در پی اظهارات بی اساس و واهی سخنگوی حملات نظامی عربستان سعودی به یمن، کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/1/21 به شرح زیر است:

آرشیو اخبار هفته گذشته:


ما درباره زمانبندی لغو تحریم ها صحبت نکرده ایم

کارکنان سابق لانه جاسوسی خواستار دریافت غرامت از ایران شدند

جهاد اسلامی حامل پیام تهران به قاهره درباره بحران یمن

پیام محرمانه عربستان به ایران

اسرائیل می تواند ایران را به عصر حجر برگرداند

تحریم‌ها را برداریم اقتصاد ایران سریع‌تر از اقتصاد آمریکا رشد می‌کند

20 کیلو طلا پاداش القاعده برای برای سر رهبر یمن

پارلمان پاکستان به بی طرفی کامل در موضوع یمن رأی داد

درخواست عربستان از رسانه ها

اگر جنگ دیگری رخ دهد لبنان را به 200 سال قبل بازمی‌گردانیم

اعلام آمادگی مجدد ایران برای ارائه کمک نظامی به ارتش لبنان


روزنامه بین الملل مشرق/ایران:

ما درباره زمانبندی لغو تحریم ها صحبت نکرده ایم

رویترز- خنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه گفت درخواست ایران برای رفع فوری تحریم‌ها را درک می‌کند اما لازم است تهران ابتدا شرایط مربوط به توافقنامه احتمالی هسته‌ای را اجرا کند. ساوسان شلبی گفت: ما علاقه‌مندی ایران مبنی بر اینکه تحریم‌ها در اسرع وقت برداشته شوند را درک می‌کنیم اما ما تا کنون درباره زمان‌بندی رفع تحریم‌ها صحبت نکرده‌ایم.

استقبال ترکیه و آذربایجان از حضور ایران در پروژه گازی ترانس آناتولی

حریت- تنر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه طی سخنانی در مراسم امضای یک قرارداد انرژی با مقامات گرجستان اعلام کرد در صورت تکمیل شدن برخی شرایط مالی مورد نیاز برای ورود به این پروژه، ایران نیز می تواند بخشی از سهام آن را خریداری کند. این مقام ترک همچنین افزود: در حال حاضر زود است که بتوانیم به طور قطع از ورود ایران به پروژه انتقال گاز ترانس آناتولی صحبت کنیم. از سوی دیگر مدیر کل شرکت نفت دولتی آذربایجان، به نقل از رسانه های این کشور، از تمایل ایران برای حضور در این پروژه گازی خبر داده است.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای طی روزهای آینده برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس- منابع خبری به نقل از کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش کردند که دور بعدی مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ طی روزهای آینده برگزار خواهد شد. هنوز تاریخ و مکان این مذاکرات دقیقا مشخص نشده است.

کارکنان سابق لانه جاسوسی خواستار دریافت غرامت به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای شدند

نشریه هیل- کارکنان سابق لانه جاسوسی از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌‌اند پرداخت غرامت به آنها به عنوان یکی از مفاد توافق هسته‌ای احتمالی با ایران منظور شود. دهها نفر از کسانی که بیش از 35 سال پیش در سفارت آمریکا در ایران گروگان گرفته شدند هفته آینده همراه با خانواده‌های خود با نمایندگان کنگره دیدار می‌کنند تا بر حق خود برای دریافت غرامت از ایران تأکید کنند. سناتور جانی ایساکسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا در حال حاضر پیشنهاد الحاق دو متمم به یک طرح پیشنهادی درباره ایران ارائه کرده که خواستار حل و فصل موضوع پرداخت غرامت به این افراد پیش از هر گونه توافق هسته‌ای با ایران است.

جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت مجلس برای بررسی تعرض به 2 نوجوان ایرانی

خبرگزاری فارس- منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیدرباره تعرض 2 پلیس سعودی به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و واکنش نمایندگان مجلس به این اقدام گفت: نمی‌توان احساسی با این اتفاق برخورد کرد و با اینکه اقدام بسیار شنیع و زشتی از سوی پلیس سعودی صورت گرفته ولی باید به صورت همه جانبه این موضوع را بررسی کنیم. حقیقت‌پور تصریح کرد: باید اقدامات تنبیهی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه عربستان سعودی به دلیل جریحه‌دار کردن غیرت ایرانیان صورت گیرد، ولی این واکنش باید عاقلانه و به دور از ضرر و زیان برای کشور باشد. به دلیل اینکه باید جوانب مختلفی را در این موضوع بررسی کنیم کمیسیون امنیت ملی مجلس روز یکشنبه جلسه‌‌ای اختصاصی برای بررسی این واقعه با حضور حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت،‌ سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و نماینده وزارت اطلاعات برگزار خواهد شد تا تصمیمات مقتضی 2در این خصوص گرفته شود.

جهاد اسلامی حامل پیام تهران به قاهره درباره بحران یمن

روزنامه العربی الجدید- منافع فلسطینی که نخواستند نامشان فاش شود ادعا کردند که جهاد اسلامی فلسطین اخیرا پیام‌هایی درباره دیدگاه‌های حوثی‌های یمن از تهران به قاهره منتقل کرده‌ است، پیام‌هایی که در راستای رسیدن به راه‌حلی برای مسأله یمن بوده است. از آنجایی که جهاد اسلامی روابط بسیار خوبی با ایران دارد، تهران سعی کرده از این رابطه برای ارتباط با نظام مصر که در عملیات موسوم به توفان قاطع علیه یمن شرکت دارد، استفاده کند. این منابع افزودند: گروهی از حوثی‌ها یک هفته قبل از شروع عملیات توفان قاطع با وساطت رمضان عبدالله شلح دبیرکل جهاد اسلامی و معاونش زیاد النخاله به قاهره رفتند. البته مقامات مصری علیرغم تاکید منابع دیپلماتیک و امنیتی این سفر حوثیها به قاهره را تکذیب می‌کنند. بر اساس گزارش مزبور، پیام‌هایی که جهاد اسلامی به مقامات اطلاعاتی مصری تحویل داده‌اند حامل تاکیدات حوثی‌ها مبنی بر عدم تعرض به تنگه باب المندب و حفاظت از حرکت کشتیرانی در آن بوده است و اطمینان‌دهی حوثی‌ها با این هدف صورت گرفته بوده که مصر را از همراهی با عربستان در تجاوز نظامی علیه یمن بازدارند.

ایران با بمب هسته‌ای باز خواهد گشت

ولز آنلاین- وزیر اسبق امور خارجه ولز در سخنانی هشدار داد که تهدید اشاعه سلاح هسته‌ای احتمالا با انتقام جویی ایران به خاورمیانه باز خواهد گشت. کیم هاولز ‌وزیر امور خارجه اسبق ولز طی سخنانی خواهان ایفای نقش بزرگتر انگلیس در عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در جهان و خاورمیانه شد. هاولز درباره ایران و مذاکرات اخیر هسته‌ای گفت:‌ایرانیان مذاکره کنندگان عالی بوده و هواره ما را گیر می انداختند... آن‌ها مذاکره کنندگان بسیار، بسیار باهوشی هستند و شک ندارم که آنقدر این مسیر را ادامه می‌دهند تا به توان ساخت سلاح هسته‌ای برسند.

پیام محرمانه عربستان به ایران

توئیتر- مجتهد فعال توئیتری عربستانی در مجموعه‌ای از توئیت‌های جدید گزارشی از وضعیت جسمی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و خیز محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داده است. بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد این است که پدرش در سخنرانی‌ها گافی بدهد و اشتباه کند. به گفته مجتهد سلمان بن عبدالعزیز از سال 2011 به آلزایمر مبتلا شده و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده اما با این وجود گاهی توان عقلی اش سالم به نظر می رسد. بر اساس این خبر وی همچنین با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کند و دچار گرفتگی عروق و فشار خون است. همه خاندان آل سعود اعتراف می کنند که نقش ملک سلمان در اداره حکومت نمایشی است و تئوریسین سیاسی، اقتصادی و امنیتی عربستان محمد بن سلمان است که وزارت دفاع را نیز در دست دارد. مجتهد ادامه می‌دهد که محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاه خود برای اجرای عملیات توفان قاطع و حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی برای آن است به همین دلیل از محمد بن نایف خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با او گفت‌وگو کند. بر اساس این خبر عربستان از ترکیه خواسته به صورت محرمانه به ایران اطلاع دهد که ریاض آمادگی حل بحران یمن را دارد.

کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد

در پی اظهارات بی اساس و واهی سخنگوی حملات نظامی عربستان سعودی به یمن مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در آموزش نیروهای انصارالله جهت ضربه زدن به مردم یمن و تخریب زیرساخت های حیاتی این کشور، کاردار عربستان شامگاه چهارشنبه به وزارت امور خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

برژینسکی: تفاهم لوزان چشم‌انداز همکاری ایران و آمریکا را گسترش می‌دهد

رویترز- زیبیگنو برژینسکی، از اندیشمندان پیشرو در مسائل راهبردی آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای به اظهارنظر درباره تفاهم به دست آمده در شهر لوزان سوئیس بین ایران و گروه 1+5 پرداخت. وی تأثیرات تفاهم لوزان را مهم ارزیابی کرد و مدعی شد این تفاهم‌نامه می‌تواند چشم‌‌انداز نوعی همکاری بین آمریکا و ایران را در میان قشر نخبگان سیاسی ایران فراهم کند. برژینسکی، حاطرنشان کرد در صورتی که تلاشها برای سازش گسترده و عمیق‌تر با ایران به ثمر بنشیند تأثیر به سزایی بر درگیری‌های منطقه خاورمیانه بر جای خواهد گذاشت.

اسرائیل می تواند ایران را به عصر حجر برگرداند

روزنامه ساندی تایمز- یک کارشناس نظامی آمریکایی نوشت: اسرائیل می‌تواند با استفاده از بمب‌های الکترومغناطیسی و در جریان یک نبرد نظامی شبکه برق سراسری ایران را از کار بیندازد و آن را به عصر حجر برگرداند.

اگر ایران از پروتکل الحاقی پیروی نکند، تحریم‌ها بازمی‌گردد

پی بی اس- وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد، اگر ایران به صورت ناگهانی تلاش کند تا برنامه هسته‌ای خود را فراتر از حد نرمال برای انرژی صلح آمیز هسته‌ای توسعه دهد، تمام جهان واکنش نشان می‌دهند و تحریم‌ها مجدداً بازمی‌گردد.

تحریم‌ها را برداریم اقتصاد ایران سریع‌تر از اقتصاد آمریکا رشد می‌کند

شیکاگو تریبیون- سناتور حامی تحریم‌های ایران روز پنجشنبه گفت برداشتن کامل تحریم‌ها علیه ایران، این کشور را به وضعیتی باز می‌گرداند که اقتصاد آن سریع‌تر از اقتصاد آمریکا رشد می‌کند. وی گفت: هم‌اکنون در خلیج فارس این برداشت وجود دارد که آمریکا با ایران متحد شده است. این توانمندی ما برای همکاری با کشورهای عرب در آن منطقه را تضعیف می‌کند. این سناتور آمریکایی گفت که آمریکا باید دور جدیدی از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران وضع کند، اما اعتراف کرد متحدان عربی آمریکا در سایه تفاهم لوزان از این اقدام حمایت نخواهند کرد.

روزنامه بین الملل مشرق/یمن:

جنگنده های سعودی صنعاء را بمباران کردند

المیادین- در حمله جنگنده‌های سعودی به استان عمران روز جمعه، 15 نفر کشته و زخمی شده‌اند. همچنین هواپیماهای سعودی صنعاء، پایتخت یمن و صعده مرکز حضور انصارالله را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی وزارت دفاع یمن در صنعاء را بمباران کردند

المیادین- جنگنده‌های عربستان سعودی در پانزدهمین روز تجاوز خود به یمن برای نابودی زیرساخت‌های این کشور، مجتمع وزارت دفاع این کشور را بمباران کردند. منابع خبری یمن همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های سعودی همچنین ساختمان امدادرسانی و نظامی در منطقه حی عصر در صنعاء را هدف قرار دادند.

20 کیلو طلا پاداش القاعده برای برای سر رهبر یمن

توئیتر- القاعده یمن با انتشار بیانیه‌ای صوتی و سپس مکتوب در شبکه اجتماعی توییتر، برای دستگیری یا کشتن دو شخصیت یمنی پاداش تعیین کرد. بر اساس این گزارش، القاعده به هر کسی که عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یا علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن را دستگیر یا بکشد، 20 کیلو طلا پاداش خواهد گرفت. این بیانیه با این تیتر منتشر شده است: اعلام جایزه برای هر کس که دو سر شر در یمن را دستگیر کند یا بکشد.

پارلمان پاکستان به بی طرفی کامل در موضوع یمن رأی داد

المیادین- پارلمان پاکستان سرانجام روز جمعه موضوع درخواست عربستان از این کشور برای اعزام نیرو و تجهیزات به یمن را بررسی کرد و به بحث گذاشت. نمایندگان پارلمان پاکستان با رد دخالت نظامی در یمن، بر نقش واسطه‌ای اسلام آباد از مجرای سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی تأکید کردند و نمایندگان اعلام کردند که پاکستان در موضوع یمن کاملا سیاست بی طرفی را اتخاذ خواهد کرد.

روزنامه بین الملل مشرق/عمان:

بدون وساطت سلطان قابوس توافق اولیه هسته‌ای امکانپذیر نبود

عمان دیلی- آقای یوسف بن علوی وزیرخارجه عمان با اظهارنظر درباره تفاهم هسته‌ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 در شهر لوزان سوئیس ادعا کرد حصول این توافق اولیه میان دو طرف بدون وساطت‌های سلطان قابوس، پادشاه عمان امکان‌پذیر نبوده است. وی در خصوص عدم مشارکت مسقط جنگ نظامی به همراه دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس علیه یمن گفت: نمی‌خواهیم تاریخ بنویسد که عمان نیز در این جنگ شرکت کرد. علاوه اینکه مردم عمان احساسات جوشان مشترکی با مردم یمن دارند و این نیز جلوی آنها را می‌گیرد. مسقط در حال حاضر بر کمک‌رسانی انسانی در یمن متمرکز شده و مسأله مهم این است که چگونه به درگیری پایان دهیم.

روزنامه بین الملل مشرق/ترکیه:

اردوغان: آزادی محمد مرسی پیش‌شرط بهبود روابط ترکیه با مصر است

پایگاه آی ۲۴ اسرائیل- برخی رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده، آزادی محمد مرسی و دیگر زندانیان سیاسی پیش‌شرط بهبود روابط با مصر است. رجب طیب اردوغان تاکید کرده که آزادی محمد مرسی و دیگر زندانیان سیاسی مصر، پیش‌شرط بهبود روابط ترکیه با این کشور است. این خبر در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین ترکیه و مصر به دنبال برکناری محمد مرسی از قدرت و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی همواره وجود داشته است. آنکارا که یکی از حامیان رئیس‌جمهور سابق مصر بوده، همواره از مواضع قاهره انتقاد داشته است.

هواپیمای مسافربری ایران در استانبول دچار سانحه شد

دیلی‌صباح- یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری قشم‌ایر هنگام پرواز از باند فرودگاه آتاتورک در استانبول ترکیه دچار سانحه شده است. این هواپیما که قصد عزیمت به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را داشت هنگام سرعت گرفتن برای پرواز از باند فرودگاه دچار سانحه شد. گزارش شده صداهای بلندی از موتور سمت راست موتور هواپیما شنیده شده و اشیایی از هواپیما روی باند پرواز افتاده است.

روزنامه بین الملل مشرق/عربستان:

درخواست سعودی‌ از رسانه‌ها: با تحلیلگران نزدیک به حزب الله گفت‌‌وگو نکنید

روزنامه الاخبار- کمتر از یک هفته از تهدید روزنامه الاخبار توسط علی عواض عسیری سفیر عربستان در لبنان، اکنون سیاست ریاض در قبال رسانه‌های لبنان شکل جدیدی به خود گرفته و تهدید کرده که در صورت گفت‌‌وگو با تحلیلگران نزدیک به مقاومت اسلامی، حمایت‌های مالی‌اش را قطع می‌کند.همزمان با تداوم حملات عربستان سعودی علیه یمن، پادشاهی سعودی جنگ دیگرش در راستای بستن دهان‌ها و سانسور خبری را ادامه می‌دهد تا از انتشار اخبار جنایت‌هایی که علیه شهروندان یمنی‌، ارتش و تاسیسات زیر بنایی این کشور مرتکب می‌شود جلوگیری کند. سفیر عربستان سعودی در بیروت در اقدامی تأمل برانگیز از رسانه‌های لبنانی خواست با شخصیت‌ها و تحلیلگران نزدیک به حزب الله گفت‌وگو نکنند و از حملات لفظی به پادشاه سعودی جلوگیری کنند.

روزنامه بین الملل مشرق/اردن:

شاه اردن: امنیت کشورهای عربی خلیج فارس اولویت ماست

خبرگزاری فارس- عبدالله دوم پادشاه اردن اعلام کرد که امنیت و ثبات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای اردن در اولویت قرار دارد. این اظهارات در دیدار عاطف طراونه رئیس پارلمان اردن با پادشاه این کشور مطرح شده است که عبدالله نسور نخست وزیر این کشور نیز در این دیدار خصور داشته است. عبدالله دوم ادامه داد که همکاری اردن در ائتلاف کشورهای عربی برای حمله به یمن در پی درخواست رسمی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

روزنامه بین الملل مشرق/عراق:

حیدر العبادی: بسیج مردمی در سراسر عراق را مسلح می‌کنیم

السومریه نیوز- نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه طی سخنانی اعلام کرد که نیروهای مردمی را در هر جایی از عراق که باشند، برای مبارزه با عناصر تکفیری تروریستی داعش به سلاح تجهیز می کنیم. حیدر العبادی در ادامه تاکید کرد که عده‌ای در عراق به دنبال فرقه‌گرایی در عراق و ایجاد فتنه در کشور هستند و نمی توان مسیر کشور را به امید توافق احزاب سیاسی کشور متوقف کرد. بسیج مردمی عراق که پس از حمله داعش به عراق و بر اساس فتوای مرجعیت این کشور شکل گرفت، سرانجام هیأتی رسمی شد و زیر نظر نخست‌وزیر قرار گرفت.

در پی درخواست دولت عراق، سوئد نیروهای نظامی به عراق اعزام می‌کند

رویترز- دولت سوئد روز پنج‌شنبه خبر داد در پی درخواست دولت عراق برای حمایت از عملیات ضدداعش، ارتش سوئد شماری نیروی نظامی به عراق اعزام می‌کند. دولت سوئد گفته است تعداد 35 نیروی نظامی این کشور در میان نیروهای اعزامی از دیگر کشورهای غربی به شمال عراق اعزام می‌شوند تا به نیروهای ارتش عراق کمک کنند. این دو وزیر کشور افزودند اگر شرایط عراق به سوی بدتر شدن پیش رود، گروه اعزامی سوئدی به 120 نظامی افزایش خواهد یافت.

شرط جنبش اهل‌الحق عراق برای شرکت در عملیات آزادسازی الانبار

السومریه نیوز- قیس الخزعلی دبیر کل جنبش اهل‌الحق، پنجشنبه از اعلام آمادگی این جنبش برای مبارزه با داعش در الانبار خبر داد و گفت در صورتی که دولت عراق بخواهد، حاضریم در عملیات الانبار شرکت کنیم. تا زمانی که دولت عراق به طور حقیقی درخواست نکند، این جنبش برای مبارزه با داعش به الانبار نخواهد رفت. ما برای مبارزه با داعش در الانبار آماده‌ایم و در صورتی که نیاز باشد و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش دخالتی نکنند، در این عملیات به درخواست دولت عراق شرکت خواهیم کرد.

روزنامه بین الملل مشرق/آمریکا:

سناتور ضدایرانی از میلیاردرهای صهیونیست ۲ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است

نشریه آتلانتیک- تام کاتن، سناتور ضدایرانی که مبتکر نامه 47 سناتور به مقامات ایران بوده و از زمان ورود به مجلس سنا اظهارات تندی درباره این کشور مطرح کرده به تنهایی 2 میلیون دلار برای رقابت‌های انتخاباتی از میلیاردرهای صهیونیست پول دریافت کرده است. دیدگاه‌های افراطی علیه ایران در دهه‌های گذشته در اولویت دستور کار لابی صهیونیستی آیپک و کمیته‌های انتخاباتی فعال این لابی در رقابت‌های انتخاباتی قرار داشته است.

گفت‌وگوی جان کری با آیپک و دیگر گروه‌های یهودی درباره مذاکرات ایران

نیویورک پست- جان کری با آیپک و دیگر گروه‌های یهودی در آمریکا، دیدار خصوصی با محوریت بحث درباره مذاکرات هسته‌ای ایران داشت. جان کری روز چهارشنبه در ساختمان وزارت خارجه آمریکا دیداری خصوصی با نمایندگان گروه‌های آیپک، اتحادیه ضد افترا و کنفرانس روسای سازمانهای بزرگ یهودی آمریکایی داشت. دولت اوباما روز چهارشنبه یک جبهه جدیدی در کمپین لابی‌گری خود برای توافق هسته‌ای ایران باز کرد که همان دیدار چهره به چهره با مقامات سازمانهای برجسته یهودی است؛ سازمان‌هایی که (درباره مذاکرات) ملاحظات و شرط و قیدهای شدیدی را مطرح کرده‌اند.

کلینتون نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود

رویترز- هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا تا روز یکشبه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 نامزد می‌شود. انتظار می‌رود خانم کلینتون تنها نامزد حزب دموکرات برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

روزنامه بین الملل مشرق/لبنان:

اعلام آمادگی مجدد ایران برای ارائه کمک نظامی به ارتش لبنان

پایگاه خبری بوابه نیوز- مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران که در رأس هیأتی به لبنان سفر کرده تأکید کرد که ایران آماده است کمک نظامی به لبنان ارائه دهد در صورتی که این کشور آماده دریافت آن است. سرمدی در دیدار با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تأکید کرده که ایران بر موضع خود در حمایت از لبنان باقی خواهد ماند و ارتش و مردم این کشور در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و خطر حملات تروریستی حمایت خواهد کرد. فرستاده ویژه حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت اگر بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ، لبنان احساس می‌کند که آماده دریافت کمک نظامی ایران به ارتش لبنان است؛ تهران آماده ارائه این کمک‌هاست. سرمدی همچنین برای بررسی بحران یمن با تمام سلام نخست وزیر لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار کرده و قرار است بعد از سفرش به الجزائر، تونس و لبنان به عمان و عراق نیز سفر کند و روز دوشنبه آینده نیز به مسکو خواهد رفت.

اگر جنگ دیگری رخ دهد لبنان را به 200 سال قبل بازمی‌گردانیم

پایگاه والا- مونی کاتس فرمانده منطقه الجلیل (واقع در شمال فلسطینی اشغالی و در مرز با لبنان) در اظهاراتی پیرامون وضعیت جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی و امکان جنگ جدید علیه حزب‌الله لبنان گفت که جنگ آینده از جنگ‌های قبلی متفاوت خواهد بود و لبنان با این جنگ نه 30 سال بلکه 200 سال به عقب بازخواهد گشت.

روزنامه بین الملل مشرق/فلسطین:

جهاد اسلامی فلسطین: به دادگاه جنایات کیفری اعتمادی نیست

وبگاه خبری الرساله- خالد البطش از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تحقق عدالت برای فلسطینیان از طریق دادگاه کیفری حتمی نیست و این دادگاه سیاسی و غیر مستقل است. البطش در کنفرانس فلسطین و عدالت منتظر...دادگاه جنایات کیفری که مرکز حقوق بشری میزان در غزه آن را برگزار کرده بود، افزود: جهاد اسلامی در مقابل پیوستن فلسطین به دادگاه لاهه نایستاده اما باید بیش از حد امیدوار نبود. وی تصریح کرد که این دیدگاه جهاد اسلامی از اقدامات دادگاه کیفری در طول تاریخ که طبق منافع خود رفتار کرده، ناشی می‌شود و تجربه‌های گذشته مثبت نبوده تا حال انسان خوشبین باشد.






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حدحد ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    هر کی غرامت می خواد شماره کارت بده براش بریزیم ! البته باید کارتش تحت پوشش شتاب باشه ... خخخخ
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    البته درخواست غرامت امریکاییها کاملا منطقیست
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    من به ضرس قاطع میگویم اگر ایران وارد یک جنگ تمام عیار با آل حمار شود سه روزه رژیم عربستان از صفحه روزگار کان لم یکن میشود
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    این جنایتکاران از رو نمی روند. هواپیمای ایران با 300 سرنشین را با بمب زدند و بعد به بمب زننده هم جایزه دادند و گفتند اشتباه شده است . معذرت هم نخواستند. افتادن هواپیما در لاکربی که کار خودشان بود را به قذافی بستند و بیش از سه بلیون دلار اخاذی کردند و وحشیانه او و خانواده اش را قتل عام کردند و کشورش را هم اشغال و اوباشان خود که شهروند آمریکا و جاسوس سازمان سیا هستند را گذاشتند. نکنه همین برنامه را از طریق تسلیم نامه هسته ای می خواهند در ایران پیاده کنند!
  • ناشناس ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    این غرامت خواهی از عوارض ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است، خدا به خیر بگذراند احتمالا چند روز دیگر هم بابت هواپیمای ایرباس که در خلیج فارس جنایت آفرید باید تشکر کنیم؟
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    ما هم باید پول نفت و قراردادهای نظامی مون رو با سودش نقدا مطالبه کنیم
  • ناشناس ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    بزرگوار، منطق شما احتمالا نیاز به کمی تکمیل داده دارد، کجای دنیا برای اخراج چند جاسوس غرامت پرداخت می کنند؟ اسناد این انقلاب دوم موجود است...
  • سهیل بشردوست ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    اسرائیل لاشهء هواپیماش هم به مرزهای ایران نمیرسه که بخواد بمب الکترومغناطیسی منفجر کنه، منفجرم کنه بعدش فرودگاهی برای دوباره نشستن هواپیماش نیست؛ اون فرمانده احمق هم در موزد وسعت ایران اطلاع نداره، بمب الکترومغناطیسی یک شعاع موثر داره نه اینکه یکی بزنن همه کشور برق بره... درضمن ایران خودش این تکنولوژی رو داره، اسرائیل یکی بزنه ده تا می خوره
  • علوی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    اونها که دشمنند و از اونها انتظاری بیش از نیست ولی من از این دولت عراق تعجب می کنم که از سوئد درخواست کمک می کنه!!!!
  • دکتر شیرین قائم مقامی ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    خوب این که تعجب نداره.حالا که بنظر آنها ایران در مورد انرژی اتمی قدری کوتاه آمده،آمریکائی ها هم رویشان زیاد تر شده.خوشبختانه رهبر ما این ها را خوب می شناسد و مسلما یادشان می آید با کودتای 28 مرداد چه بلایی سر ملت ما آوردند.
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    بله ذرسته به شرطی که بقیه کشورها به حمایت از عربستان نیایند
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    پهپادش که تا بالای نطنز رسید تازه ممکنه موارد دیگه هم بوده که ما شناسایی نکردیم
  • سیدمهدی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    پس غرامت خانواده های هواپیمای مسافربری چی میشه ، غرامت امال بلوکه شده ما از سال 1357 تا به امروز چی میشه ، غرامت خون اون عزیزایی که به خاطر اطلاعات ماهواره ها و آواکسهای آمریکایی ریخته شد چی میشه ، غرامت خون جانبازایی که عین دسته گل بودن و با فروش تجهیزات شیمیایی این اراذل شیمیایی شدن چی میشه و هزاران هزار غرامت دیگر که ما از ین وحشی ها طلب داریم چی میشه ؟؟ کجایی کاری ؟؟ کجای این قصه ای با مایی یا برما ؟ فردا که یکی از این شهیدا جلوی راهت رو گرفت چی میگی به خدا همه ما باید یه روزی جواب بدیم
  • حسین ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    تا به حال کی دیده یه موش از پس یه شیر بر بیاد ؟
  • محمد22 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    اون وقت يك ميليارد مسلمان به جاي دشمني با آمريكا و اسرائيل اسلحه به دست به سمت ايران حمله مي كنن
  • محمد22 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    هنوز اطلاعات قابل ملاحظه اي در مورد تجهيز ايران به اين بمب منتشر نشده ولي قطعا ايران در زمينه جنگ الكترونيك توانمنده و در اين زمينه اقدام مي كنه
  • مهدی 90085 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    برای کاردار نه برای جاسوس......؟
  • سعید ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    من میخوام :)
  • كامي ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    جاسوسان لانه جاسوسي هر چه سريعتر مشخصات كامل خودشون اعلام كنن البته ادرس نميخواد خودمون بلديم پنتاگون سيا اتاق...كيك زرد اعلا براي مصرف 10 ساله شما ارسال ميشه ...توجه هزينه درب خانه خودتون بپردازيد.....ننه نتانياهو بميره براتون اينهمه سال بعد ازادي هيچي نخورديد... !!!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    درخواست غرامت برای کودتا علیه دولت مصدق امکان پذیر هستش؟
  • مهدی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    ایران به عصر حجر برگرده بهتر از اسرائیله که قراره محو میشه
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    غغرامت اشغال ایران در 1320 کودتای علیه دولت مردمی مصدق کمک به ارتش بعثی در هشت سال جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس