کد خبر 1537085
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مجلس نمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و افزایش معافیت ها و خدمات بهداشتی، دارویی، توانبخشی سرپایی با اولویت پیشگیری، به استقرار برنامه پزشک خانوار را تا پایان سال اول برنامه هفتم موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،۲۵مهر) مجلس شورای اسلامی، بند(پ) ماده ۷۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و افزایش معافیت ها و خدمات بهداشتی، دارویی، توانبخشی سرپایی با اولویت پیشگیری، به استقرار برنامه پزشک خانوار را تا پایان سال اول برنامه هفتم موافقت کردند.

بند(پ) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای نظام شبکه بهداشتی- درمانی کشور مشتمل بر مراقبت ها و خدمات یکپارچه بهداشتی، تشخیصی، درمانی، مراقبتی، دارویی و توانبخشی سرپایی و بستری با اولویت بهداشت و پیشگیری، تا پایان سال اول اجرای برنامه نسبت به استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای تمامی جمعیت کشور با استفاده از تمامی ظرفیت های ِحرف تخصصی دولتی و غیردولتی اقدام نماید. همزمان با استقرار کامل برنامه مذکور، شورایعالی بیمه سلامت مکلف است نسبت به هماهنگی پرداخت مشوق های تعیین شده در برنامه برای توسعه کمّی و کیفی بسته بیمه پایه سلامت و اصلاح نظام پرداخت بیمه ای مطابق جزء (۷) بند (۹) سیاست های کلی سلامت اقدام لازم قانونی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس