شب اول عزاداری ماه محرم با نوای مطیعی

این روزها که جهان اسلام در شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین و یاران بی‌تکرارش (علیهم‌السلام‌) به سوگ نشسته است، مطالب گفت و شنود نیز به نوعی دیگر تقدیم مخاطبانش می‌شود.

به گزارش مشرق، شخصی از یاران امام صادق علیه‌السلام می‌گوید: «نزد امام صادق علیه‌السلام رفتم، دیدم حضرت نماز میخواند. بعد از نماز، در سجده مناجات کرد و برای زوار قبر امام حسین علیه‌السلام بسیار دعا کرد. وقتی مناجات حضرت تمام شد، عرض کردم: فدایت شوم! آنچه من از شما شنیدم، اگر هم برای کسانی بود که خدا را نمیشناسند، گمان می‌کردم به آتش دوزخ دچار نمیشوند! به خدا که آرزو کردم حسین علیه‌السلام را زیارت میکردم و حج (مستحبی) انجام نمیدادم!

حضرت در پاسخ فرمود: تو که به قبر سیدالشهدا علیه‌السلام نزدیک هستی، چرا به زیارت او نمیروی؟ عرض کردم: من نمیدانستم که مسئله به این عظمت است. حضرت فرمود: «دعاگویان زوار حسین علیه‌السلام‌، در آسمان از دعاگویان او در زمین بیشترند. زیارت آن امام بزرگوار را ترک مکن. هرکه آن را ترک کند، آن قدر حسرت میبرد که آرزو میکند قبر حضرت، نزد او میبود.» و سپس حضرت دوباره به تمجید زایران حضرت امام حسین علیه‌السلام و بیان فضایل آنان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    مقدسات رو اونقدر بزک نکنید که مردم از اون گریزان شوند .متعادل باشید و اجازه بدهید جامعه هم حالت تعادل داشته باشد. گرچه امیدی به شما افراد تندرو و به ظاهر شدیدا مذهبی نیست.شما در نهایت به امام حسین هم اعتقاد ندارید و مقدسات برای شما تنها پوششی برای کیش شخصیت و فساد و تباهی درونتان هست. به خدا قسم این رو با تمام وجودم در جامعه احساس می کنم.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      تو برخلاف دم زدنت از تعادل، کاملا نامتعادل هستی و برای تخلیه فساد و تباهی درونت دیواری کوتاهتر از مذهبی ها پیدا نکردی. تنها یک روان‌درمانی خوب می تونه به کارت بیاد. اومدن اینجا و فرافکنی دردتو دوا نمی کنه
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      پاسخ به این نظر مشعشع رو بخاطر شما و مذهبی ها نوشتم. چرا نمایش ندادید؟ عجیبه این خودزنی های شما !
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    سعی می کنم دیگه اینطور صفحات شما رو باز نکنم. چون با انگ های مسمومی که زیر متن اصلی میارید اثر معنوی مطلب رو کلا خنثی می‌کنید. جالب‌تر اینکه حتی راضی نمی‌شید نظری خلاف اون نمایش بدید!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اینکه سایت شما بیشتر از دلسوزان و ارزش‌مداران پاتوق معاندان و خناسان شده، همین رفتار شماست. شما نمی‌تونید تغییری در اونا ایجاد کنید ولی اونا امید پیدا کرده‌اند که تغییراتی در شما ایجاد کنند. البته اگر بنا رو بر خوش‌بینی محض نسبت به شما بگذاریم وگرنه میشه اینطور هم گفت که شما بیشتر با اون طرفید تا با این طرف.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس