هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین

فرمانده اسبق ائتلاف ناتو با طرح این ادعا که روسیه قرار نیست جنگ را متوقف کند، از دولت و قانونگذاران آمریکایی خواست به اعطای کمک‌ها به اوکراین ادامه دهند، آن هم در وضعیتی که کی‌یف در میدان نبرد دستاوردی ندارد.

به گزارش مشرق، «جیمز استاوریدیس»، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ارتش آمریکا و فرمانده نظامی عالی سابق ائتلاف ناتو در مصاحبه‌ای مدعی شد هدف «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصرف اوکراین است و تا هر زمان که فرصت فتح کردن آن را داشته باشد، جنگ را متوقف نخواهد کرد.

او در مصاحبه با «جان کاتسیماتیدیس»، مجری آمریکایی اظهار کرد: «سوال این است که امروز ما کجا هستیم؟ ما از زمانی که کمک‌های آمریکا شروع به ته کشیدن کرد، در بن‌بست به سر می‌بردیم و در نتیجه این روند حالا روس‌ها شروع به پیشروی تدریجی کرده‌اند و وضعیت تا زمانی که آمریکا بسته کمک‌های جدید ۶۰ میلیارد دلاری را به اوکراین عرضه نکند، بهتر نخواهد شد.»

اشاره او به یک بسته بودجه مکمل مربوط به امنیت ملی شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین است که اواخر سال ۲۰۲۳ از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نزد کنگره مطرح و مدتی بعد در مجلس سنای کنگره تصویب شد اما همچنان در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شده است.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کردن این لایحه بودجه‌ای در صحن این مجلس را مشروط به دریافت برخی امتیازات شامل تصویب تمهیدات جدید برای تقویت امنیت در مرز آمریکا و مکزیک کرده است.

استاوریدیس خاطر نشان کرد: «من می‌دانم که این ممکن است پول زیادی به نظر برسد اما ۶۰ میلیارد دلار در مقایسه با بودجه نظامی آمریکا که حدود ۹۰۰ میلیارد دلار است رقم خیلی زیادی نیست.»

این فرمانده نظامی ارشد سابق ناتو مدعی شد در صورتی که کمک‌های بیشتری به دست اوکراین نرسد ولادیمیر پوتین فرصتی معقول را برای تصرف اراضی بیشتری به دست می‌آورد و این وضعیت را با اقدامات آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در اروپا مقایسه کرد.

اخیرا «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت آمریکا در صورت محروم کردن اوکراین از حمایت نظامی مرتکب یک «قصور اخلاقی و استراتژیک» می‌شود. او گفت: «این کار در بردارنده ریسک محکوم کردن اوکراین به شکست و تضعیف منفعت ملی ماست.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    بنظرم جبهه شرق بسیار هوشمندانه و برنامه ریزی شده داره غرب رو فرسایش میده. یعنی جبهه غرب رو تا حد نهایت دچار تمرکززدایی و کشیدگی کردن بطوریکه الان غرب در هر لحظه کمترین تراکم رو نسبت به طول جبهه درگیری داره. از آفریقا و بیرون رادن فرانسه گرفته تا خاورمیانه، کره، اوکراین ....متعجبم از این آقا که چطور فرمانده ناتو بوده و درک استراتژیک از ماوقع نداره. مهم تایید یا عدم تایید تخصیص ۶۰ میلیارد به اکراین نیست، مسئله اینه که در جبهه جنگ با کاغذِ پول نمیشه جنگید، این پول باید تبدیل به تسلیحات بشه که در حال حاضر امکانش وجود نداره چون میزان تولید سلاح نسبت به تقاضا در پهنه درگیری بسیار محدود هست. حتی در صورت تایید فوری این بودجه، این پول تا یکی دو سال نمیتونه تبدیل به سلاح قابل مصرف در اکراین بشه و تاییدش بیشتر نمادین و شعاری هست. غرب فعلا اولویت‌های بیشتر و مهمتری داره، جبهه خاور میانه و تایوان و کره اولویت بیشتری دارن، چون در صورت ضعف در این نقاط غرب تسلطش رو بر کل جهان از دست میده، ولی در مورد اکراین فقط اکراین رو از دست میده. پس اکراین فعلا اولویتی نداره. وقتی شرق به اندازه کافی در اکراین و خاور میانه غرب رو دچار کشیدگی و پراکندگی منابع و قوا کرد، نوبت به حمله چین به تایوان میرسه که پرونده تسلط غرب رو کلا میبنده. بنابراین غرب باید فعلا مسیر منابعش رو از اکراین به خاورمیانه و شرق آسیا تغییر بده، و این اون چیزیه که نه این ژنرال و نه زلنسکی نفهمیدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس