کد خبر 1413772
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
آمریکا

نوعی از بالگردهای آمریکایی به‌خاطر ایراد فنی خطرناک ناشی از برخی قطعات تعویضی، زمین‌گیر شدند.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا روز چهارشنبه ناوگان بالگردهای ترابری «شینوک» را به دلیل نگرانی از ایراد فنی خطرناک در آن‌ها، زمین‌گیر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد: «ارتش علت اصلی نشت سوخت را که موجب مواردی از آتش‌سوزی در موتورهای بالگردهای H-47 شده بودند، پیدا کرده و اقدامات اصلاحی برای حل این مسئله در دست اجراست».

این مقام آمریکایی افزود، به دلیل وجود این ایراد فنی خطرناک، تمامی ۴۰۰ فروند بالگرد شینوک ارتش آمریکا برای رعایت جانب احتیاط، زمین‌گیر شدند. او متذکر شد، در حوادثی که اخیراً در اتباط با آتش گرفتن موتورهای این نوع از بالگرد رخ داده، کسی کشته یا مجروح نشده است.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، قطعات تأمین شده از سوی یک شرکت آمریکایی، با تجهیزات اصلی این بالگردها همخوانی نداشته و علت این حوادث بوده‌اند.

با این حال روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشته است، بالگردهایی که دچار سانحه شده‌اند، محصول مشترک شرکت «بوئینگ» بوده و موتورهای آن‌ها را شرکت «هانی‌وِل اینترنشنال» تولید کرده است.

شرکت بوئینگ در این زمینه بیانیه‌ای صادر نکرده اما هانی‌ول اینترنشنال اعلام کرده در حال همکاری با ارتش آمریکا بوده و مشخص شده واشرهای یدکی دچار مشکل بوده و با ساختار اصلی موتورها هم‌خوانی ندارد. با این حال این شرکت می‌گوید در تأمین این واشرها نقشی نداشته است.

ماه گذشته نیز فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده تمام ۵۲ هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را به طور نامحدود و در نتیجه تعداد فزاینده حوادث ایمنی زمین گیر کرد.

سرهنگ «بکی هیس» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که دستور توقف ایمنی به دنبال دو حادثه ایمنی که طی شش هفته گذشته رخ داده بود، صادر شد.

به گفته هیس، گیربکس یکی از دو موتور این هواپیما ساخت شرکت «رولزرویس» به دلیل نامعلومی می‌لغزد. وی گفت: «ایمنی هوانوردان ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین هیچ هواپیمایی از این نوع تا زمانی که ما علت این مشکل را مشخص نکنیم پروزا نخواهد کرد»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    6 0
    بدید ما اوراق کنیم بدردمان میخوره
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 0
      الحمدالله که زمین گیر شدند نه جوگیر.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 3
    از تاریخ مصرف آمریکای آشفته فاسد تاریخی چیزی نمونده به اذن الله
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      دلتون رو به این حرفها خوش کنید
  • ماجد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 2
    بعد از صندلی پران اف 35 و مشکل شفت اتصال موتور به بالک وای22 الان شینوک های هم زمین گیر شدند البته الان بیش از 37 درصد ناوگان سوپر هورنت ها هم بدلیل خستگی سازه و تعمیرات دوره ای موتور زمین گیره
    • DE ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      7 7
      امریکا یواش یواش داره زمینگیر میشه این جبر روزگار برای ابرقد قد هاست. بدهکارترین دولت روی کره زمین رژیم گاوچرونهاست مفتخوارترین و جنایتکارترین و دزدترین و غارتگرترین رژیم روی کره زمین. امریکا امریکا مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما میچکد از چنگ تو .....روبه مکاره ای عقرب جراره ای...
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      7 2
      نگوووووو مگه میشه مگه داریم، الان زیباکلام و رفقا ناراحت میشن
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 3
      همین واشرها رو بدید به ما با دو برابر قیمت می خریم برای شینوک هایمان. هر چه باشد بهتر از واشر ماشین است.
    • ایرانی GB ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      حالا اگر همین اتفاق در مورد تولیدات نظامی بخش هوایی ایران پیش می اومد صدای جیغ و فریاد و نعره اعتراض ناصادق زشت کلام و دار و دسته هاش و جماعت دله دزد مثلا" اصلاح طلب گوش فلک رو کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس