کد خبر 286114
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی همچنان به خاک و نفت لبنان چشم دوخته است گفت: دشمن در محاسباتش مرتکب اشتباه نشود، حزب الله در سطح بالایی از آمادگی قرار داد.

 به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش که به مناسبت گرامیداشت شهدای مقاومت ایراد می کرد، اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که آنها در این کار تا حد زیادی موفق بوده اند (در دور کردن توجه جامعه عربی و اسلامی به قضیه فلسطین) اما می توان گزینه هایی را که مهیا است اتخاذ کرد اما این اهتمام فوق‌العاده آمریکا برای حل نهایی قضیه فلسطین در شرایط کنونی چیست؟ چرا مشخصا همین الان؟ دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی به دنبال نابود کردن قضیه فلسطین هستند زیرا هیچ جهان عربی و هیچ جهانی اسلامی اکنون وجود ندارد و هر کشوری به حال و روز خود مشغول است.

دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل امروز را فرصتی برمی شمرد و با آمریکایی می گوید که این فرصتی برای تسویه حساب بر سر قضیه فلسطین و اعمال شروط علیه فلسطینیان است تا حل این مناقشه مناسب اسرائیل و آمریکایی‌ها باشد.

دبیر کل حزب الله گفت: در گذشته امام موسی صدر و رهبرانی از همه طوائف لبنانی از دهه پنجاه در هشدار و دعوت از همگان به منظور مقابله با تهدیدهای اسرائیل صدای بلندی داشتند و پس از حمله سال 1982 اسرائیل، شیخ راغب حرب و همه برادرانش مردم را به مقاومت دعوت کردند و گفتند این راه بازگشت به فلسطین است.

دبیر کل حزب الله افزود: متاسفانه امروز در همین وضعیت به سر می بریم بسیاری می گویند مشکل با لبنان نیست بلکه مشکل با فلسطینیان و مقاومت فلسطین است و اسرائیل به لبنان حمله کرد تا فلسطینیان را از لبنان بیرون کند و اسرائیل دخالت در لبنان و نقض حاکمیت این کشور را نمی خواهد و بلکه برخی اسرائیل را منجی می دانند و اینکه اسرائیل خطر و تهدید محسوب نمی شود.

سید حسن نصرالله گفت: سازمان آزادی بخش فلسطین و مقاومت فلسطین از لبنان خارج شدند و جنایاتی علیه اردوگاه های فلسطینی صورت گرفت اما اسرائیل باقی ماند و به دنبال اعمال گزینه های سیاسی بر لبنان بود و دو بازداشتگاه در لبنان بنا کرد و برای ساخت مستعمره هایی در جنوب لبنان آماده می شد و اگر جرقه مقاومت زده نشده بود و درگیری خونبار بین لبنانی های مبارز با اشغالگران روی نداده بود اسرائیل به نوار مرزی عقب نشینی نکرده بود  و این در حالی است که در آن زمان مقاومت خطری برای دشمن صهیونیستی نبود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر مقاومت نبود اسرائیل در لبنان باقی مانده بود و همه باید بدانند که اسرائیل به دنبال سلطه جویی بر لبنان است و خیر و صلاح کشور و هیچ قوم و طائفه ای در لبنان را نمی خواهد.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: اسرائیل همچنان دشمن، خطر و تهدیدی است که باید نسبت به آن هشیار بود اسرائیل طی هفته های گذشته به دنبال استفاده از فرصت ها برای جنگ علیه مقاومت و اطراف آن بود و ما تهدیدهای اسرائیل را شنیدیم و بسیاری در لبنان چه بسا این تهدیدها را نشنیدند اما اسرائیل اوضاع را فرصتی برای حمله به مقاومت در لبنان و اعمال فشار بر آن می بیند و ممکن است که از برخی فرصت ها برای برخی اقدامات خصمانه سوء استفاده کند، اسرائیل همچنان چشم به خاک و نفت ما دوخته است و همچنان حزب الله را بزرگ ترین خطر برای خود در منطقه می داند.

دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل همچنان مقاومت را خطری برای برنامه ها و بلندپروازی های خود می داند، امروز در سالگرد رهبران شهید می گویم که دشمن می داند که نمی تواند ما را دچار بیم و هراس کند و نمی تواند از عزم ما بکاهد و می داند که مقاومت در هر زمان آمادگی در سطح بالای خود را حفظ می کند و حتی در شرایط کنونی می داند که قدرت مقاومت و امکانات آن آماده و در سطح بالا و پیشرفته ای است و مقاومت اگر شهدایی در سوریه داده است اما این امر موجب بیش تر شدن تجربه و قدرتش شده است.

دبیر کل حزب الله گفت: دشمن باید نگران باشد و هیچ محاسبات اشتباهی مرتکب نشود.

دبیر کل حزب الله گفت: از همه لبنانی ها می خواهم که نسبت به تهدیدهای اسرائیل و خطرات آن برای هر چیزی در لبنان هوشیار باشند و در هر سطحی به مسئولیت ملی خود عمل کنند و همان طور که قبلا هم گفته ام امیدواریم کشوری داشته باشیم که بتواند از لبنان دفاع کند و ما امروز احساس خوبی داریم و امیدواریم که روزی بیاید و ارتش تنها قدرتی باشد که از لبنان دفاع کند و ما از هر چیزی که می تواند ارتش را از لحاظ تجهیزات و نیرو و سلاح های پیشرفته در برابر چالش های اسرائیل تقویت کند حمایت می کنیم و این روزها ثابت می شود که آیا جهان می خواهد این سلاح را به ارتش بدهد یا نه و اگر لبنان از این حمایت برخوردار شد از هر کسی که به ارتش سلاح بدهد تشکر می کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما به دنبال دفاع از لبنان، عزت و توانمندی آن هستیم و امیدواریم که اراده ای فراگیر شکل بگیرد که بر اساس آن دولتی تشکیل شود که به فکر هر وجب از خاک لبنان و سرنوشت هر لبنانی باشد و ارتشی قوی تشکیل بدهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدالحسینی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس