۳ سهمیه و چند مدعی برای رسیدن به دوبنده ملی کشتی آزاد

در حالی که ۳ سهمیه المپیک در کشتی آزاد هنوز کسب نشده چند مدعی در این اوزان برای رسیدن به دوبنده ملی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین و کسب سهمیه المپیک روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در اوزان ۵۷ کیلوگرم، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه نشده و امیدوار است در آسیا بتواند این سهمیه‌ها را کسب کند.

در صورتی که کشتی‌گیران نتوانند به این سهمیه‌ها ‌دست یابند مسابقات قهرمانی جهان که در ترکیه برگزار خواهد شد آخرین شانس آزادکاران است.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان، علیرضا سرلک، ابراهیم خواری و علی عظیمی به اردو دعوت شدند. در این وزن جوان موفق به کسب قهرمانی شد و سرلک نیز در رده دوم قرار گرفت. در وزن ۵۷ کیلوگرم نفر اول قهرمانی کشور گزینه اعزام به قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک است اما هنوز کادر فنی در این خصوص به نتیجه لازم نرسیده و باید دید آیا در وزن کشتی‌گیران به تورنمنت بین‌المللی اعزام خواهند شد یا خیر تا گره کمی بازتر شود؟

۳ سهمیه و چند مدعی برای رسیدن به دوبنده ملی کشتی آزاد

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی به عنوان مدعی نتوانست انتظارات را برآورده کند و در مسابقات رنکینگ جهانی مقابل حسین ابوذری شکست خورد. امامی در حال حاضر به اردوی ملی بازگشته است و باید منتظر تصمیم کادر برای ادامه چرخه باشد. ابوذری در زاگرب توانست به فینال راه پیدا کند اما در این مرحله مقابل جیسون نولف از آمریکا شکست خورد و نقره گرفت.

۳ سهمیه و چند مدعی برای رسیدن به دوبنده ملی کشتی آزاد

در وزن ۹۷ کیلوگرم اما شرایط کمی متفاوت و اوضاع شفاف‌تر است. در این وزن کامران قاسم‌پور به دلیل آسیب دیدگی در قهرمانی کشور شرکت نکرد اما به تورنمنت رنکینگ جهانی اعزام شد و مدال برنز گرفت. اما امیرعلی آذرپیرا با قهرمانی در مسابقات کشوری توانست در تورنمنت بین‌المللی زاگرب هم با برتری مقابل کایل اسنایدر کشتی‌گیر پرافتخار آمریکا مدال طلا را کسب کند تا به عنوان مدعی برتر این وزن خودش را به اثبات برساند.

۳ سهمیه و چند مدعی برای رسیدن به دوبنده ملی کشتی آزاد

در حال حاضر کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شده اما در صورتی که آذرپیرا بتواند در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک را بگیرد صاحب دوبنده ملی برای بازی‌های پاریس خواهد بود اما اگر وی نتواند در این رویداد به سهمیه المپیک برسد کامران قاسم‌پور این شانس را دارد که در جهانی خودش را ثابت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    بچه تهرون.۹۷ شفافه
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    بزرگان روس نباشن کشتی بی رونق است روس‌ها به کشتی رونق والا می بخشند
  • ایرانی با غیرت IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    در مسابقات اسیائی پیش رو که در فروردین برگزار میشود که به احتمال زیاد قهرمان جهان در وزن 97 کیلو از بحرین احمد تاج الدین اف روس تبار نیز شرکت میکند و ایران هم کامران قاسمپور را اعزام خواهد کرد اگر کامران قاسمپور موفق به شکست او شود ایا باز هم اذر پیرا بایستی به المپیک اعزام شود؟ احمد تاج الدین اف در گزینشی بلگراد توانست سعداله اف و اشنایدر را شکست دهد. در این مسابقات گلیج با شکست از سعداله اف حذف شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس