رئیس جمهوری چین «ارتش آهنین دیپلماتیک وفادار» را خواستار شد

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین از سفرای این کشور در کشورهای خارجی خواست تا یک «ارتش آهنین دیپلماتیک» وفادار به حزب کمونیست تشکیل دهند.

به گزارش مشرق، شی جین‌پینگ به سفرای چین در خارج از کشور که در پکن گردهم آمده بودند، گفت: جرات کنید در مبارزه خوب باشید و مدافع منافع ملی شوید. لازم است با آمادگی و اراده محکم برای مقابله با قدرت‌های قوی از منافع حاکمیت ملی، امنیت و توسعه محافظت شود.

شی همچنین از «قلدری» و «هژمونی» غرب به شدت انتقاد کرد و از دیپلمات‌ها و مقامات خواست تا «روحیه جنگی» خود را حفظ کنند.
وی همچنین از سفرای چین خواست تا به اصول حزب کمونیست پایبند باشند و ۷ بار واژه «سخت گیرانه» را در یک سخنرانی پس از «کنفرانس کاری امور خارجه» تکرار کرد. این کنفرانس یک نشست کاری سیاست خارجی مهم برای حزب کمونیست چین است که هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود و روز پنجشنبه به پایان رسید.
رئیس جمهور چین در جریان کنفرانس سفرا در تالار بزرگ خلق پکن بیان کرد: ضروری است تا اصول و قوانین را در اولویت بگذاریم و یک ارتش آهنین دیپلماتیک خلق کنیم که وفادار به حزب است و اصول سخت گیرانه را مد نظر قرار می‌دهد.
اظهارات شی در بحبوحه فشار انضباطی مجدد در میان نیروهای دیپلماتیک چین پس از برکناری چین گانگ وزیر امور خارجه قبلی در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) است که تنها هفت ماه در این سمت مشغول به کار بود.

شی همچنین بر نیاز کشورش برای افزایش نفوذ بین‌المللی بمنظور مبارزه با تلاش‌های غرب برای مهار و سرکوب چین، تأکید کرد.
وی اضافه کرد: ما باید دوستی های گسترده و عمیق برقرار کنیم، و مبارزه برای به دست آوردن قلب مردم نه تنها باید در معابد بلکه عمیقاً در میان توده‌ها انجام شود. ما باید از روش‌ها و زبان خارجی استفاده کنیم تا داستان چین را به خوبی بیان کنیم.

یخ روابط پکن با واشنگتن برای مدت کوتاهی پس از دیدار شی جین‌پینگ با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه نوامبر (ابان/ آذر)، آب شد اما چین در حال حاضر درگیر اختلافات دیپلماتیک با فیلیپین بر سر صخره‌های مرجانی مورد مناقشه در دریای جنوبی چین و همچنین ژاپن بر سر تخلیه مواد هسته‌ای آلوده در آب است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    ارتش آهنین دیپلماتیک وفادار با ایدئولوژی قوی مثل ایدئولوژی سپاه پاسداران جمهموری اسلامی ایران ساخته می شود نه با لوجستیک
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    فرهنگ غربی تو زندگی چینی ها رسوخ کرده -چین جنگ فرهنگی رو باخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس