تعلیق قراردادهای صادرات گاز آمریکا هدیه‌ای به پوتین است

بسیاری از مقامات آمریکایی و اروپایی پس از تعلیق صادرات گاز مایع آمریکا از طرف بایدن، آن را هدیه‌ای به پوتین قلمداد کردند.

به گزارش مشرق، تصمیم جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تعلیق قراردادهای جدید صادرات گاز مایع، متحدان واشنگتن در اروپا و آسیا را نگران کرده و قانونگذاران جمهوری خواه در کنگره آمریکا را. این تصمیم عصبانی هستند.

مجله فارین پالیسی با اشاره به اینکه کشورهایی که به طور کامل به واردات انرژی آمریکا وابسته هستند، به این تعلیق اعتراض می‌کنند و معتقدند که این اقدام ممکن است توانایی آنها برای یافتن منابع جایگزین انرژی را به خطر بیندازد، گفت که تجار نفت و گاز در اروپا و آسیا به این تصمیم بایدن اعتراض خواهند کرد.

بر اساس این گزارش جمهوری خواهان در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان نیز این اقدام بایدن را هدیه‌ای به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه توصیف کردند.

اعضای کنگره می‌گویند: «تعلیق صادرات گاز مایع توسط بایدن امنیت انرژی جهانی را تضعیف می‌کند و تلاش‌های ما برای کمک به اروپا برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه را به خطر می‌اندازد».

پیش از این رییس جمهور آمریکا دستور تعلیق مراحل تصویب قراردادهای جدید صادرات گاز طبیعی مایع از این کشور را صادر کرده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این اقدام ممکن است تصمیمات سرمایه گذاری در مورد ساخت تأسیسات جدید تولید گاز طبیعی مایع را به تأخیر بیاندازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس