لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست

لوکاشنکو پیشنهاد کرد چون دوره ریاست جمهوری زلنسکی رو به اتمام است، پس دلیلی ندارد که روسیه با رئیس جمهوری اوکراین توافق صلح امضا کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفته بود که «یک پایان صلح آمیز برای درگیری اوکراین دقیقا چیزی است که ما خواستارش هستیم» اما تاکید کرد که روسیه توافقی را که منافع مسکو را زیر پا می‌گذارد، نمی‌پذیرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لوکاشنکو در یک نشست خبری به این نکته اشاره کرد که مدت زمان ریاست جمهوری زلنسکی در ماه مه پایان می‌یابد و این بدان معناست که هرگونه توافق با او بی اثر است چون می‌تواند با دولت جدید از هم پاشیده شود و از بین برود.

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:‌ هوشمندان نیست که توافق صلحی با زلنسکی امضا شود. حامیان غربی اوکراین احتمالا رئیس جمهور جدید این کشور را مجبور می‌کنند تا هرگونه توافق به دست آمده بین مسکو و زلنسکی را کنار بگذارد.

به گفته لوکاشنکو، این دقیقا اتفاقی بود که برای توافق‌های لغو شده بلاروس رخ داد. پیوتر پروشنکو، رئیس جمهوری پیشین بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان اعتراف کردند که توافق‌های میانجی با مسکو در سال ۲۰۱۴ به کی‌یف اجازه داد تا نیروهایش را پس از کودتای میدان در اوکراین بار دیگر مجهز کند.

البته هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی پس از پایان دوره پنج سال ریاست جمهوری زلنسکی رخ می دهد چون او بارها با اشاره به وضعیت حکومت نظامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را رد کرده است.

همچنین حامیان غربی اوکراین به زلنسکی تاکید کرده‌اند تا در چارچوب زمانی مشخص شده انتخابات را برگزار کند اما او گفته که تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که کشورهای غربی به تامین مالی کی‌یف بپردازند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    احسنت ، دم جناب آقای پرزیدنت لوکاشنکو گرم!! یادتون باشه یانکی جماعت و نوکراش مثل اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی کلا زبون آدمیزاد حالیشون نمیشه و فقط تودهنی و پس گردنی حالیشونه ، بنابر این مذاکره و توافق و اینا با این جونورا جواب نمیده!!
    • عمیر IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 1
      مرگ بر رو‌سیه مرگ بر پوتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس