نقشه دمشق سوریه

تروریست‌های جبهه النصره و فیلق الرحمن در این عملیات حضور پر رنگی دارند و با وجود این که همه قدرت خود را به میدان آورده‌اند اما تاکنون ناکام مانده‌اند.

به گزارش مشرق؛ حملات سنگین علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در جنوب شهرک « حرستا» در غوطه شرقی دمشق برای چندمین روز متوالی ادامه دارد؛ عناصر تروریستی در تلاش هستند پایگاه نظامی مهم ارتش سوریه را در این محور به اشغال خود درآورند.

تروریست‌های جبهه النصره و فیلق الرحمن در این عملیات حضور پر رنگی دارند و با وجود این که همه قدرت خود را به میدان آورده‌اند اما تاکنون ناکام مانده‌اند و نیروهای جبهه مقاومت موفق به دفع حملات آنان شده‌اند.

تروریست ها در این محور درصدد هستند علاوه بر اشغال پایگاه نظامی ارتش سوریه، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را در حد فاصل شهرک های «حرستا و عربین» باز کنند که تاکنون به نتیجه ملموسی دست نیافته‌اند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

اگر چه در روزهای گذشته بخشی از توان نیروهای مقاومت در غوطه شرقی به دفع حملات در جنوب شهرک «حرستا»  متمرکز شده اما در یک عملیات ویژه و هجومی، شکست سنگین دیگری در پرونده تروریست ها ثبت شد.

نیروهای ویژه مقاومت در آخرین مرحله عملیات مهمی که روز گذشته تکمیل شد، موفق به رصد و شناسایی سه تن از فرمانده هان بلند پایه گروه تروریستی « فیلق الرحمن» شدند و در یک حمله غافلگیرانه توانستند آنان را دستگیر کنند.

در این عملیات دقیق، «ابو فادی الالف» یکی از اصلی ترین فرمانده هان گروه تروریستی « فیلق الرحمن» در غوطه شرقی دمشق بازداشت شد؛ در این عملیات دو جانشین ارشد ابو فادی هم  توسط نیروهای جبهه مقاومت بازداشت شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق، دستگیری سه فرمانده بلند پایه گروه تروریستی فیلق الرحمن را یک دستاورد مهم ارزیابی کرد و گفت: « ابوفادی» و دو جانشین وی در سال های گذشته نقش ویژه ای را در درگیری های حومه شرقی دمشق به ویژه محله « جوبر» ( غده سرطانی دمشق) ایفا کرده بودند.

این منبع میدانی، «ابو فادی» را یکی از مغزهای متفکر گروه تروریستی فیلق الرحمن معرفی کرد و افزود: دستگیری سه تن از سرکردهای ارشد میدانی، ضربه سنگینی را به گروه تروریستی فیلق الرحمن وارد کرده که نتایج آن در آینده در میدان نبرد قابل مشاهده است.

آخرین تحولات میدانی غوطه غربی دمشق 

به گزارش مشرق، جنوب غرب استان دمشق در ۲۴ ساعت گذشته شاهد درگیری های سنگین های بود و عناصر تروریستی جبهه النصره در مزارع «بیت جن» یک بار دیگر شانس خود را برای اشغال ارتفاع مهم « البردعیا» امتحان کردند.

تروریست ها برای اشغال این ارتفاع، حملات گسترده ای را در این محور ترتیب دادند اما نیروهای جبهه مقاومت پس از ساعت ها درگیری موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ در این عملیات ۳۵ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

نام ۸ تن از سرکرده های ارشد میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در لیست کشته شدگان دیده می شود؛ «‌ضاحی ایمن عوده -محمد فایز الغزی- سلیمان اکرم سلیمان السکری- موید محمود الحریری- احمد انور ذیب المفعلانی- ابو حاتم القطناوی - ابو عزام الکرک»، سرکردهای میدانی هستند که در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، ارتفاع راهبردی «‌البردعیا» به طور کامل مزارع بسیار مهم « بیت جن» اشراف دارد؛ در صورت پاکسازی این مزارع، تروریست های محاصره شده در جنوب غرب دمشق به دو قسمت تکه تکه می شوند.

در حال حاضر، با تسلط نیروهای جبهه مقاومت بر این ارتفاع راهبردی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات تروریست‌ها از محورهای شرق و غرب در این منطقه دچار مشکل جدی شده است؛ تروریست ها برای کاهش فشارها، مناطق مسکونی روستاهای حومه را که تحت کنترل دولت هستند، هدف قرار می دهند.

تروریست های جبهه النصره در جدیدترین حملات خمپاره ای، مناطق مسکونی را در روستای «دربل» هدف قرار دادند که منجر به شهادت یکی از شهروندان شد و شماری دیگر هم در این حملات مجروح شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    20 2
    خواستن توانستن است.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      16 1
      وقتی ایرانی جماعت میگه میشه پس میشه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    36 1
    دست خوش ؛ انشاءالله به زودی ریشه هر چه تعصب بی معنی و پوچه خشکیده خواهد شد .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    10 2
    اینها میخواهند علاوه بر اشغال پایگاه نظامی ارتش سوریه، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را در حد فاصل شهرک های «حرستا و عربین» باز کنند که تاکنون به نتیجه ملموسی دست نیافته‌اند
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    23 2
    به نظر من تروریستها موفق خواهند شد البته ارواح عمشون
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    2 22
    «ابو فادی» را یکی از مغزهای متفکر گروه تروریستی فیلق الرحمن است مشرق و هنوز هم دستگر نشده است
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      10 2
      تو از کجا میدونی هنوز دستگیر نشده؟؟؟؟نکنه تو هم باهاشون ارتباط داری؟؟؟؟؟
  • ملسم IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    20 2
    باید تروریست های محاصره شده در جنوب غرب دمشق را به دو قسمت تکه تکه کرد ب طرز فجیع
  • مهدي IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    31 2
    الله اکبر پيروزي نزديک است
  • سید عباس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    20 3
    به شهرزلزله گیلان غرب نیز توجه شود روستاهای بسیاری از گیلان بویزه دراطراف بازی دراز ترک خورده اند وهم تبلیغات درسرپل خلاصه شده است.
  • حسین IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    4 4
    دیروز تو منطقه غرب دمشق یه هلیکوپتر رو ساقط کردن کجا کاری مشرق
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      2 3
      خوش بحال تو بازم چیزی می خوای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس