وعده‌های «بایدن» درباره پایان دادن به بحران یمن دروغ بود

یک هفته‌نامه آمریکایی به وعده‌های توخالی و دروغین دولت کنونی آمریکا در خصوص پایان دادن به جنگ یمن و بحران انسانی در این کشور اشاره کرد.

به گزارش مشرق، هفته نامه آمریکایی (The Nation) در گزارشی با اشاره به اوضاع یمن نوشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در کمپین‌های انتخاباتی خود، وعده می‌داد که جنگ یمن را به پایان خواهد رساند؛ جنگی که محصول حمایت این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی به شمار می‌رود.

در این گزارش آمده است: یک سال قبل، بایدن وعده پایان حمایت از عملیات تهاجمی علیه یمن از جمله فروش تسلیحات به عاملان حمله به این کشور را داده بود، اما این وعده نیز محقق نشده است. طی سال گذشته، آمریکا صدها میلیون دلار تسلیحات به ائتلاف سعودی فروخته و از این ائتلاف حمایت نظامی و لجستیکی به عمل آورده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف متجاوز سعودی، تحت حمایت آمریکا، بیمارستان‌ها و زیرساختهای غیرنظامی یمن را هدف قرار داده و نابود کرده است. دولت بایدن، هیچ اقدامی در قبال توقف این حملات انجام نداده است. این در حالیست که عربستان، بنادر یمن را تحت محاصره قرار داده و این اقدام عامل اصلی به وجود آمدن بحران انسانی در این کشور است. ممکن است تعداد قربانیان جنگ در یمن در کنار قربانیان بیماری‌ها و قحطی در این کشور به صدها هزار نفر برسد.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر تنها ۳ پرواز به صورت هفتگی از صنعاء پایتخت یمن انجام می‌شود؛ این در حالیست که ۷۱ هزار بیمار سرطانی در این کشور نیاز به درمان‌های پزشکی خارج از یمن دارند. نگرانی‌های بایدن در خصوص رنج‌های مردم یمن چیزی جز سخنان پوچ و بی معنی به شمار نمی‌رود.

چندی قبل، منابع وابسته به سازمان ملل از جولان دادن حصبه در یمن خبر داده بودند. این منابع اعلام کردند که حصبه جان ۲۵۹ کودک را گرفته و ۲۶ هزار مورد ابتلاء طی شش ماه گذشته ثبت شده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است: کاهش واکسیناسیون باعث افزایش شیوع حصبه و سایر بیماری‌ها شده است و ارائه اطلاعات نادرست درخصوص انجام واکسیناسیون عامل مهمی در ایجاد موانع در مسیر واکسیناسیون است. میزان بالای سوء تغذیه شرایط مساعدی را برای گسترش بیشتر حصبه و عفونت‌های شدیدتر ایجاد کرده است که باعث افزایش مرگ و میر در میان کودکان می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس