روایت سختی‌های کشتی جام یاریگین از زبان قاتل روس‌ها

قهرمان جوانان جهان از رقابت سخت خود در جام یاریگین پرده برداشت و گفت: انتقام سخت من از رقیب روسی در رقابت‌های جهانی خواهد بود.

به گزارش مشرق، مبین عظیمی، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد جام یاریگین با شکست برابر ماگومد کوربانوف به مدال نقره این تورنمنت بین‌المللی رسید. عظیمی برای رسیدن به این مدال با پنچ روس سرشاخ شد که حاصل تلاش او چهار برد و یک شکست در کراسنویارسک بود تا تنها ایرانی مدال‌آور جام یاریگین در سال ۲۰۲۴ لقب بگیرد.

عظیمی پیش از فینال در دور مقدماتی با نتیجه ۷ بر ۴ آرسن علی موسالالیف را شکست داد. او در دور دوم ۴ بر صفر بر گادژی‌ماگومد ناژمودینوف غلبه کرد و راهی یک چهارم نهایی شد و در این مرحله ۸ بر ۶ عظمت زاکویف را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

قهرمان جوانان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر صفر شمیل امام گادجیالیف را مغلوب کرد و به فینال رسید.

مبین عظیمی در گفت‌وگویی درباره این مسابقات اظهارداشت: جام یاریگین همیشه سخت و از سطح بالایی برخوردار است. بیشتر قهرمانان جهان و المپیک روسیه در آن حضور دارند. در این دوره هم بزرگانی مانند عبدالرشید سعدالله‌یف و زائور اوگویف و نامدارانی از از سایر کشورها در شهر کراسنویارسک روی تشک رفتند و این موجب شده است تا جام یاریگین همیشه جذاب و باکیفیت باشد. خوشبختانه من هم در این مسابقات عملکرد نسبتا خوبی داشتم و توانستم نقره بگیرم.

آزادکار کردستانی تیم ملی ادامه داد: من در تمام مراحل جام یاریگین با روس‌ها سرشاخ شدم و قرعه سختی داشتم. تا پیش از رسیدن به فینال چهار قهرمان روس را شکست دادم و در فینال نیز حریفم ماگومد کوربانوف بود. او از چهره‌های سرشناس کشتی روسیه و حتی سال ۲۰۲۱ و در جهانی اسلو به فینال رسیده بود. کشتی گرفتن با روس‌ها در حالی که میزبان هستند، کار راحتی نیست من دوست داشتم فینال را هم ببرم اما حریف از اشتباهاتم استفاده کرد و برنده شد.

کامران قاسمپور در فینال پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در اسلو ماگومد کوربانوف قهرمان اروپا از روسیه را با نتیجه ۸ بر ۴ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

روایت سختی‌های کشتی جام یاریگین از زبان قاتل روس‌ها

عظیمی با بیان اینکه این مدال سقف آرزوی وی نیست، گفت: حضور در جام یاریگین و شکست در فینال برابر کوربانوف درس خوبی برای من بود. امیدوارم در رقابت‌های جهانی بتوانم انتقام باختم را از نایب قهرمان جهان بگیرم. روس‌ها در دنیای کشتی صاحب سبک هستند و به همین دلیل برای مبارزه با آنها باید نهایت تمرکز را داشته باشم و اشتباهات فردی را به کمترین میزان ممکن برسانم.

وی درباره باختش در رقابت‌های قهرمانی کشور نیز اظهار کرد: دوست داشتم که در یک وزن المپیکی توانایی خودم را محک بزنم اما وزن کم کردن موجب شد تا انرژی و توانایی خودم را از دست بدهم. در ساری کشتی گرفتن برایم سخت شده بود. البته این تجربه تلخ را دیگر تکرار نمی‌کنم. دوست دارم چند سال دیگر در وزن ۹۲ کیلوگرم باشم و مدال‌های جهانی بگیرم. بعد از آن برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ تصمیم خواهم گرفت. کادر فنی هم تمایل دارد که من فعلا در وزن ۹۲ کیلوگرم باشم.

عظیمی که از شهر سقز به کشتی کشور معرفی شده است، در خصوص قهرمانان استان کردستان گفت: خوشحالم که نماینده کشتی آزاد استان در کشور هستم. امیدوارم تنها نماینده استان نباشم و کردستان در کشتی و رشته‌های دیگر نیز چهره‌هایی به ورزش ایران معرفی کند. برای توسعه کشتی هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم. البته به تنهایی نمی‌شود کاری کرد بلکه تمام مسئولان هم باید برای توسعه ورزش تلاش کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    در مسابقات جام یاریگین که محمد مبین عظیمی در 92 کیلو وزن غیر المپیکی موفق به شکست چند کشتی گیر روس شد که احتمالا وزنش کمتر از 92 کیلوست میتواند کمک حال تیم ملی در 86 کیلو باشد و 5 کیلو وزن اضافی را میشود به تدریج کم کرد. ابراهیم جوادی قهرمان اسبق جهان و دارنده مدال برنز المپیک مونیخ در 48 کیلو حداقل بین 8 تا 10 کیلو (شاید هم بیشتر ) وزن کم میکرد.
  • امید IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 1
    پسر جان شما با این مصاحبه مشخصه که سقف آرزوهات کجاست...شما با این سبک کشتی حرفی برای-گفتن نخواهی داشت-شما با ۲۱-سال از یک کشتی-گیر ۳۰-ساله حتی نتونستی زیر بگیری-حتی یدونه...کامران قاسمپور با ۸ کیلو زیر وزن بودن ،کوربانوف رو در این وزن خورد
  • فرهاد IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    از سرمربی تیم ملی خواهش-میکنیم کشتی-گیرانی که فتی نیستن و فقط-بدنبال هل دادن ووامتیاز-گرفتن هستن رو از اردوی تیم ملی اخراج کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس