کد خبر 1567793
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
تمجید نابغه‌ کشتی جهان از عملکرد دبیر

دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک امروز (شنبه) در محل فدراسیون کشتی و کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافت.

به گزارش مشرق، عبدالله موحد دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی و پنج مدال طلای جهانی در سال‌های ۱۹۶۵ منچستر، ۱۹۶۶ تولیدو، ۱۹۶۷ دهلی‌نو، ۱۹۶۹ ماردل‌پلاتا آرژانتین و ۱۹۷۰ ادمنتون با حضور در فدراسیون کشتی، با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

موحد همچنین بازدیدی را از اماکن فدراسیون شامل سالن بدنسازی، سالن همایش‌ها و کمپ‌های تیم‌های ملی بعمل آورد. نابغه کشتی آزاد جهان در این بازدید به ترتیب با ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

موحد در این دیدارها با اشاره به اینکه برای رسیدن به موفقیت باید بیش از پیش زحمت کشید، خطاب به ملی‌پوشان گفت: المپیک میدانی بزرگ‌تر از جهان است، بکوشید که تمام توان خود را در این آوردگاه مهم انجام دهید که پس از آن پشیمانی سودی ندارد.

دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک همچنین با خواندن شعر پهلوانی از سروده‌های خودش با مضمون «زور و فن و عقل جرأت، توامان، بایدت تا شوی یک قهرمان - هرکه را این چهار با هم جفت نیست، بر وی و زحمات وی باید گریست» به ملی‌پوشان توصیه کرد: برای موفقیت باید قدرت، فنون کشتی، عقلانیت و بی‌باکی را با هم داشته باشید و من وقتی به روی تشک می‌رفتم برایم فرقی نداشت که حریفم چه کشتی‌گیری است.

مرد طلایی کشتی آزاد ایران همچنین پس از بازدید از اماکن کشتی کشور، با تمجید از عملکرد رئیس فدراسیون، خاطرنشان کرد: واقعا خوشحالم که کشتی به دست افراد آگاه و اهل فن خود افتاده و امکانات فراهم شده، بسیار عالی و بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید:

چرا امامی به تیم ملی کشتی آزاد دعوت نشد؟

عبدالله موحد که ساکن آمریکا است برای مراسم سده المپیک به ایران آمده است. این مراسم قرار است با حضور مسوولان بلند پایه ایران روز سوم بهمن‌ماه با حضور تمام مدال‌آوران ادوار المپیک (در قید حیات) برگزار شود. در کشتی نفراتی مانند عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، رسول خادم، علیرضا دبیر، امید نوروزی، قاسم رضایی، کمیل قاسمی، حمید سوریان، محمدرضا گرایی و حسن یزدانی مدال طلای المپیک را به نام خود ضرب کردند.

از جمع ۱۱ نفره طلایی‌های المپیک تنها جهان پهلوان تختی در قید حیات نیست و قرار است تنها صدای بازمانده از وی در جشن سده المپیک پخش شود.

ورزش کشتی با کسب ۱۱ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۱ برنز پرافتخارترین رشته المپیکی ایران به شمار می‌رود. از ۱۱ مدال طلای کشتی، هفت مدال در رشته آزاد و چهار مدال طلا در رشته فرنگی ضرب شده است.

وزنه‌برداری دیگر رشته پرافتخار المپیکی ایران است که ۹ مدال طلا، ۶ نقره و پنج برنز را به خود اختصاص داده است.

حسین رضازاده با ۲ طلا، غلامرضا تختی یک طلا و ۲ نقره و محمد نصیری با یک طلا، یک نقره و یک برنز پرافتخارترین ورزشکاران این ۲ رشته به شمار می‌روند؛ البته با وجود افتخارات بی‌شمار کشتی و وزنه‌برداری در المپیک اما پرافتخارترین المپین ایران از این ۲ رشته نیست بلکه هادی ساعی از رشته تکواندو با ۲ طلا و یک برنز در صدر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    "وزنه‌برداری دیگر رشته پرافتخار المپیکی ایران است که ۹ مدال طلا، ۶ نقره و پنج برنز را به خود اختصاص داده است. حسین رضازاده با ۲ طلا، غلامرضا تختی یک طلا و ۲ نقره و محمد نصیری با یک طلا، یک نقره و یک برنز پرافتخارترین ورزشکاران این ۲ رشته به شمار می‌روند؛" آخه مشرق باهوش بی دقت، غلامرضا تختی کی طلای وزنه برداری گرفت؟ حسین توکلی را نوشتی غلامرضا تختی، اصلاح کنیدددددددددددددددددددددددددددددد
    • حسام IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 1
      باهوش خودتی دادا، منظور پرافتخارترین ورزشکاره...
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    طلاهای ما در المپیکها خیلی کم است در بوکس دو وشنا چرا مدال نداریم گلی به جمال کشتی وزنه برداری وتکواندو
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    موحد تجربیاتش برا کاشتی عالیه
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ان شاالله خدا حفظشان کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس