کد خبر 1560044
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا مطلبی را درباره تلاش سازمان سیا برای بازسازی شبکه اطلاعاتی و جاسوسی خود در چین منتشر کرد:

یک دهه پیش، چین به‌طور سیستماتیک شبکه‌ای از عوامل چینی را که برای سازمان سیا کار می‌کردند، از بین برد. حال سازمان سیا مجدداً با چالش بازسازی قابلیت‌های جاسوسی انسانی خود در چین که یک هدف اطلاعاتی مهم است، دست و پنجه نرم می‌کند. تحقق این هدف به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به جزئیات تصمیم‌گیری‌های محرمانه رهبر چین، شی جین‌پینگ و حلقه نزدیکان وی در مورد مسائل امنیتی مهم مانند تایوان دست یابد. در حقیقت در بحبوحه تغییر گسترده سیاست امنیتی ایالات متحده به سمت آماده شدن برای درگیری‌های احتمالی با چین و روسیه، این سازمان در حال کار بر تقویت شبکه جاسوسی انسانی متمرکز بر چین است.

این سازمان با تغییر تمرکز خود، پرسنلی با تخصص در زبان ماندارین و فناوری را جذب می‌کند و تأکید بر تغییر فرهنگی را برای رسیدگی به جنبه‌های چند بعدی رقابت ایالات متحده و چین، فراتر از اهداف اطلاعاتی سنتی، می‌گذارد.

در این میان پیچیدگی کار در دولت چین، همراه با چالش‌های ناشی از پیشرفت‌های فناوری و استفاده گسترده از هوش مصنوعی، ماهیت در حال تغییر جاسوسی در قرن بیست و یکم را نیز به خوبی برجسته می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس