کد خبر 1582101
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی مطلبی را با عنوان گروگانگیری اقتصادی و نظامی عراق از سوی آمریکا منتشر کرد که به شرح زیر است:

علی الزبیدی، عضو ائتلاف فتح عراق گفته است که آمریکا از اهرم اقتصادی و پرونده دلار به عنوان سلاحی برای هدف قرار دادن آن استفاده می کند.

موضوع دلار ابزار فشار آمریکاست که از آن برای تداوم حضور و تحقق منافع مشکوک خود در منطقه بهره می‌گیرد.

از آنجا که «اقتصاد عراق شکننده» و «کاملا به میزان ۹۴ درصد از درآمد ناخالص ملی متکی به درآمدهای نفتی است» این اهرم‌های فشار قوی و اثرگذار خواهند بود.

تا زمانیکه این وضعیت تداوم دارد بسیاری از تحولات (اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی) در عراق هم ذیل تاثیرات پیدا و پنهان آمریکا پیش می‌رود و استقلال تصمیم و عمل از عراقی‌ها گرفته می‌شود.

از این روی هست که السودانی، آمریکا را شریک راهبردی خود می‌نامد و به زودی هم جهت دیدار با مقامات کاخ سفید عازم آمریکا خواهد شد.

هرگاه عراق بخواهد اقدامی که منافع آمریکا را تامین نمی‌کند انجام دهد، طبیعتا با موانع زیادی مواجه می‌شود و این واقعیت بدان معناست که باید عراق را از زاویه‌ آنچه هست با همه ظرفیت‌ها و محدودیت‌هایش نگریست، نه آنچه که ما توقع داریم باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BG ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 3
    کل خاورمیانه توسط اروپایی ها گرونگانگیری و استعمار شده. این چیز جدیدی نیست و فقط کشورهاشون فرق داره
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      عراقی ها فوق العاده بی عرضه هستند، از طالبان کمتر بودید، اینقدررررر رو مواضع خودشون موندن تا آمریکا مجبور به تخلیه کشور شد
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 3
    موضوع دلار ابزار فشار آمریکاست که از آن برای تداوم حضور و تحقق منافع مشکوک خود در منطقه بهره می‌گیرد.// حالا بازم مزدوران ماهواره تو حلق گاگول ها می کنن که گرون کردن دلار کار دولته!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 4
    خوب وضعیت آلمان و ژاپن و کرهٔ جنوبی و عربستان و... هم که همه یا تحت اشغال یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش هستند و یا نوکریشون رو میکنن هم دقيقأ همینطوره، فقط ظاهرشون یکم بَزَک شده که فکر کنین خیلی دموکراتیک و آزاد هستند!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 3
    بله متوجه هستیم در عراق سرمایه گزاری وارد شدن به اقتصادش انجام بدید عربستان دنبال ایجاد یک کشورهای متحده عربی با پول یکی که ریال عربستانه هست .شما چی همچین توانایی را دارید ؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      خیلی رو توهمات پان عربی حساب کردن عاقبت خوبی نداره.
  • طاهری IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 3
    وضعیت «بله قربان گوی» آمریکا !! عجب راه آهن پرسرعت سراسریی! مترویی ! نیروگاه هایی ! هرکوی و برزن فرودگاهی ! چه نفوذی ! ...
  • یزدان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 3
    همین درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس