از صدای زنگ آیفون نمایندگان تا ارزش افزوده 10 درصدی یک پرس چلو کباب در حاشیه های مجلس

صحن مجلس امروز با حاشیه هایی روبرو بود که از صدای زنگ تلفن همراه آیفون نمایندگان تا ارزش افزوده ۱۰ درصدی یک پرس چلو کباب می توان اشاره کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی‌، امروز دوشنبه در جریان بررسی لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ در موضع موافق و مخالف با یک پیشنهاد، جدای از صدای زنگ تلفن همراه آیفون برخی از نمایندگان، مواردی را مطرح کردند که تبدیل به حاشیه‌هایی در صحن مجلس شد.

این حاشیه ها به شرح زیر است؛

در مذاکرات امروز صحن مجلس در حین صحبت نمایندگان از جمله محمد آصفری نماینده اراک در مجلس، چندین بار صدای زنگ گوشی آیفون شنیده شد.

خودروی گران و بی کیفیت و لزوم آمبولانس برای کشته‌ها

حسن لطفی نماینده رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی،در موافقت با بند الحاق ۲ تبصره پنج بیان کرد: «همکاران محترم دقت فرمائید، چرا به خودروهای بی کیفیت کاری نداریم، سالیانه ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات در جاده‌ها کشته می‌شوند و موتورسیکلت‌ها هم به همچنین...»

وی در ادامه گفت: «می‌خواهیم خودروی بی‌کیفیت تحویل بدهیم و کاری به کیفیت خودرو نداریم و از طرفی خودرو را گران هم می‌کنیم و از طرفی هم می‌گوییم کشته بدهیم. همچنین می‌گوییم آمبولانس بگیریم و جمع کنه کشته‌ها را!»

این نماینده افزود: «ما می‌خواهیم خودروی بی‌کیفیت تولید کنیم و ارزش افزوده را افزایش بدهیم و آن را هم از مردم بگیریم؟»

گلایه قالیباف از پیشنهادات بی تاثیر

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در ساعت ۱۱:۳۵ نوبت صبح مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در مورد پیشنهادات متعددی که از سوی نمایندگان در حال ارائه بود، گفت: «یک خواهش از دوستان دارم؛ این قدر پیشنهادات متعدد اینجا هست که اجازه بدید از تجربه قبل استفاده کنیم، رؤسای کمیسیون‌ها، ۱۰ پیشنهاد مؤثر را انتخاب کنند و وقت صحن را بگیرند.»

در ادامه وی با گلایه گفت: «از صبح هنوز نتوانستیم بخش درآمدی تبصره شش را به نتیجه برسانیم.»

یکباره ارزش افزوده یک پرس چلو کباب ۱۰ درصد شود

محمد حسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با حذف کل بند«س» تبصره شش در خصوص افزایش مالیات و افزایش یک درصد ارزش افزوده گفت: «قرار نیست حقوق بازنشستگان را به ‌طور مثال ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهیم و ۴۰۰هزار تومان برداریم.»

وی ادامه داد: «می دانید که ارزش افزوده شامل رستوران‌ها هم می شود؛ از طرفی مردم به رستوران می‌روند و برای خوردن یک پرس چلوکباب به جای ۹ درصد ارزش افزوده به یکباره باید ۱۰ درصد ارزش افزوده پرداخت کنند.

دست در جیب مردم برای کمک به بازنشستگان

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با حذف کل بند«س» تبصره شش در خصوص افزایش مالیات و افزایش یک درصد ارزش افزوده گفت: «متاسفانه بعضی اوقات برای اینکه سر ملت را کلاه بگذاریم، از این جیب ملت بر می‌داریم و در آن جیب ملت می‌گذاریم.»

وی افزود: «در این شرایط سخت اقتصادی مردم من تاسف می‌خورم؛ برای کمک به بارنشستگان، حتماً باید دست در جیب مردم کنید و از جیب مردم بردارید، تا به بازنشسته‌ها کمک کنید؟»

این نماینده گفت: «با افزایش ارزش افزوده می‌خواهید گرانی را به ملت تحمیل کنید تا بخش دیگری را درست کنید!»

دلخوش در پایان گفت:«دولت در مولدسازی و جاهای دیگر پول دارد، چرا این کار را می کنید؟ چرا می‌خواهید هم سر بازنشسته را کلاه بگذارید و هم دولت؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 6
    این نماینده چرا متوجه نیست که کیفیت خرج داره. وقتی واسه تولید کننده نرخ تعیین می کنید طرف مجبور به کاهش کیفیت میشه. یعنی باید از این ور اون ورش بزنه تا قیمت رو کاهش بده. دوم اینکه وقتی کشور تورم داره یعنی همه چیز گرون میشه از جمله خودرو. آیا درک کردن این بدیهیات سخته؟ نه واقعا سخته؟ عدم درک درست مساله خودش باعث تصمیم گیری غلط میشه.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 7
    یعنی چی دست در جیب مردم؟ من واقعا فاز این نماینده ها رو نمی فهمم. همه کشورهای درست حسابی دنیا با پول مالیات مردمشون کشور رو اداره می کنند. این نماینده ها هنوز نمی فهمند کشور بخاطر کسری بودجه تورم های سنگینی رو تجربه می کنه که منجر به نارضایتی شدید شده. توی این شرایط ایرادشون این چرا مالیات (که درآمد است) رو کم نمی کنید و هزینه ها رو بالا نمی برید!!!!
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      6 0
      کشورهای نفت خیز مالیات را از پول فروش نفت کسر می کنند و مردم مالیات نمی پردازند.از طرفی در دیگر کشورها اگر مالیات گرفته می شود دقیقا شفاف است و طبق نظر و خواست مردم خرج می شود نه صرف گروههای خاص. در ضمن اینکه از مردم مالیات بگیرند و حقوق را بدهند مثل اینه که از این جیب دربیارن و بریزند اون جیب
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      پروفسور مالیات ارزش افزوده باید از فروشنده و تولید کننده اخذ بشه نه اینکه روی کالا درج بشه قیمت با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و از خریدار دریافت کنن!! خریدار کارمند یا کارگر یک بار از حقوقش مالیات کسر میشه و این مالیات رو باید تولید کننده پرداخت کننده چون یه شیشه مربا برای مصرف کننده ارزش افزوده نداره برای تولید کننده داره. کارمند با این کار داره به جای 10 درصد 19 درصد مالیات میده.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    از یک طرف مالیات بازاری ها رو افزایش میدهند و از طرف دیگه به بازاری ها اجازه میدهند که برای جبران سود از دست رفته شان کالا هایشان را براحتی گران بفروشند ! یعنی فشار نهائی بروی مردم فقیر و متوسط وارد میشود . به این می گویند اقتصاد باز ! یعنی همان چیزی که حضرات تا سه سال پیش بشدت از آن انتقاد میکردند علی برکت الله
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 0
    اگر فقط جلوی اختلاس ودزدیها گرفته بشه بسیاری مسایل حل خواهد شد
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    اینا دیگه برای ملت عادی شده برای رای آوردن حرف جدید بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس