برای آرمان فلسطین را جویا شد و افزود: چرا این تلاش‌ها در این برهه فعلی پیگیری می‌شوند؟ دولت آمریکا و صهیونیستی سعی پایان بخشیدن به قضیه فلسطین هستند. زیرا جهانی عربی در این مرحله وجود ندارد و جهان اسلامی نیز وجود ندارد. همه کشورها مشغول امور خود هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس