ایران و سوریه بر اهمیت اجرای توافقات فی مابین تاکید کردند

نخست وزیر سوریه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق امروز (دوشنبه) بر ضرورت پیگیری اجرای توافقات و تفاهم نامه‌های امضا شده بین تهران و دمشق طبق جدول زمان بندی به گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور و دو ملت تامین شود، تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «حسین عرنوس» نخست وزیر این کشور در دیدار با «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت که دولت سوریه برای اتخاذ همه اقدامات جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه با تهران و برطرف کردن موانع این همکاری ها، مشتاق است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی به اهمیت راه اندازی پروژه‌های مشترک که برای دو کشور سودمند است، اشاره کرد و افزود: دمشق تلاش می‌کند تا افق‌های جدیدی برای همکاری با تهران در همه زمینه‌ها به وجود آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز تمایل و آمادگی بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بازار سوریه و حمایت از بخش‌های حیاتی آن را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: ایران به ارایه هر راهکاری که به حمایت از اقتصاد سوریه برای مقابله با تحریم‌های غرب و رفع محاصره این کشور کمک کند، ادامه خواهد داد.

در این دیدار، توسعه همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، مبادلات تجارت و بانکی و افزایش سطح هماهنگی‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست درباره ایجاد طرح‌های سرمایه گذاری صنعتی از جمله ساخت تراکتور، لاستیک، آهن، شیر خشک و سایر پروژه‌های اولویت دار که به تامین نیازهای بازار سوریه و تولیدات داخلی این کشور کمک می‌کند، گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف از همدان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    لاستیک و شیر خشک؟ شما اگر بلدید کمبود همین دو قلم رو تو کشور خودتون جبران کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس