کد خبر 131522
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸

پخش مستندی در مورد تجاوز به نظامیان زن آمریکایی در آمریکا بحث برانگیز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر ، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد، مستند جنگ نامرئی در مورد تجاوز به زنان در ارتش آمریکا، در این کشور جنجالی شده است. از هر سه زن نظامی آمریکایی یک نفر قربانی تجاوز جنسی بوده است و تنها دادگاه نظامی عهده دار رسیدگی به شکایاتی در این زمینه می باشد.

گزارشگر شبکه در این باره گفت: تجاوز به زنان نظامی در آمریکا رسوایی دیگری برای ارتش آمریکاست. هفته گذشته در آمریکا فیلم مستندی به نام جنگ نامرئی پخش شد. شاهدان زیادی در این فیلم از تجاوز جنسی علیه زنان نظامی آمریکایی خبر دادند. کاپیتان دبرا نیکر سون در نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: «در ارتش آمریکا، اگر مردی به تجاوز متهم شود، این زن شاکی است که به دروغ گویی متهم می شود.»

اَلیسون گیل از نیروی دریایی آمریکا گفت:«شکایت از تجاوز جنسی جابجایی در یگان نظامی و اخراج را به دنبال خواهد داشت. با این وجود شما حاضر به شکایت هستید؟» گزارشگر این شبکه گفت صدها زن و مرد در این فیلم مستند به عنوان شاهد حاضر به گفتگو شده اند. بر اساس آمار موجود، در سال دو هزار و یازده در ارتش آمریکا نزدیک به سه هزار دویست تجاوز جنسی ، یعنی یک تجاوز در هر سه ساعت صورت گرفته است. کِربی دیک تهیه کننده مستند جنگ نامرئی تاکید کرد: «پنتاگون و به طور کلی وزارت دفاع آمریکا تاکنون این مسئله را جدی نگرفته اند و ارتش همواره شاهد تجاوزات جنسی است.» به گفته گزارشگر این شبکه یک تجاوز از هر چهار تجاوز انجام گرفته در ارتش آمریکا توسط مقامات ارشد نظامی انجام گرفته اند و این دلیل بی تفاوتی مقامات نظامی در قبال این مسئله است.

کارگردان این مستند بر این باور است که رسیدگی به مسئله تجاوز در ارتش می بایست خارج از ارتش و در دادگاه عمومی انجام گیرد. پخش این فیلم واکنش دولتمردان آمریکایی را به دنبال داشت. وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، تمهیداتی در قبال این معزل اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    نظری ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس